co to za roslina?

1. Data: 2005-06-13 10:45:03

Temat: co to za roslina?
Od: Pascal <2...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Co to za roślina którą widać na tych 2-ch zdjęciach?
http://www.kwadraty.pl/ssdd/1.jpg
http://www.kwadraty.pl/ssdd/12.jpg

Czy da się coś takiego kupić w kwiaciarni/na giełdzie kwiatowej?
Czy orientujecie się ile coś takiego może kosztować (np. przy zakupie
200szt) ???

z gory serdeczne dzieki
Pascal

2. Data: 2005-06-13 18:02:31

Temat: Re: co to za roslina?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Pascal wrote:

> Witam!
>
> Co to za ro?lina którš widać na tych 2-ch zdjęciach?
> http://www.kwadraty.pl/ssdd/1.jpg
> http://www.kwadraty.pl/ssdd/12.jpg
>
> Czy da się co? takiego kupić w kwiaciarni/na giełdzie kwiatowej?
> Czy orientujecie się ile co? takiego może kosztować (np. przy zakupie
> 200szt) ???
>
> z gory serdeczne dzieki
> Pascal

To jest piekny okaz, a nawet dwa, rufus temulentus. A gdzie i za ile, to
nie wiem.
MBassett

3. Data: 2005-06-13 22:04:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...net> wrote in message

> To jest piekny okaz, a nawet dwa, rufus temulentus. A gdzie i za ile, to
> nie wiem.

Rafie masz na mysli?

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2005-06-13 22:09:55

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> "Magdalena Bassett" <m...@o...net> wrote in message

> Rafie masz na mysli?
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Nie, tych dwu osobnikow :)))

MB

5. Data: 2005-06-13 22:15:20

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> "Magdalena Bassett" <m...@o...net> wrote in message

> Rafie masz na mysli?
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Sorry, to byl zart tylko...
MB

6. Data: 2005-06-13 22:24:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Pascal" <2...@w...pl> wrote in message

> Co to za roślina którą widać na tych 2-ch zdjęciach?

Liscie palmy. Mozliwe gatunki o podobnej budowie lisci to np. Trachycarpus
sp., Raphis sp., Chamaerops humilis (ten ostatni ma kolce na ogonku
lisciowym, wiec te liscie to raczej nie jego, chyba, ze kolce obcieto)

> Czy da się coś takiego kupić w kwiaciarni/na giełdzie kwiatowej?

Prawdopodobnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2005-06-15 12:36:54

Temat: Re[2]: co to za roslina?
Od: Pascal <2...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

B> Liscie palmy. Mozliwe gatunki o podobnej budowie lisci to np. Trachycarpus
B> sp., Raphis sp., Chamaerops humilis (ten ostatni ma kolce na ogonku
B> lisciowym, wiec te liscie to raczej nie jego, chyba, ze kolce obcieto)

a może znacie jakąś bardziej zwyczajową nazwę?? Znajomy mi powiedział
że to może być "Waszyngtonia". Czy ktoś może to potwierdzić?

--
Pozdrowienia,
Pascal

8. Data: 2005-06-15 23:15:15

Temat: Re: Re[2]: co to za roslina?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Pascal" <2...@w...pl> wrote in message news:25769890.20050615143654@wp.pl...

> a może znacie jakąś bardziej zwyczajową nazwę??

Bardziej zwyczajowe: karlatka, szorstkowiec, rafia :)

> Znajomy mi powiedział
> że to może być "Waszyngtonia". Czy ktoś może to potwierdzić?

Bylaby ale nie jest, bo waszyngtonii strzepia sie wlokniscie liscie a
czegos takiego na Twoich zdjeciach nie widzialem. Budowa lisci tej palmy
faktycznie taka ale przez brak widocznych wlokien odrzucam ten gatunek.

Pozdrawiam,
Bpjea

Pszonak var...
Gaura !