cierpniecie nóg i dziwne ukąszenia (?)

11. Data: 2007-08-14 21:41:39

Temat: Re: cierpniecie nóg i dziwne ukąszenia (?)
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JS wrote:

> pocieszajace
> jest to ze nie mam specjalnych objawow raczej jedynie ten rumien ktory
> nie wiem nawet czy jest rumieniem czy jakims pseudorumieniem.

bo objawy jako takie pokazują się po kilku latach, kiedy nie myśli się już o
borelce.

--
www.vegie.pl

12. Data: 2007-08-15 01:11:00

Od: "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo objawy jako takie pokazują się po kilku latach, kiedy nie myśli się już o
> borelce.

H.jowo na maksa. Jak czytam o takich rzeczach to sam mam chęć zaprząc
swoje zdolności i zostać lekarzem - mimo ze nigdy mnie to nie obchodziło
i jestem programistą komputerowym -- moze to nawet jakos tam zrobie
tj sprobuje sie nauczyć o generalnym bakgroundzie organizmu i leczenia
najważniejszych chorób <sad>

JS

--
oka oka jestem dab a oto mój brat Joka
powiedz coś Joka

Autostrada musi być szeroka

13. Data: 2007-08-15 07:57:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Aug 2007, JS wrote:

> Dzieki - postanowilem zrobic jakies badanie ktore wyszukala mi corka
> wlascicielki stancji na ktorej mieszkam (tez calkiem urodziwa niewiasta
> ale to wymagaloby dluzszej historii ;-) robią je w starym browarze
> w Poznaniu i kosztuje 190 z - podobno jest dosyc wiarygodne - po nim

rozumiem, że chodzi o boreliozę. Zamiast dyskutować bez sensu
jeśli takie podejrzenie jest niech dany delikwent zgłosi się
ze skierowaniem do najbliższej poradni przy szpitalu zakaźnym
(w moim województwie są dwie - przy Katedrze i Klinice Chorób
Zakaźnych Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
w Bydgoszczy i w Wojewódzkim Szpitalu Obserwacyjno-Zakaźnym
w Toruniu) i tam będą wiedzieli co robić. Nie wiem czy
dalsze jakakolwiek dyskusja ma sens

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

14. Data: 2007-08-15 12:10:55

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
> w Bydgoszczy i w Wojewódzkim Szpitalu Obserwacyjno-Zakaźnym
> w Toruniu) i tam będą wiedzieli co robić. Nie wiem czy

a Ty znowu pieprzysz od rzeczy, nie przeczytawszy nawet pierwszego postu.
Był u 3 lekarzy, 3 popełniło ewidentny błąd w sztuce. Żadnego skierowania
nie mieli zamiaru wydać.

Nie zapominaj, że żyjemy w kraju zdegenerowanym przez katolicyzm i
socjalizm.

--
www.vegie.pl

15. Data: 2007-08-15 12:45:00

Od: "jfs" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie mieli zamiaru wydać.
>
> Nie zapominaj, że żyjemy w kraju zdegenerowanym przez katolicyzm i

Miałem mu własnie napisać coś w stylu 'nie doczytałeś posta deliwencie'
(skoro uzywa chmskiego slowa delikwent to moze jest lekarzem ale raczej
na pewno prostakiem) Byłem u czterech o jednym zapomnialem wspomniej

1. w szpitalu wieczor juz byl i trafilem na swirnietego doktorka
wesołka (z dzalu chorob tropikalnych chyba) ktory nawet nie spojrzał
uwazniej przez swoje grube bryle o kontaktu z nim nawiazac wogole nie
mozna bylo bo musialem sie z uprzejmosci usmiechac ciagle z pewnym
zalzenowaniem w odpowiedzi na jego prostackie zarciki
2. u lekarki ogolnej - dala mi skierowanie do szpitala chorob zakaznych
3. u swojej dermatolozki (bo bylo po drodze ) - zignorowala
4. u faceta w szpitalu chorob zakaznych (na zawadch w poznaniu) - ten
facet byl z wygladu przyzwoity i nie byl glupi - powiedzial ze moze coś być i
dal ten antybiotyk - jak mowisz niezbyt sensowanie

jutro pojde zrobie sobie ten 'real time PCR' (z wlasnej jakby inicjatywy
- na wiecej badan pozatym nie mam specjalnie kasy jak uwazam)

