co to jest cysta

1. Data: 2001-10-19 11:04:11

Temat: co to jest cysta
Od: "chris" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

lekarz stwierdzil u mnie cyste szyi i kazal usunac operacyjnie, czy to cos
powaznego? czy to jest nowotwor bo kazal mi wczesniej zrobic usg i biopsje w
klinice onkologicznej

krzysiek

2. Data: 2001-10-19 11:59:56

Temat: Re: co to jest cysta
Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"chris" <j...@p...onet.pl> wrote in news:9qp1c8$6rr$1@news.onet.pl:

> lekarz stwierdzil u mnie cyste szyi i kazal usunac operacyjnie, czy to
> cos powaznego? czy to jest nowotwor bo kazal mi wczesniej zrobic usg i
> biopsje w klinice onkologicznej
> krzysiek
Pozdrawiam imiennika !!!
1) #definicja
torbiel (cystis) oznacza przestrzen wyscielona nabłonkiem. Rózne torbiela
moga miec rozne pochodzenia, w roznych miejscach.
2) stosunek do nowotworów
niektóre nowotwory moga miec postac torbieli (np. najczestrze guzy
jajnika), wtedy nazywaja sie torbielakogruczolakami (niezlosliwe) albo
torbielakogruczolakorakami (zlosliwe). Natomiast mówimy torbiel myslimy
Lenin, oops... zmiana nienowotworowa.
3)torbiele szyi.
Najczesciej zmiany poch. rozwojowego, ale moze objawiac sie nawet w
starszym wieku. Najczestrza postac (rzeczywiscie czesta): torbiel boczna
albo z kieszonki skrzelowej. Pochodzi ze struktury która jasno wskazuje ze
naszymi kuzynami są karpie. Lezy najczęsciej przy mięsniu
mostokowoobojczykowosutkowym (jak skręcisz glowę w prawo do zobaczysz taki
pasek od za-uchem do mostka. To ten mięsień), i powoli sobie rosnie.
4) stosunek torbieli szyi do nowotworów.
Jak torbiel się bada jak torbiel to jest _w miarę_ bezpiecznie ale
- _czasem_ guz (np. we wezle chlonnym) moze nasladowac torbiel
- niezwykle rzadko na podlozu torbieli moze wyrosnac nowotwor
Obie mozliwosci nie sa zbyt prawdopodobne, ale niewykluczalne na podstawie
zwyklego macania.
5) podsumowanie i wnioski:
problem nie jest straszny, ale trzeba go sie pozbyc.
usg + biopsja ma wykluczyc gorsze mozliwosci, zrób to
A potem trzeba wyciac i spokojnie zajac sie swoimi sprawami.

Czego i sobie zycze
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

3. Data: 2001-10-19 12:13:36

Temat: Odp: co to jest cysta
Od: "chris" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za wyjasnienie, w poniedzialek ide na usg i biopsje

krzysiek

4. Data: 2001-10-19 19:41:48

Od: "martin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lekarz stwierdzil u mnie cyste szyi i kazal usunac operacyjnie

sorry że o to pytam ale ile masz lat? czy palisz?

dużo zdrowia
martin.

5. Data: 2001-10-22 09:59:13

Od: "chris" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam 26 lat i nigdy nie palilem ale okazalo sie, ze to nie cysta tylko weze
chlonny

Użytkownik martin <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qpvo9$p7j$...@n...tpi.pl...

> sorry że o to pytam ale ile masz lat? czy palisz?
>
> dużo zdrowia
> martin.

RE: EEG u dziecka 3,7/12l
RE: GUARANA ??
Bio-Chrom
EEG w pediatri (przepraszam za zamieszanie)
P o m o c y :Wrzodziejące zapalenie jelita grubego!!!