cierpniecie nóg i dziwne ukąszenia (?)

1. Data: 2007-08-13 14:18:42

Temat: cierpniecie nóg i dziwne ukąszenia (?)
Od: "John Shade" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dwa problemy, wiem ze jestem troche hipohondryczny ale wolę
jednak pytac o rozne rzeczy (powtarzam juz troche pytanie)

cos dziwnego stalo sie z moimi nogami ostatnio, cierpną mni jakby
tj sa jakby takie jakies nabrzmiale czy jakby krew w nich niezbyt dobrze
plynala czy speczniala, są slabe - jakby wlasnie speczniale w lydkach
z tylu i jaby scisniete tez nad kostami - od kilku dni to mam - ktos
wie moze co to jest? (ostatnio ugryzl w noge mnie kleszcz ale
sladek zniknal i chyba nie ma to zwiazku bo raz noga mi
dziwnie scierpla jeszcze przed kleszczem)

druga sprawa to ze nie wiem czy pojawil sie jakis nowy rodzaj owada
czy cos takiego ale odkrywam u siebie slady jakby po ugryzieniu
troche jak komar tylko biale okragle wypukle i dosyc twarde
srednicy ok 5 mm - i mniej swedzi - ledwie troche -- cgy to
przypadkiem nie ma cos wspolnego z tym kleszczem?

dzieki z gory
CK/JS

2. Data: 2007-08-13 14:56:03

Temat: Re: cierpniecie nóg i dziwne ukąszenia (?)
Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki z gory
> CK/JS

mam też na udzie czerwony placek z ciemniejszym srodkiem ktory
dosyc lekko swedzi (faktycznie raczej cieply jak gdzies bylo
opisane) :( - nie w miejscu pierwotnego ugryzienia.
Nie wiem czy mam czekac na jakies dodatkowe objawy
rozpoznajace czy też cos innego.

3. Data: 2007-08-13 17:54:58

Od: Wilhelmina <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opisane) :( - nie w miejscu pierwotnego ugryzienia.
> Nie wiem czy mam czekac na jakies dodatkowe objawy

A nie rumien wedrujacy?? Pogoogluj i porownaj.
Jak jest otoczka, to raczej rumien. Nie musi byc w miejscu ukaszania, u mnie nie byl.
No i moze Ci zniknac za pare dni, wtedy jak nie pojdzisz do lekarza to nie bedziesz
wiedzial.

olga

=========
http://www.olga.prv.pl
http://www.klika.krakow.prv.pl
GG: 1262644
e-mail: o...@p...fm

4. Data: 2007-08-13 20:59:10

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie byl.
> No i moze Ci zniknac za pare dni, wtedy jak nie pojdzisz do lekarza to nie

h.jowa sytuacja :(
moim zdaniem podobne jest to do rumienia wedrujacego

http://fir5.webpark.pl/p1010075j.jpg
(aparat troche zmienil barwy barwy, bo normalnie jest dosyc blady, poza
srodkiem)
bledsze to niz na fotkach jakie widzialem z przykladami ale z ksztaltu
identyczne - jest cieply tak jak piszą tj faktycznie jakby zaogniony
i wypukly, wielkosci cytryny, kleszcz mnie dziabnal i wtedy wlasnie
pobieglem do tej lekarki ktora mi sie tak spodobala :(

Tomek (JS)

=========

5. Data: 2007-08-14 10:48:23

Od: "JFS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rodzinny i dermatolog powiedziali ze nic, ale od chorób
zwierzecych powiedzial ze jednak mozliwe ze sa to poczatki boreliozy
i zapisal mi jakis antybiotyk (tetracyklina czy cos takiego)
na 10 dni. Oby bylo dobrze ale mam jakies h.jowe przeczucia.

Francis

6. Data: 2007-08-14 10:58:39

Od: "jfs" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

teraz mysle ze moze jednak nic (dziwne jak ta fotka wyglada roznie
na roznych monitorach) w kazdym razie nie zaszkodzi mi pewnie
ten antybiotyk przez tydzień i jak nic nie bedzie bede musial zapomniec
o sprawie.

j shade

7. Data: 2007-08-14 16:56:54

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JFS wrote:

> [...]
> i zapisal mi jakis antybiotyk (tetracyklina czy cos takiego)
> na 10 dni. Oby bylo dobrze ale mam jakies h.jowe przeczucia.

masz 3 lekarzy kretynów, ale to typowe w kraju katolickim.

To MOŻE być borelioza, o której polscy lekarze kształceni za PRL z polecenia
tatusia partyjniaka nie widzą nic (samą chorobę opisano gdy oni już naukę
skończyli), a ci co chcieli się dokształcić z nowych chorób, wyjechali już
dawno temu za granicę. Zrób sobie test WBR i ELISA, ewentualnie real time
PCR, kosztuje co prawda wszystko razem kilkaset zł, ale nierozpoznana
borelioza może za 5-10 lat skończyć się po prostu tragicznie (zapalenie
mięśnia sercowego, ogólne porażenie nerwowe etc etc etc).

W ogólnych zarysach borelka to takie coś co praktycznie nie objawia się na
początku, potem sobie spokojnie zamieszka w organizmie i baaardzo powoli
się rozmnaża. A następnie baaaardzo stopniowo, latami przychodzą objawy -
porażenie nerwu wzrokowego, paraliż mięśni, zniszczenie kilku stawów.. po
iluś tam latach zostaje wózek inwalidzki.

