ciasto z marchwi?

1. Data: 2006-04-27 10:15:26

Temat: ciasto z marchwi?
Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jestem szczesliwa posiadaczka sokowirówki i robie sobie soki na
bazie glównie marchwi. Zostaja takie suche wiórki, które sa za
suche, zeby z nich zrobic surówke. No i mam odpady. Wiem, ze
istnieje cos takiego jak ciasto z marchwi- czy takie wiórki spod soku
sie do tego nadaja?

-- pozdrawiam,
Ola Zyszkowska

2. Data: 2006-04-27 10:19:20

Temat: Re: ciasto z marchwi?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27 Apr 2006 03:15:26 -0700, Waćpanna lub waćpan z...@g...com, w
wiadomości <news:1146132926.001288.135660@i39g2000cwa.googlegro
ups.com>
zawarł, co następuje:

> [...]
> suche, zeby z nich zrobic surówke. No i mam odpady. Wiem, ze
> istnieje cos takiego jak ciasto z marchwi- czy takie wiórki spod soku

Absolutnie się nadają. Masz przepis mojej koleżanki, wypróbowany
http://glinki.com/?l=6vtyx6
Ciasto wychodzi w nim bardzo mokre, więc jak dasz takie wysuszone wiórki, to
będzie ciut bardziej wysuszone.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

3. Data: 2006-04-27 10:29:20

Od: "Lenka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>suche, zeby z nich zrobic surówke. No i mam odpady. Wiem, ze
>istnieje cos takiego jak ciasto z marchwi- czy takie wiórki spod soku

Zrób jeszcze sok z buraków, a potem:
3/4 szklanki oleju, 1 1/2 szklanki cukru, 3 żółtka, 1 łyżeczka esencji
waniliowej, 3 łyżki gorącej wody, 2 szkalnki mąki pszennej, 1 łyżka proszku do
pieczenia, 1/4 łyżeczki soli, 1 łyżeczka cynamonu, 2 szklanki surowej, drobno
tartej marchewki, 1 szklanka surowych drobno tartych buraków, 1/2 szkalnki
posiekanych orzechów, 3 białka
Nagrzać piekarnik do 175 stop. Wysmarować masłem tortownicę o średnicy 20 cm.
Utrzeć olej, cukier, żółtka, esencję waniliową i wodę. W osobnym pojemniku
wymieszać suche składniki i połączyć z masą żółtkową. Dodać marchew, buraki i
posiekane orzechy. Dobrze wymieszać, Białka ubić i ostrożnie połączyć z
ciastem. Piec ok. 50 min.
Może być?
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

4. Data: 2006-04-27 10:33:14

Od: "Bozena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

<zyszkola@...> wrote in message
[...]

Nigdy nie robilam z takich resztek, ale mysle, ze sie nadaja.

Polecam moje ciasto marchewkowe:
2 szkl. maki
niepelna szkl. cukru
3 lyzeczki proszku do pieczenia
2 lyzeczki cinamonu
1 szkl. drobno tartej marchewki
0,5 szkl. oleju
5 jajek (jesli sa duze, to 4)
10 dkg rozdrobnionych orzechów wloskich (moga byc tez inne)
10 dkg rodzynek
10 dkg kandyzowanej skórki pomaranczowej

Jajka ubic z cukrem, dodac inne skladniki i wymieszac. Ciasto przelozyc do
wysmarowanej maslem formy. Piec w temperaturze 200C przez 45-50 minut. W
formie 22cm x 30cm ciasto wyrasta na ok. 5 cm.
Efekt koncowy wyglada tak:
http://glinki.com/?l=6r8cvu

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

5. Data: 2006-04-27 10:39:14

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@g...com napisał(a) 27/04/2006 12:15:

> [...]
> suche, zeby z nich zrobic surówke. No i mam odpady. Wiem, ze
> istnieje cos takiego jak ciasto z marchwi- czy takie wiórki spod soku

Mnie się wydaje, że ciasto z wiórkami wyszłoby za suche, przynajmniej wg
przepisu Ktoski, który ja stosuję:

http://tnij.org/ktoski

Ale w nim jest mało jajek, więc może do takich bardziej mokrych przepisów
można... Tyle że wiórki chyba jednak nie mają już takiego smaku.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

6. Data: 2006-04-27 11:02:57

Od: "Kinga 'Slowotok'" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>suche, zeby z nich zrobic surówke. No i mam odpady. Wiem, ze
>istnieje cos takiego jak ciasto z marchwi- czy takie wiórki spod soku

Hej!

Zrób kupe w lesie:
1 opakowanie platków owsianych, koniecznie górskich wymieszac z dowolna
iloscia dowolnych bakalii (u mnie beda rodzynki, orzeczy wloskie, migdaly i
suszone morele) zalac goraca woda, tak, zeby wszystko wsiaklo i zostawic na
2 godziny. Do masy dodac 2-4 marchewki starte na grubych oczkach, 2 lyzki
miodu albo cukru pudru (to juz jak kto woli), opcjonalnie 2 lyzki zmielonego
siemienia lnianego.
Mala tortownice wylozyc folia aluminiowa, polozyc mase. Na wierzch zetrzec
dowolna ilosc ulubionych jablek, wymieszanych z cynamonem i z odrobina cukru
pudru. Na to mozna, ale nie trzeba posypac grubym cukrem - krysztalem.
Piec ok. 45 minut w temperaturze 180-200 stopni. Podawac na cieplo lub na
zimo.

--
pzdr

"Cale zycie z wariatami"
[by Pogodno]

7. Data: 2006-04-27 18:46:26

Od: Ola Żyszkowska <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Slowotok' napisał(a):

> Hej!

dzięki wszystkim :) Coś następnym razem wymodzę z tych wiórków i
uprzejmie doniosę jak wyszło!

--
Pozdrawiam cieplutko,
Ola Żyszkowska i Koty

Ryba w sosie
Z SCP I PSP
[OT] KF - co to jest i jak to działa? [dla początkujących]
CO MYŚLICIE NA TEMAT WEGETARIANIZMU?
CZY MOŻNA ŻYWIĆ SIĘ TYLKO OWOCAMI?