ciąża a szczepienie na różyczk

1. Data: 2005-04-25 17:25:55

Temat: ciąża a szczepienie na różyczk
Od: "Ewa" <J...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę zajść w ciążę. Ginekolog zalecił mi szczepienie na różyczkę. Powiedział
że po szczepionce powinien być miesiąc bez ciąży. A ja nie chcę czekać. Z
jakich względów muszę czekać ?? czy może to zaszkodzić płodowi ?? Czy po
prostu szczepionka może się w całości nie uaktywnić ? Pomóżcie mi i
rozwiejcie moje wątpliwości

pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2005-04-25 17:42:30

Temat: Re: ciąża a szczepienie na różyczk
Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Apr 2005 19:25:55 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
> jakich względów muszę czekać ?? czy może to zaszkodzić płodowi ?? Czy po
> prostu szczepionka może się w całości nie uaktywnić ?

Sprawdź poziom przeciwciał (więle kobiet było szczepionych w wieku 13-tu
lat). Jeżeli poziom przeciwciał będzie wskazywał na to, że nie miałaś
kontaktu z tą chorobą to się zaszczep. Po szczepieniu na różyczkę nie
wolno zachodzić w ciążę przez trzy miesiące.

--
Cathleen
GG: 1832817 || ICQ: 345347435 || AQQ: 124895

3. Data: 2005-04-25 17:48:35

Od: "Ewa" <J...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kontaktu z tą chorobą to się zaszczep. Po szczepieniu na różyczkę nie
> wolno zachodzić w ciążę przez trzy miesiące.

Tak długo ? 3 miesiące ? Dlaczego? z jakich względów ?

4. Data: 2005-04-25 20:35:24

Od: "Olga" <o...@o...blabla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <J...@g...pl> napisał w wiadomości

> Powiedział

> Tak długo ? 3 miesiące ? Dlaczego? z jakich względów ?

Ewie lekarz powiedział, ze miesiąc. Ja zaszłam po dwóch. Skąd to maiczne
"3"?
O.

5. Data: 2005-04-26 09:59:42

Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Apr 2005 22:35:24 +0200, Olga napisał(a):

> Ewie lekarz powiedział, ze miesiąc. Ja zaszłam po dwóch. Skąd to maiczne
> "3"?

3 miesiące: m.in. http://www.mediweb.pl/diseases/wyswietl_vad.php?id=4
53
http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51239,73255.html
http://www.happymum.pl/forum/pok_wpis.php?id_dzial=1
&id_tem=115&str_nr=1

2 miesiące: http://www.resmedica.pl/zdfaqarch1.html

6. Data: 2005-04-26 10:40:41

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.04.05, około 19:48, Ewa bulgocze

> Tak długo ? 3 miesiące ? Dlaczego? z jakich względów ?

Bo szczepionka zawiera żywe wirusy, a szczepi się właśnie dlatego, żeby
nie było infekcji w ciąży, ponieważ wywołuje ona bardzo poważne powikłania
u płodu. Więc przez 3 miesiące po szczepieniu trzeba odczekać, aż organizm
posprząta. Od drugiej strony - informacji o 3-miesięcznym zakazie zajścia
w ciążę trzeba obowiązkowo udzielić nawet 13-letnim dziewczynkom, kiedy to
jest ich termin planowego szczepienia, żeby później lekarz prowadzący nie
szwędał się po sądach.

--
ika - umop apisdn

Antyhistaminowe bez recepty