Kolejny kretyn to ten od chorób zwierzęcych (raczej odzwierzęcych?), który
przepisuje 10 dni antybiotyku na boreliozę - chorobę, której bakteria ma
cykl rozwojowy 4 tygodnie, co oznacza że wrażliwa na działanie antybiotyku
jest tylko przez parę dni (czy nawet godzin) w miesiącu. Boreliozę leczy
się co najmniej miesięczną kuracją z mieszanych antybiotyków w dużych
dawkach, czasami kilkumiesięczną.

Jeszcze raz - zrób testy, póki masz rumień możesz właśnie z niego brać
materiał.

I NIE słuchaj przygłupów z forum gazeta.pl, oni boreliozę wmówią każdemu,
nawet kolesiowi ze zwykłym katarem.

--
www.vegie.pl

8. Data: 2007-08-14 17:57:28

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Sie, 18:56, tomek wilicki wrote:
> [...]
> masz 3 lekarzy kretynów, ale to typowe w kraju katolickim.

A fee...:(
Tym stwierdzeniem obrażasz porządnych lekarzy, którzy przecież także
są.
Może ich ilość się zmniejszyła poprzez emigrację, ale ręczę Ci, że
nawet ci porządni, którzy wyjechali, leczą tylko tabletkami
p.bólowymi - bo taki tam system w podstawowej opiece medycznej.
Obrażasz tych, którzy ze względów rodzinnych nie mogli wyjechać za
chlebem.
Obrażasz także tych, którzy piszą na tym forum - nie zawsze się do
tego przyznając. A jak myślisz, po co tracą czas na pisanie tych
porad?
Tobie też pisali.
Obrażasz także moją doktor PK, a na to nie pozwolę.
??
Dotychczas nie zabierałam głosu, gdy był wątek narzekający na pracę
lekarzy - wątek-pyskówka.
Ale teraz czuję się zobligowana do zwrócenia Ci uwagi, by grupowicze
nie odnieśli wrażenia, że mam jakąś do Ciebie słabość.
Hmmm... Jak u Ciebie z odwagą cywilną?

> To MOŻE być borelioza, o której polscy lekarze kształceni za PRL z polecenia
> tatusia partyjniaka [...]

Jesteś pewien? Oczywiście, jednostkowo przypadki naganne, ale
wszystkich wrzucać do jednego worka?

--
Pozdrawiam :)
JM

9. Data: 2007-08-14 18:31:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka wrote:

> Hmmm... Jak u Ciebie z odwagą cywilną?

no to powtórzę - tych trzech lekarzy, którzy wystawili diagnozę mogącą
kosztować człowieka życie, powinno natychmiast stracić prawo wykonywania
zawodu. Sorki, mam wielki szacunek do zawodu lekarza, ale lekarz -
nieudacznik który nie rozpoznaje oczywistych objawów śmiertelnie groźnego
schorzenia jest gorszy od pijanego drwala.

Oczywiście nie mam na myśli wszystkich, oczywiście zdaję sobie sprawę, że to
głównie wina systemu, ale też otwarcie mówię że jest jak jest.

> Jesteś pewien? Oczywiście, jednostkowo przypadki naganne, ale
> wszystkich wrzucać do jednego worka?

tak, jestem pewien że tej trójki to dotyczy. I czekam z utęsknieniem aż w
końcu opieka zdrowotna się sprywatyzuje. Właśnie - się sprywatyzuje, a nie
zostanie sprywatyzowana. Bo dopóki lekarze tego sami nie zrobią, na rząd
czy społeczeństwo nie ma co liczyć.

A nie zrobią, bo 70% z nich nie miałoby co w prywatnej opiece zdrowotnej
szukać.

W sumie paradoks, lekarz chce mnie prywatnie leczyć, ja chcę się prywatnie
ubezpieczyć - a nie możemy.

Reasumując - przepraszam za sformułowanie które sugerowało, że mam na myśli
wszystkich lekarzy. Oczywiście mam na myśli tylko ogromną większość.

--
www.vegie.pl

10. Data: 2007-08-14 20:49:36

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> materiał.
>
> I NIE słuchaj przygłupów z forum gazeta.pl, oni boreliozę wmówią każdemu,

Dzieki - postanowilem zrobic jakies badanie ktore wyszukala mi corka
wlascicielki stancji na ktorej mieszkam (tez calkiem urodziwa niewiasta
ale to wymagaloby dluzszej historii ;-) robią je w starym browarze
w Poznaniu i kosztuje 190 z - podobno jest dosyc wiarygodne - po nim
lyknę ten antybiotyk (10 tabletek chyba niejkakiej doksycykliny w tydzien)
i jesli wynik testu bedzie negatywny - dam sobie spokoj - pocieszajace
jest to ze nie mam specjalnych objawow raczej jedynie ten rumien ktory
nie wiem nawet czy jest rumieniem czy jakims pseudorumieniem.

ps. dzisiaj odwalilem kolejny kretynski numer bo ten lekarz z ktorym
rozmawialem przyjmowal w szpitalu chorob zakaznych i jak tam czekalem
wyszedl do mnie z odzialu zakaznego niewiarygodnie pozolkly dziadek
w pizamie i wreczyl mi smialo dwa noze stolowe abym mu nasostrzyl o
schody co tez zrobilem - oplukalem reke butelką wody mineralnej po tym
- ale sie zastanawiam czy nie mielem szansy zarazic sie od niego tą
jego zoltaczką
:-/

JS

> --