clematis - sadzonki

1. Data: 2004-01-20 07:48:16

Temat: clematis - sadzonki
Od: "Renia" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
Wiem, że to nie ta pora roku ale nie mogę wytrzymać. Myślę już z
niecierpliwością o nadchodzącym sezonie balkonowym i tak sobie pomyślałam,
że zapytam o coś, co nie daje mi spokoju. Czy może udało się komuś z Was w
ubiegłym roku ukorzenić sadzonki powojnika?
Jeżeli tak, to bardzo proszę, żeby podzielił się swoim doświadczeniem. Ja
próbowałam 2 razy ale niestety jakiś grzyb (czarne, suche plamy na liściach)
zżarł roślinki. Bardzo proszę, jeśli to możliwe, o instrukcję z serii
"rozmnażanie powojnika nie tylko dla orłów" :) (Przyginanie i przysypywanie
pędów nie wchodzi w grę.)

Pozdrawiam
Renia

2. Data: 2004-01-20 12:33:34

Temat: Re: clematis - sadzonki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renia" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jeżeli tak, to bardzo proszę, żeby podzielił się swoim doświadczeniem. Ja
> próbowałam 2 razy ale niestety jakiś grzyb (czarne, suche plamy na

Jedyne, co wiem - teoretycznie ze Świata Ogrodów - to to, że sadzoki ależy
ciąć miej więcej w połowie międzywęźla. A nie jak zazyczaj, tuz po węzłem.
Na grzyby, poza barszczem, najlepszy byłby ukorzeiacz - zawiera opowiedie
substacje przeciwgrzybiczne:-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-01-20 13:05:55

Od: "Renia" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na grzyby, poza barszczem, najlepszy byłby ukorzeiacz - zawiera opowiedie

Właśnie tak robiłam :( Może te sadzonki trzeba dodatkowo spryskiwać jakimś
paskudztwem przeciw grzybom? Lubię grzyby ale te w barszczyku, tych na
powojnikach nie cierpię :)) Teraz sobie przypominam, że włożyłam sadzonki do
bardzo mokrej ziemi w małych doniczkach i przykryłam podziurawionym workiem
śniadaniowym. Pewnie miały za dużo wilgoci.

> Pozdrawiam, Basia.

Dziękuję :)
Renia

Może ktoś z Was robił z powodzeniem takie sadzonki ?

4. Data: 2004-01-20 17:02:24

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>
> [...]
> Na grzyby, poza barszczem, najlepszy byłby ukorzeiacz - zawiera opowiedie

Basiu.
Zmień klawiaturę.
;-)))
To do CIEBIE nie podobne.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2004-01-20 17:53:58

Temat: Re: clematis - sadzonki - OT
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>
>
> Basiu.
> Zmień klawiaturę.
> ;-)))
> To do CIEBIE nie podobne.

Tak, mam nowy komputer z nową klawiaturą i od paru dni doprowadza mnie do
szału. Robią jeszcze klawiatury z głęboko wpadającymi klawiszami?
(Jerzy - kupuję przedłużkę do starej klawiatury. Już od tygodnia, więc może
za parę dni nie będzie literówek:-) )

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-01-20 22:43:20

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zżarł roślinki. Bardzo proszę, jeśli to możliwe, o instrukcję z serii
> "rozmnażanie powojnika nie tylko dla orłów" :) (Przyginanie i

Powojniki ukorzeniają się dość trudno. Ja próbowałem parokrotnie
i dwa razy osiągnąłem sukces, przy czym jedna z sadzonek po
roku zmarniała (była ukorzeniana w piasku z torfem + ukorzeniacz).
Druga zaś, rośnie już trzy lata i jest sporą rośliną. Co ciekawe ukorzeniła
mi się w słoiku z wodą. Sam się zdziwiłem.
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

7. Data: 2004-01-21 09:05:28

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" <o...@o...pl>
[...]
> Powojniki ukorzeniają się dość trudno. [...]

To zrób odkład w powietrzu. Po prostu.
pozdrawiam Jerzy

Dziadkowi
Datura kwiaty