cienbki podklad do pizzyy

1. Data: 2002-11-06 19:27:08

Temat: cienbki podklad do pizzyy
Od: "Adam Kuc" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak gro zrobic?? probowalem tyle razy alez zawsze wychoidzl taki gruby ;(.
Wnerwilem sie u kupuje tera podklady(cienkie) ale w koncu nie nadaza ich
produkowac :-)
Wiec musze znac przepis :P
podzielcie sie plosze

--
Pozdrawiam Adam Kuc
http://www.barni.prv.pl

1. Data: 2002-11-06 20:38:06

Temat: Re: cienki podklad do pizzyy
Od: "Brunix" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Kuc" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wnerwilem sie u kupuje tera podklady(cienkie) ale w koncu nie nadaza ich

Oto przepis na cienkie ciasto. Mi zawsze wychodzi. Nawet kiedy miałam stary
i niepewny piekarnik:
2 szkl. mąki
3 dkg drożdży
łyżeczka cukru
1 żółtko
3/4 szkl ciepłej wody
łyżka oleju
1/2 łyżki papryki
szczypta soli

Zagnieść ciasto. Drożdże rozetrzeć z odrobinącukru i dodać do ciasta. Ciasto
odstawić na ok. 20 min. do wyrośnięcia. Piec ok. 40 min w temp. 180 st.

Pozdrawiam smacznie
Aneta

1. Data: 2002-11-06 20:44:32

Temat: Re: cienki podklad do pizzy [P]
Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Kuc" <b...@w...pl> napisał w
wiadomości news:aqbq7q$fib$1@news.tpi.pl...
> jak gro zrobic?? probowalem tyle razy alez
zawsze wychoidzl taki gruby ;(.

Porcja dla mnie na kolację:

150 g mąki
łyżeczka drożdzy suszonych
łyżeczka cukru
łyżeczka soli
łyżka oleju

Drożdże rozpuścić w odrobinie wody ze szczyptą
cukru, soli i mąki, jak zacznie rosnąć dodać do
reszty mąki, dolać olej dodać wody ile się wyrobi,
zostawić ciasto na pół godzinki w ciepłym miejscu
przykryte ściereczką, cienko rozwałkować i już.
można kłaść co_się_nawinie

Rafał
GG #95230
===================
Nie jemy po to, aby żyć.
Żyjemy po to, aby jeść.

1. Data: 2002-11-07 08:33:41

Temat: Re: cienbki podklad do pizzyy
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Adam Kuc:
> [...]
> Wnerwilem sie u kupuje tera podklady(cienkie) ale w koncu nie nadaza ich

zobacz poniżej. Oprócz tego dobry wałek i słownik ortograficzny czynią cuda.

Waldek

1. Data: 2002-11-07 08:51:42

Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wnerwilem sie u kupuje tera podklady(cienkie) ale w koncu nie nadaza ich

Sprawdzony! U mnie zawsze wychodzi cienki w 100%!!

0,5 kg mąki

5 dag drożdży

0,25 l ciepłego mleka

trochę wody

5 łyżek oleju

sól, pieprz do smaku

szczypta oregano

Drożdże rozrobić w ciepłym mleku i wymieszać z mąką, olejem i przyprawami. W
miarę potrzeb dodać wodę, tak aby ciasto było równomiernie wilgotne (nie
może się lać). Powstałą masę wygniatać do czasu aż odchodzi od rąk.
Uformować kule i pozostawić do wyrośnięcia - musi podwoić swoją średnicę.

Tak przygotowane ciasto rozwałkować na stolnicy na grubość ok 5 mm.,
umieścić je na blasze i lekko podwinąć brzegi.

Teraz możemy przystąpić do komponowania farszu - co kto lubi, oby jak
najwięcej. Piec w piekarniku nagrzanym do 220 st C przez ok. 15 minut.

Smacznego.

Bydzio

1. Data: 2002-11-07 12:34:11

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Kuc <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqbq7q$fib$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Wnerwilem sie u kupuje tera podklady(cienkie) ale w koncu nie nadaza ich

zrobisz cienkie..ale nie bedzie ono takie jak w pizzerii ze wzgledu na
temperature. Nie uzyskasz tak wysokiej bez pieca do pizzy.

anya

1. Data: 2002-11-07 13:05:28

Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anya" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> zrobisz cienkie..ale nie bedzie ono takie jak w pizzerii ze wzgledu na
> temperature. Nie uzyskasz tak wysokiej bez pieca do pizzy.

Otóż to! Prawdziwą pizzę piecze się przez 2 - 4 minuty w piecu nagrzanym do
350 - 400 st. C.
Najlepsza oczywiście z pieca drzewnego!

Pozdrawiam
Bydzio

1. Data: 2002-11-07 15:10:54

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bydzio w wiadomości do grup dyskusyjnych

> 350 - 400 st. C.
> Najlepsza oczywiście z pieca drzewnego!

no powiedzmy 300, jesli mowimy o cieniutkim ciescie

anya

1. Data: 2002-11-07 19:01:19

Od: "Adam Kuc" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ciasto
> odstawić na ok. 20 min. do wyrośnięcia. Piec ok. 40 min w temp. 180 st.
Własnie sie piecze w piekarniku, i nie moge dojsc do tego w jakis sposob
17,latek moze zrobic cos w piekarniku.. ;-) zobaczymy jak wyjdzie
Tylko jest jeden mały zonk...
Ciasto mki sie kleilo........... kiedys tez robilem i tez mi sie kleilo,
maki dodwalem duzo..... rozwalkeowalem je jakims sposobem na stole, i
stwierdzilem ze nie zmiesci mi sie do piekarnika, wiec musialem od nowa,
tylko ze od razy na blaszy :P ;-) rozwalkowalem i przybralo to ksztalt
hmmmm.... nawet niewiem czego, w kadzym badz razie jak upieke to sie
podziele z wami wrazeniami ;-)
a i pieke w temp. 280 stopni :P

--
Pozdrawiam Adam Kuc
http://www.barni.prv.pl

1. Data: 2002-11-07 19:39:24

Od: "Adam Kuc" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ciasto
> odstawić na ok. 20 min. do wyrośnięcia. Piec ok. 40 min w temp. 180 st.

Dzieki Aneto za przepis. ;-) Ciasto wyszlo pieknie, mimo iz miejscami grubo
wyszlo.. ale to `wi`na z`lego rozwalkowania... czyli moja..
A i jeszce jedno - cisto wyszlo troszeczke za suche, mama mi powiedziala ze
trzeb abylo ja oblozyc tlustymy z lekka rzeczami wtedy byloby idealne ;-)
Ale sie nazarlem ze tak powiem ;-) i jeszcze moja siostra i brat sie najedli
;-)
Dzieki z pyszno kolacje.

--
Pozdrawiam Adam Kuc