ciekawostki ogrodnicze

1. Data: 2005-02-09 12:00:29

Temat: ciekawostki ogrodnicze
Od: "BiR" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś tak jak ja ,ma hobby w postaci zdobywania coraz to nowych i
ciekawszych odmian iglaków jak na przykład PINUS PARVIFLORA -OCULUS
DRACONIS?
A może ktoś kolekcjonuje klony palmowe-ACER PALMATUM ?
Chętnie poznam ciekawe ich odmiany .

Becia

2. Data: 2005-02-09 12:31:26

Temat: Re: ciekawostki ogrodnicze
Od: Slawek C. <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

posadzilem przed paru latyAcer palmatum var. dissectum atropurpureum.
jak nazwa wskazuje ma purpurowe liscie - co stanowi ciekawy kontrast,
i wolno rosnie, z czego bardzo sie ciesze. moj problem z
kolekcjnonowaniem ciekawych roslin polega na tym ze zaczyna mi
brakowac miejsca na sadzenie :)). szczegolnie musze uwazac z drzewami
- sasiad co roku wycina przynajmniej jedno z drzew posadzonych w
latach 60-tych a jego trawnik ma dozo wiecej mchu niz trawy.
karlowate sosenki tez bardzo fajne z tych samych powodow, no i
wiecznozielone, co zawsze urozmaica kazdy ogrod.
mam tez kilka cedrow i karlowatych jalowcow przed domem, posadzonych
przez poprzedniego wlasciciela. badzo fajnie wygladaja caly rok, nie
musze zbierac lisci na jesien, szkodniki sie ich nie lapia, nie
podlewam i nie nawoze, no i wolno rosna - nie musze wiec przycinac.
jedym slowem genialne rosliny dajace mi czas na inne zajecia.
slawek

3. Data: 2005-02-09 13:55:01

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BiR" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś tak jak ja ,ma hobby w postaci zdobywania coraz to nowych i
> ciekawszych odmian iglaków jak na przykład PINUS PARVIFLORA -OCULUS
> DRACONIS?

Niektórzy mają, choc jeśli ta ma po kilku latach tracić kolor to ja małpiego
rozumu na jej widok nie dostaję :)

> A może ktoś kolekcjonuje klony palmowe-ACER PALMATUM ?
> Chętnie poznam ciekawe ich odmiany .

Ktoś tu kolekjconuje :))

Pozdrawiam
Kaśka

4. Data: 2005-02-09 14:17:01

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cuctcs$ng5$1@atlantis.news.tpi.pl BiR
<r...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> DRACONIS?
> A może ktoś kolekcjonuje klony palmowe-ACER PALMATUM ?

Hejka. W nawiązaniu do tekstu Michała o formatowaniu postów mam jeszcze
jedną uwagę. Jest przyjęte, że przed zadaniem pytania przegląda się archiwum
grupy. :-)
Ad rem. Mamy na grupie kilkoro kolekcjonerów nawet bardzo rzadkich
roślin. :-)
Pozdrawiam pryncypialnie Ja...cki

5. Data: 2005-02-09 14:23:56

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. W nawiązaniu do tekstu Michała o formatowaniu postów mam jeszcze
> jedną uwagę. Jest przyjęte, że przed zadaniem pytania przegląda się archiwum
> grupy. :-)

I Google, np. wpisujac "acer palmatum cultivars" (bez cudzyslowu).
Wtedy mozna bez trudu znalezc strone taka jak ta
http://www.wildwoodmaples.com/pages/palmatum.html
z krotkim opisem ponad 100 odmian Acer palmatum.

Chyba, ze chodzi o bezposrednie doswiadczenia w ich uprawie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2005-02-09 17:02:20

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Wtedy mozna bez trudu znalezc strone taka jak ta
> http://www.wildwoodmaples.com/pages/palmatum.html z krotkim opisem
> ponad 100 odmian Acer palmatum.

Tyyy, nie bądź taki.. Ja wiem, że tam u Was, w Hameryce, to jest
wszystko :). Tu jest trochę inaczej, z tej bogatej listy jest dostępne
w handlu jakieś 10-15 szt :).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Alosza co żył w Czelabińsku
Uwielbiał był bekać po świńsku.

7. Data: 2005-02-09 17:03:27

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"BiR" <r...@n...pl> wrote:

> Czy ktoś tak jak ja ,ma hobby w postaci zdobywania coraz to nowych i
> ciekawszych odmian iglaków jak na przykład PINUS PARVIFLORA -OCULUS
> DRACONIS?

Od iglaków to tu jest taki jeden..

> A może ktoś kolekcjonuje klony palmowe-ACER PALMATUM ? Chętnie
> poznam ciekawe ich odmiany .

A jakie to są ,,ciekawe odmiany''?

Pozdrawiam, zaciekawiony,
Grzesiek
--
Pewien nekrofil w Chabówce
Chuja miał o kwadratowej główce.

8. Data: 2005-02-09 17:12:33

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Tyyy, nie bądź taki.. Ja wiem, że tam u Was, w Hameryce, to jest
> wszystko :). Tu jest trochę inaczej, z tej bogatej listy jest dostępne
> w handlu jakieś 10-15 szt :).

Ale moze chociaz tansze? Za te 100 odmian oni tam chca w sumie
okolo 4-5 tysiecy dolarow. Nie liczac kosztow przesylki ...

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2005-02-09 17:45:18

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Ale moze chociaz tansze? Za te 100 odmian oni tam chca w sumie okolo
> 4-5 tysiecy dolarow. Nie liczac kosztow przesylki ...

A z tym to różnie bywa. Od 30 do 230 zł (czyli jakieś 9-80 USD) za 2-,
3-letni krzak.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Ta dewotka spod Kruszwicy
Modli się z pomocą świcy.

10. Data: 2005-02-09 20:57:54

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś tak jak ja ,ma hobby w postaci zdobywania coraz to nowych i
> ciekawszych odmian iglaków jak na przykład  PINUS PARVIFLORA -OCULUS
> DRACONIS?

Dużo odmian iglaków można pooglądać w szkółce w Krzywaczce
http://www.szewczyk.transfer.pl/oferta_iglaste.html

> A może ktoś kolekcjonuje klony palmowe-ACER PALMATUM ?

Przed rozpoczęciem kolekcjonowania trzeba uwzględnić, że nie zawsze zimują
w Polsce. :-(

Pozdrawiam ostrożnie, :-)
Zbyszek

rozmnazanie serduszki