cięcie forsycji

1. Data: 2003-04-27 17:27:08

Temat: cięcie forsycji
Od: "janek" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedy i na jaką wysokość należy ciąć krzewy forsycji aby co roku była cała w
kwiecie?

małe

2. Data: 2003-04-27 19:01:49

Temat: Re: cięcie forsycji
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"janek" <j...@i...pl> wrote in message
> kiedy i na jaką wysokość należy ciąć krzewy forsycji aby co roku była cała w
> kwiecie?

Nigdy i na zadna. Mam wlasnie taka i co roku jest obsypana kwiatami.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-04-27 19:05:34

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaraz po kwitnirniu.
Jeśli już musisz. Forysycje posadzone w odpowiednim miejscu mjaa z zasady
ładny pokrój.
Ja mam dwa stare (ok 12 -stoletnie) krzewy pod balkonem, ponieważ
przeszkadzają sąsiadom, muszę je corocznie przycinać. Moim zdaniem wyglądają
lekko pokracznie.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2003-04-27 19:24:43

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b8h3st$drm$1@nemesis.news.tpi.pl janek
<j...@i...pl> napisał(a):

> kiedy i na jaką wysokość należy ciąć krzewy forsycji aby co roku była
> cała w kwiecie?

Hejka. Forsycja kwitnie na pędach ubiegłorocznych (dwuletnich), czyli
zimujących wraz z zawiązkami kwiatowymi. Krzew dla utrzymania optymalnej
wysokości i zabezpieczenia corocznego powstawania silnych pędów w dolnej
części korony wymagają cięcia odmładzającego. Zaraz po kwitnieniu przekwitłe
odcinki pędów należy odciąć za drugim, trzecim pąkiem (oczkiem), licząc od
nasady pędu szkieletowego. Nie wykonanie cięcia sprawia, iż z pąków bocznych
rozwija się dużo pędów słabych, krzew się zagęszcza i z roku na rok kwitnie
mniej obficie.
Pozdrawiam zacięcie Ja...cki

5. Data: 2003-04-27 22:24:30

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie zauwazylem. Moj nie ciety nie zageszcza sie zanadto i kwitnie
> obficie. Sasiedzi tna i ich forsycje maja wylacznie gesta powierzchnie
> z kwiatami. Poza tym nie rozumiem co to jest "optymalna wysokosc".
> Dla mnie optymalna wysokosc krzaku forsycji to wysokosc, do ktorej
> sam dorasta. Zreszta obejrzyjcie sami:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/forsycja.
jpg

> Pozdrowienia,
>    Michal
> >

> Ojejku!Jak pięknie uformowany krzaczek,same dwuletnie pędy.
Dlatego tak obsypany kwiatkami:)

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-04-27 22:25:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-04-28 06:52:58

Od: "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał

> Zreszta obejrzyjcie sami:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/forsycja.
jpg

To na pewno fotomontaż.

--
Pozdrawiam, AgaWa

8. Data: 2003-04-28 21:46:54

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:2NYqa.170671$JI.38815640@twister.neo.rr.com...
> "Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> > >

> Dla mnie optymalna wysokosc krzaku forsycji to wysokosc, do ktorej
> sam dorasta. Zreszta obejrzyjcie sami:

Piękna. Ale są dwie odmiany forsycji. Niska i wysoka. Ta druga dorasta do 3
m. niska do 1,50. W tej chwili nie chce mi się szukać ich nazw w książce.
Moze jutro.
Goldie

9. Data: 2003-04-29 11:35:27

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości

> [...]
> z kwiatami. Poza tym nie rozumiem co to jest "optymalna wysokosc".
> Dla mnie optymalna wysokosc krzaku forsycji to wysokosc, do ktorej

Piękną masz Pan forsycję Panie Michale. U mnie forsycja też nie jest cięta
ale kwiatów ma mało. Za to sam pojedyńczy kwiat jest dużo większy niż
zwylke spotykane. Może to taka odmiana.
Wojtek

ekologiczne pytanie :)
Wypożyczalnoa w Krakowie ?