co na taras, płytki czy drewno ?

1. Data: 2003-12-16 00:08:21

Temat: co na taras, płytki czy drewno ?
Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Idzie zima wiec mozna sie troche pozastanawiać nad pracami
na wiosnę. Mam przy budującym sie domu taras. Zastanawiam
sie czy zamiast tradycyjnegi wyłożenia go mrozoodpornym
gresem czy czymś podomnym nie lepiej wyłożyć go drewnem.
I tu moje pytanie do osób które zdecydowały sie na rozwiązanie
"drewniane"? Warto czy nie warto ?

Co z konserwacjami, utrzymaniem czystości, właściwościami mechanicznymi itp.
Gresowe płytki mają przewagę, ale może znajdą się obrońcy drewnianego tarasu
?

bartek smokol

2. Data: 2003-12-16 00:28:20

Temat: Re: co na taras, płytki czy drewno ?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
itp.
> Gresowe płytki mają przewagę, ale może znajdą się obrońcy drewnianego

Odradzam. Drewniany taras pod murowanym
budynkiem nie będzie się dobrze czuł.
Poza tym drewno dość szybko zbadziewieje.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-12-16 01:35:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"smokol" <s...@p...wp.pl> wrote in message

> [...]
> gresem czy czymś podomnym nie lepiej wyłożyć go drewnem.
> I tu moje pytanie do osób które zdecydowały sie na rozwiązanie

Co to jest gres??? Ja nietutejszy.

A w Ameryce bardzo popularne sa tzw. "decks", czyli dajmy na to podesty,
zazwyczaj drewniane. Oczywiscie, ze drewno jest najlepsze. Polecam
Western Red Cedar (Thuja plicata) - ciekawe, czy w Polsce dostepne.
Oczywiscie deski nie leza bezposrednio na ziemi, betonie czy innym podlozu,
ale na poprzecznych belkach (widac to np. tu: http://www.metpost.com/metdeck/).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-12-16 08:57:12

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co to jest gres??? Ja nietutejszy.

Sproszkowany i sprasowany granit z dodatkami.
Mrozoodporny.
Jacek

5. Data: 2003-12-16 09:15:15

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:TjtDb.968$Pd2.902@fe3.columbus.rr.com Michal Misiurewicz
<m...@m...iupui.edu> napisał(a):

> Co to jest gres??? Ja nietutejszy.

Hejka. Taka twardziejsza terakota - po prostu płytki. :-)
Pozdrawiam swojsko Ja...cki

6. Data: 2003-12-16 13:54:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Agent 0700" <k...@w...pl> wrote in message

> Sproszkowany i sprasowany granit z dodatkami.
> Mrozoodporny.

W odroznieniu od czego? Tzn. jaki podobny material mrozoodporny nie jest?

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2003-12-16 18:28:55

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Agent 0700" <k...@w...pl> writes:

> Sproszkowany i sprasowany granit z dodatkami.

Te dodatki to jakieś lepiszcze na bazie żywic epoksydowych. Dobrze
tnie się laserem :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz chemik z Glasgow, Malcolm Mac Aron,
Grał z gośćmi w bridge'a jedząc makaron.

8. Data: 2003-12-16 19:01:13

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu>
napisał w wiadomości
> [...]
> Oczywiscie deski nie leza bezposrednio na ziemi, betonie
czy innym podlozu,
> ale na poprzecznych belkach (widac to np. tu:

Ja się do Michała podczepię:-)

Po raz kolejny będzie opowieść ze 'Świata Ogrodów' -
drewniany taras ułożony był taką techniką jak na zdjęciu
ktore podesłał Michał, tyle, że deski ułożone były pod
kątem, na skos. Trudno to ułożyć z gotowych podestów, ale
jak znajdzie się złota rączka którą drewno kocha, heh,
cudo....
Angole jeszcze radzili, coby położyć pod spód
kilkucentymetrową warstwę piachu i żwiru. Chwasty nie
urosną, woda nie będzie stała. Mało tego w podłodze była
wycięta dziury z której wyrastały roślinki:-)
Bardzo ładnie wyglądają też różne odpady typu stara cegła,
dachówka itd, było kiedyś w "Ogrodach" było w "Świecie
Ogrodów" są i takie ścieżki w jednym krakowskim ogrodzie,
ale tutaj niech się autorka chwali;-) Między tym posadzone
różnisate zielsko - poszukaj stron z angieslkimi ogrodami,
można się zakochać.

Pozdrwiam
Marta

9. Data: 2003-12-16 19:16:31

Od: "henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gresowe płytki mają przewagę, ale może znajdą się obrońcy drewnianego tarasu

Drewniany taras jest piękny jak jest nowy, a i później jak jest dobrze
utrzymany. Jak założyć i jak może wyglądać możesz zobaczyć tu:
http://www.buildeazy.com/deckseatpergola.html, a jak utrzymać i konserwować to
szukaj na forum muratora bo to jest cała filozofia.

Pozdrawiam
Henek

10. Data: 2003-12-17 09:40:12

Od: Beata mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

smokol wrote:

> [...]
> gresem czy czymś podomnym nie lepiej wyłożyć go drewnem.
> I tu moje pytanie do osób które zdecydowały sie na rozwiązanie

Taras zadaszony czy nie? Bo po deszczu, mokre drewno robi się pierońsko
śliskie.
Ostatnio w jakimś pismie ("Murator"?) widziałam patent na drewniany
taras. Robi się z desek palety, które latem rozkłada się na tarasie.
Zimą zdejmuje się i chowa do piwnicy (garażu). Na pewno taki taras
będzie miał dłuższą żywotność niż taki wyłożony drewnem na stałe.
Pozdrawiam
Bea

Ogrodzenie a drzewa
Dzialka i wozek ogrodniczy PYTANIE GDZIE ?
Jaka piła łańcuchowa
Śnieg
Taki sobie krzaczek