ciasto marchewkowe - relacja

1. Data: 2004-09-02 13:06:02

Temat: ciasto marchewkowe - relacja
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie upieklam dwa ciasta marchewkowe, jedno z przepisu Ktoski, a drugie
zgodnie z przepisem Pascala.
Ciasto Ktoski wyszlo rewelacyjne i z pewnoscia zrobie za jakis czas
powtorke, ale tym razem z calej porcji, albo nawet i dwoch.
Natomiast ciasto Pascala w smaku jest ok, ale wyszlo jakies takie troche
kleiste. Moze to moja wina, bo w przepisie bylo napisane, zeby zetrzec
marchew na najdrobniejszych oczkach, a ja tarlam na tych grubszych.
Nie wiem, czy bede jeszcze eksperymentowac z ciastem marchwiowym Pascala,
ale ciasto Ktoski wpisuje do mojego archiwum jako sprawdzone i pyszne :)
Pozdrawiam serdecznie.
Basiek.

1. Data: 2004-09-02 14:46:48

Temat: Re: ciasto marchewkowe - relacja
Od: "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ch75rp$ogr$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> ale ciasto Ktoski wpisuje do mojego archiwum jako sprawdzone i pyszne :)
możesz ten przepis ktosi podesłać?

1. Data: 2004-09-02 15:37:27

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ch75rp$ogr$1@opal.icpnet.pl...

nie jadłam nigdy takie ciasta, co to jest, czy smakuje marchewkowo? to
raczej jakaś przystawka przed obiadkiem? bo do deserów to się chyba nie
zalicza?
dziękuję

1. Data: 2004-09-02 15:43:25

Od: "ewa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Też bardzo proszę o ten przepis, bo nie mogę znalęzć.

1. Data: 2004-09-02 15:47:15

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Aneta" pisze:

> nie jadłam nigdy takie ciasta, co to jest, czy smakuje marchewkowo?
> to raczej jakaś przystawka przed obiadkiem? bo do deserów to się
> chyba nie zalicza?

Zdecydowanie ciasto i to na deser, np. do kawy :-).
http://kobieta.gazeta.pl/kuchnia/1,54043,961312.html
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3726
i inne (poszukaj w sieci, nietrudno)

Chociaz ja moge jesc zamiast sniadania, zupy lub kolacji ;-). Polecam.

Pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-09-02 15:50:52

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta <a...@i...pl> napisał(a):

> nie jadłam nigdy takie ciasta, co to jest, czy smakuje marchewkowo? to
> raczej jakaś przystawka przed obiadkiem? bo do deserów to się chyba nie
> zalicza?

Jak najbardziej jest to deser, slodkie ciasto, czesto z (baaaaardzo!) slodka
polewa. Ot ciasto - czesto takie lekko piernikowate - z wiorkami marchwi (a
marchew przecie slodkawa...) Prawie tej marchwi nie widac ale daje i kolor
i konsystencje. "Carrot cake" jest b. popularne w USA - czesto przekladane
kremem jak tort. Dobry "carrot cake", byle nie za suchy!, to pycha!
"Niech poszuka" w archiwum - jest tu pare przepisow. Warto sprobowac,
chocby dla odmiany...

1. Data: 2004-09-02 16:10:00

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Rendi" prosi:
> możesz ten przepis ktosi podesłać?

Cytuje:

From: ktosia (k...@o...pl)
Subject: Re: polewa do ciasta z serkiem homo- szukam

1 szkl oleju
2 szkl maki
1 szkl cukru (ja daje 3/4)
2 jaja
3 lyzki kakao
1 lyzka cynamonu
2 lyzeczki proszku do pieczenia
2 lyzeczki sody
2 szklanki utartej marchwi w lezki ( tak jak zolty ser)
orzechy wloskie rodzynki, pesyki dyni slonecznika, kandyzowany ananas-
wg uznania

mieszamy wszystko poza marchwia i bakaliami na gladka mase, dodajemy
marchewke i bakalie
Ja mam tylko blaszke zblizona ksztaltem do formatu A4 i na tym pieke to
ciasto. Wyszlo cudnie nawet z podwojnej porcji skladnikow. Moi znajomi
z to mnie uwielbiaja:)
pieke ok 45 min w nagrzanym 175 c piekarniku. Trzeba sprawdzic
patyczkiem czy sie do niego nie klei.....

pzdr
ktoska
ps przepisu na polewe nie znalalzlam. Google chyba moim przyjacielem
nie sa....

Koniec cytatu.
eM donosiciel

1. Data: 2004-09-02 16:16:51

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> eM donosiciel

Faktycznie donosiciel :)
Ja zmodyfikowalam przepis nie dodajac kakao.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-09-02 20:01:03

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> nie jadłam nigdy takie ciasta, co to jest, czy smakuje marchewkowo? to
> raczej jakaś przystawka przed obiadkiem? bo do deserów to się chyba nie
> zalicza?
Zalicza, a jakże :-), proponuję z bitą śmietaną wsuwać mmmmmmm

AsieńkaP.

1. Data: 2004-09-03 06:43:41

Od: "Aneta" <a...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> nie jadłam nigdy takie ciasta, co to jest, czy smakuje marchewkowo? to
> raczej jakaś przystawka przed obiadkiem? bo do deserów to się chyba nie

jeżeli boisz się go robić a chcesz spróbować jak smakuje i o ile jesteś z
Warszawy to proponuje ci przejechanie się do Galerii Ursynów. na I piętrze
jest Britt Caffe i sprzedają tam najlepsze ciasto marchewkowe jakie w życiu
jadłam.

Aneta
ps. musimy ustalić która zmieni podpis bo się będzie grupowiczom myliło.
ps2. mogę podpis zmienić ja bo ostatnio nie mam za bardzo czasu by sie
odzywać tutaj na grupie

Ciekawe? Czy ja wiem...
Curry/Kmin (p) dlugie.
Imieniny Izabeli
pierogi?
Nadmiar kotletow mielonych - zapiekanka?