[przejalem sie tez tym ze w tym szpitalu zakaznym wzialem ten noz
do naostrzenia od tego kolesia w ekstremalnej zoltaczce ktory wyszedl
z odzialu - nie pomyslalem wogole :( Jakby ktos wiedzial czy moglem
sie zarazic zoltaczką i jak to teraz sprawdzis to dzięk za porade]

jfs

16. Data: 2007-08-15 17:19:48

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> facet byl z wygladu przyzwoity i nie byl glupi - powiedzial ze moze coś być i
> dal ten antybiotyk - jak mowisz niezbyt sensowanie

jaki antybiotyk i dlaczego piszesz, że niezbyt sensownie?
Klinika na Zawadach może straszy wyglądem ale merytorycznie
jest to jedna z najlepszych klinik zakaźnych w Polsce.
Nie każda żółtaczka jest zakaźna a szpitale zakaźne aktualnie
leczą także marskości i żółtaczki nowotworowe i poalkoholowe.
Nie mogłeś wiedzieć na co chorował tamten chory i czy faktycznie
był dla Ciebie zagrożeniem. Przypuszczam, że nie ...

P.

17. Data: 2007-08-15 17:30:25

Od: Wilhelmina <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki napisał(a):
> tak, jestem pewien że tej trójki to dotyczy. I czekam z utęsknieniem aż w
> końcu opieka zdrowotna się sprywatyzuje. Właśnie - się sprywatyzuje, a nie
> zostanie sprywatyzowana. Bo dopóki lekarze tego sami nie zrobią, na rząd
> czy społeczeństwo nie ma co liczyć.

Powiem tak, ja jestem przez pracodawce ubezpieczona w prywatnej firmie, i to w tej
prywatnej firmie, na borelioze przepisano mi antybiotyki na 7 dni i
do tego beztrosko dano zastrzyki ze sterydow (czego jak wiadomo w boreliozie czynic
nie wolno).
I co z tego, ze to przywatna opieka zdrowotna? Lekarze tak samo, uwazaja, ze po
kuracji 7-mio dniowej ja bede zdrowa.
I tak samo nie da sie ich przekonac.

willa

18. Data: 2007-08-15 17:36:17

Od: "js" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie mogłeś wiedzieć na co chorował tamten chory i czy faktycznie
> był dla Ciebie zagrożeniem. Przypuszczam, że nie ...

No ciesze sie ze nie pyskujesz, bo uzywac o kims ni z gruszki ni
z pietruszki slowa delikwent (zwlaszcza o chorym) jest niemile
zaskakujace. Debilnie zrobiłem - ze gadalem z tym na maksa
zółtym dziadkiem - choc ucieszyl sie ze mu naostrzylem te
nozyki (chyba wszyscy ostatnią widzą ze potrzebuje baby -
chyba widac na mojej twarzy - bo nawet on costam wolal
za mna typu "_mezczyzna_ powinien wszystko umiec" ;-)
(nic mi generalnie nie brakuje jakby ktos pytał)
Skoro byl na oddziale zakaznym to spodziewam sie ze byl
zakźliwy - jest jakis test ktorym moglbym sprawdzić czy
teraz ja jestem chory? Doksycykline na 7 dni - podobno niezbyt
sensownie bo na borelioze trzeba najmniej miesiac - ale mam slabe
obiawy - ten pseudorumien niedaleko ugryzienia - plus lekie
uczucia w ciele typu dretwiejaca lekko lewa dlon ale tp
chyba raczej normalne czy jakies czerwonawe leko swedzace
czerwone plamki jakby od ugryzienia muszek. Przejmuje sie
na zapas bo taki juz jestem ze jak mam sile i czas to sie
przejmuje. Zrobie jutro ten realtime PCR i gdyby dopiero
to wyszlo zle to pognam po jakas dluzszą kuracje
antybiotykową. Luzik tylko ze nie moge sobie zajac czasu czyms
ciekawym tylko musze o tym myslec.

john francis shade

19. Data: 2007-08-15 17:40:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Aug 2007, jfs wrote:

> jutro pojde zrobie sobie ten 'real time PCR' (z wlasnej jakby inicjatywy
> - na wiecej badan pozatym nie mam specjalnie kasy jak uwazam)

zrób i powiedz jaki jest wynik - z ciekawości. A może po prostu
nie miałeś rumienia wędrującego tylko zwykły ślad po ukąszeniu.
W końcu oceniało go dwóch fachowców (zakaźnik i specjalista medycyny
tropikalnej). Wówczas o ile pamiętam terapia 10-cio dniowa
antybiotykiem z grupy tetracyklin jest wystarczająca

P.>

20. Data: 2007-08-15 18:06:34

Od: "jfs" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tropikalnej). Wówczas o ile pamiętam terapia 10-cio dniowa
> antybiotykiem z grupy tetracyklin jest wystarczająca

oka

Dyskopatia rotacyjna krążka
Degeneracyjna pigmentoza siatkówki
Badania histopatologiczne.