co ile lat wymiana sprzętu typu lodówka kuchenka zmywarka?

1. Data: 2010-02-05 07:02:55

Temat: co ile lat wymiana sprzętu typu lodówka kuchenka zmywarka?
Od: Aabacus <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolega chce mi sprzedać lodówkę (2006) kuchenkę (2004) i zmywarkę
(2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.
Adam

2. Data: 2010-02-05 07:30:02

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aabacus napisał(a):
> [...]
> (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
> tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.
Dziwne pytanie.
Spotkałeś się z tym że ludzie wymieniają agd co pięć lat?
A kolega wymienia z tytułu pięcioletniej pracy, czy dla tego
że np. zmienia meble i z ogólnego remontu?

Jak sprzęt jest sprawny i zadbany, używa sie go tak długo
jak sie chce, skąd u Ciebie ten pięcioletni okres?
Meble tez wymieniasz co pięć lat?
Moja teściowa lodówkę używała 20 lat :) Choć widziałem u
kogoś lodówkę kilku letnią w takim stanie że nadawała sie
tylko na śmietnik, a nie do odsprzedaży.
--
Krzysiek

3. Data: 2010-02-05 08:32:25

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Feb 2010 23:02:55 -0800 (PST), Aabacus napisał(a):
> Kolega chce mi sprzedać lodówkę (2006) kuchenkę (2004) i zmywarkę
> (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
> tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

Wygodnie jest wymienić gdy się gwarancja kończy, ale nie widzę żadnego
powodu by wymieniać ot tak co 5 lat :) No, chyba że ktoś lubi mieć nowy
sprzęt... A kolega pewnie zmienia kuchnię i przy okazji wymienia AGD,
zgadłem?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

4. Data: 2010-02-05 08:54:58

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aabacus" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
Kolega chce mi sprzedać lodówkę (2006) kuchenkę (2004) i zmywarkę
(2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

Aż się zużyje technicznie, nie pasuje do nowego wystroju lub zużyje się
funkcjonalnie.

5. Data: 2010-02-05 10:45:40

Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aabacus" napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
(...) Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
tego typu sprzęyt wymienić.

To z powodu jakieś nowej mody? Mam pralkę która ma juz ponad 10 lat i
narazie nie mam zamiaru wymieniać. Sprzęt wymienia sie jak jest taka
potrzeba czyli gdy sie zepsuje albo staje sie niewystarczjący (za mały) lub
też gdy przestanie się Ci podobać i masz kaprys kupić sobie nowy żeby być
trendy ;)

T.

6. Data: 2010-02-05 11:38:00

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aabacus wrote:
> [...]
> (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
> tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

zależy od tego jakiej jakości był to sprzęt
zmywarki dziś mozna kupić za 1k PLN i za 4k PLN

ja używam zmywarki kupionej w 1993 roku
wciąż działa - uzywana raz na 1/2 dni od 94 roku....

pytanie czy teraz tez robią tak wytrzymały sprzęt...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

7. Data: 2010-02-05 13:37:03

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> ja używam zmywarki kupionej w 1993 roku
> wciąż działa - uzywana raz na 1/2 dni od 94 roku....
>

> pytanie czy teraz tez robią tak wytrzymały sprzęt...

Niestety, nie. Moi rodzice mieli "stary" automat - pralke ktora sluzyla im z
gorka 20 lat. Niestety zaczynala szwankowac (programator), a cena naprawy
przewyzszala juz jej wartosc. Wywalili na smietnik (a raczej dla zlomiarzy),
kupili nowa - Amike. Po blisko 8 latach uzytkowania wysiadly amortyzatory i
pekl krzyzak, naprawiono je "w drodze wyjatku".
Po 2 latach amortyzatory znowu siadly a dodatkowo pralka zaczela przeciekac
przy wirowaniu. Macher stwierdzil ze juz jej sie nie oplaca naprawiac -
koszt naprawy to okolo 80% wartosci nowej pralki. Przy zakupie nowej
(Indesit tym razem) zalecilem rodzicom "wykupienie" gwarancji na 5 lat
(standardowa gwarancja - 2 lata). sprzedawczyni stwierdzila iz to dobry krok
poniewaz... czesto sie zdarza ze po 4 latach wysiadaja takie podezspoly ze
naprawa jest nieoplacalna.
Niestety, teraz tak robia... max 10 lat i "do wora". Ale i to trzeba miec
szczescie. W wiekszosci przypadkow niestety.. 5 lat.

8. Data: 2010-02-05 14:16:19

Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 05 Feb 2010 14:37:03 +0100, Misiek <p...@o...pl> wrote:

> [...]
> stwierdzila iz to dobry krok poniewaz... czesto sie zdarza ze po 4
> latach wysiadaja takie podezspoly ze naprawa jest nieoplacalna.

A przeczytałeś co obejmuje ta wykupiona dodatkowa gwarancja? Z reguły jest
tam mnóstwo wyłączeń, tak że IMO kompletnie nie ma to sensu, chyba że z
punktu widzenia producenta jako dodatkowa dobrowolna dopłata do towaru
dokonana przez kupującego ;) (być może w Twoim przypadku było inaczej).

RobertP.

9. Data: 2010-02-05 22:30:58

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Zasada jest banalnie prosta. Producent nie sprzeda Ci gwarancji, jeśli
statystycznie wie, że na tym straci :)

Pzdry,
/\/\\/\/

11. Data: 2010-02-06 01:15:04

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak się psuje to się naprawia a jak się nie opłaca to się wymienia.
Jedynie tylko zawsze się trzeba zastanowić nad kuchnią gazową, bo zawory się
wyrabiają i mogą nie przepuszczać gaz.
Są też wzgledy ekonomi użytkowania np zużycie prądu, wody.

Nie, że się wymienia co 5 lat tylko przeciętna sprawność teraźniejszego
sprzetu tyle wynosi. Chociaż to tez różnie bywa.

Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Wygładzanie dużej powierzchni
zakupy agd - gdzie mozna poczytac opinie?
zmywarka kompaktowa vs polowa wsadu
Czy warto kupic odkurzacz bezworkowy?