ciąża a P O C

1. Data: 2004-01-29 15:03:02

Temat: ciąża a P O C
Od: "Robaczek " <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Stwierdzono u mnie zespół policystycznych jajników, wiem, że z zajściem w ciąże
będę miała problemy. Ale czy (i jakie są szanse że) po ew. urodzeniu dziecka
moje jajniki zaczną funkcjonować poprawnie i wróci normalny cykl?

Marzena

2. Data: 2004-01-29 15:07:37

Temat: Re: ciąża a P O C
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stwierdzono u mnie zespół policystycznych jajników,
Nie martw sie na zapas - PCO to ogromny worek, objawy sa o bardzo roznym
nasileniu.
Nie znam Twojego przypadku, ale moze sie okazac, ze uda Ci sie zajsc w
ciaze, naprawde...
A poza tym to sie leczy
Pozdrawiam
Myszka

3. Data: 2004-01-29 15:21:17

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nasileniu.
> Nie znam Twojego przypadku, ale moze sie okazac, ze uda Ci sie zajsc w

Mój przypadek jest podobno - podręcznikowy (na uzg wyszło:jajniki 47/23 i inne
objawy - jak nadmierne owłosienie , brak okresu- ale jeszcze muszę zrobić
poziom hormonów)
Chodziło mi bardziej o to czy ciąża jest /może być rozwiązaniem tego problemu.
Bo nad dzieckiem się zastanawiam - ale to mogłoby przyspieszyć starania o nie.

I zastanawia mnie jeszcze jeden fakt - byłam u 2 lekarzy i mam dwa skrajne
opinie tzn. jedna pani nastraszyła mnie że to trzeba leczyć natychmiast bo
inaczej to mi się zrobią torbiele i trzeba je będzie operacyjnie usuwać -
natomiast od drugiego lekarza usłyszałam, że no w sumie nie trzeba nic z tym
robić i jak nie mam okresu to przynajmniej nie muszę się męczyć ;), że jak bym
chciała dziecko to dopiero - no i ewentualnie jak chcę mieć spowrotem owulację
to trzeba zacząć brać proszki....
.....?

Marzena

4. Data: 2004-01-29 20:14:47

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przypadku Pco lepiej wczesniej sie starac o dzidziusia, bo w pewnym sensie
z kazdym nastepnym cyklem szanse maleja.
Jesli jeszcze nie zamierzasz podejmowac prob zajscia w ciaze to warto
wdrozyc terapie "wyciszajaca" jajniki - tzn hormony-jesli nie ma
przeciwwskazan oczywiscie (po prostu tabletki antykoncepcyjne).
pozdrawiam
Myszka

5. Data: 2004-01-31 16:50:04

Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.google.pl/search?q=cache:mRpEz6JsiLgJ:www
.terapia.com.pl/archiwum
/pub.html%3Fpub%3D26%26edition%3D6+ketokonazol&hl=pl
&lr=lang_pl&ie=UTF-8

Podsyłam lekturę ... która powinna sporo wyjaśnić w materii PCO i metod
zajścia w ciążę.
Marcin

6. Data: 2004-01-31 18:28:39

Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ja bym nic nie majstrował przy hormonach jeśli to nie jest konieczne. W
większości ( nie we wszystkich ) przypadków
PCO jest powiązane z otyłością i skorelowaną cukrzycą typu II.
Aby móc starać się zajść w ciążę trzeba przywrócić owulację a nie wyciszać
jajniki, co wiąże się przywróceniem prawidłowej
menstruacji. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć że przywrócenie
prawidłowych okresów może spowodować
zastosowanie Metforminy ( leczenie cukrzycy typu II ) w zastosowaniu
ciągłym, oraz dieta niskowęglowodanowa ( Montigniac ).
Czasami tylko zastosowanie diety powoduje spontaniczne owulacje.
Badania hormonalne jak najbardziej są wskazane w różnych fazach cyklu aby
określić skuteczną terapię i zmobilizować
jajniki do prawdziwej owulacji (płodnej), ale pobudzanie wdraża się dopiero
przy chęci zajścia w ciążę.
Wskazane jest także przyjmowanie kwasu foliowego ( Folik ).
Trzeba mieć także świadomość że często przy PCO w grę wchodzi ciąża mnoga
( wielojajowa ) ;-)

Proszę tych informacji nie traktować jako konkretną diagnozę ... to tylko
kilka faktów.
Zawsze trzeba znaleźć dobrego i świadomego PCO lekarza i stosować się do
ciągłej terapii.

Pozdrowienia
Marcin

7. Data: 2004-02-02 11:35:53

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Oczywiscie, ze rodzaj terapii w PCO zalezy od tego czy i kiedy pacjentka
zamierza zajsc w ciaze. A Robaczek tego nie napisala, wiec trudno zabierac
jednoznaczne stanowisko.
Poza tym mam nadzieje, ze nikt nie bedzie jej leczyl bez porzadnej
diagnostyki : hormony, test doustnego obciazenia glukoza...
Otylosc w PCO wystepuje w 40-50% przypadkow, to samo z zaburzeniami gosp
insulinowej, wiec Metformina to tez nie lek dla kazdego. Co do diety MM to
sie nie wypowiadam, bo sie kompletnie na tym nie znam.
Robaczek nie wymienila otylosci, wiec zalozylam (moze pochopnie) ze jej nie
ma.
Generalnie warto oddac sie pod opieke jakiegos ginekologa - endokrynologa -
jesli taki jest dostepny.
A opinie, ze brak okresu to brak klopotu sa wg mnie nie do przyjecia w
ustach ginekologa.
Pozdrawiam serdecznie
Myszka

8. Data: 2004-02-03 07:38:42

Od: "Robaczek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za lekturę.
Wracając do mnie - nie jestem otyła (przynajmniej ja tak sądzę ;)) - ale
ostatnio moja waga zaczęła się wahać i bardzo trudno mi zrzucić nawet ze 3 kg.
Poziom chormonów dopiero zrobię - ale na uzg podobno wydać jak na dłoni że nie
mam dojrzałych jajeczek tzn nie ma zróżnicowania na te największe i mam
powiększone jajniki.
A może możecie polecić mi dobrego ginekologa -endokrynologa w Wa-wie?

> [...]
&lr=lang_pl&ie=UTF-8

> Podsyłam lekturę ... która powinna sporo wyjaśnić w materii PCO i metod

jak sie zwie lakarz od spraw z uszami,chodzi o szum w uszach
Problemy z jądrami.
Zaswiadcznie o chorobie - nadal nic :(
szkła okularowe!!!
Medycyna = Biznes