co to za skróty?

1. Data: 2004-03-13 16:44:38

Temat: co to za skróty?
Od: "mateusznet" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po badaniu u psychologa na karcie dostałem informacje o wysokich Sc, Pt, Pa,
D i Ps. Może mi ktoś wyjaśnić co one oznaczają? Z góry dziękuję.
--
mateusznet
e-mail: m...@o...pl

1. Data: 2004-03-13 17:01:28

Temat: Re: co to za skróty?
Od: "darek miauu" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mateusznet <m...@o...pl> napisał(a):

> Po badaniu u psychologa na karcie dostałem informacje o wysokich Sc, Pt,
Pa,
> D i Ps. Może mi ktoś wyjaśnić co one oznaczają? Z góry dziękuję.

Wiesz, masa ludzi pisze sobie im tylko znane skróty.
Mógł to więc być równie dobrze zapis taki, że zauważono u Ciebie
Scebiotliwosc Ptasią i Pazerność Dziką i Pserażającą.

:)
(tylko nie krzycz, złociutki)

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2004-03-13 17:50:52

Od: "Jacek B." <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mateusznet" <m...@o...pl> napisał w źródłowej wiadomości
> [...]
Pa,
> D i Ps. Może mi ktoś wyjaśnić co one oznaczają? Z góry dziękuję.

jaki robiłeś test?

1. Data: 2004-03-13 18:08:00

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

mateusz
napisał
> Po badaniu u psychologa na karcie dostałem informacje o wysokich Sc, Pt, Pa,
> D i Ps. Może mi ktoś wyjaśnić co one oznaczają? Z góry dziękuję.
> --
> mateusznet

Ten długi kwestionariusz który robiłeś
to jedna z częściej stosowanych metod badania
osobowości. Psycholog przeprowadzający badanie
jest ZOBOWIĄZANY wyjaśnić Ci znaczenie wszystkich
wyników badania, które podał, lub o które zapytasz.
Jeśli o tym zapomniał - przypomnij mu że masz do tego prawo.

Niestety interpretacja tego kwestionariusza nie powinna
być dokonywana "w ciemno" tzn. np. przez kogoś z członków
grupy dyskusyjnej. Bez danych które zebrano w wywiadzie
jak też na podstawie informacji o zaledwie 5 skalach
nie wydaje mi się celowe podejmowanie się interpretacji
(sam przy analizie wyników tej metody używam kilkudziesięciu
skal, licznych wskaźników
i dwu sposobów obliczania wyników, niekiedy także
analizy wybranych pozycji)

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-03-14 13:45:54

Od: "mateusznet" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skal, licznych wskaźników
> i dwu sposobów obliczania wyników, niekiedy także

no ale chociaż od jakich słów są te skróty (jeśli to jest od słów), bo nie
chce mi się kontaktować ponownie z psychologiem

1. Data: 2004-03-14 20:37:03

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mateusznet" <m...@o...pl>

Wnioskowanie z
rozwinięcia skrótów nazw skal jest NAJBARDZIEJ niemiarodajnym
sposobem wnioskowania o wynikach tego kwestionariusza,
o silnym ładunku jatrogennym.
Jeśli twój psycholog zostawił cię z niezrozumiałym opisem
zawierającym nazwy skal a nie interpretację
nie zamierzam odbierać mu przyjemności tłumaczenia się
z tego co napisał.

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-03-14 20:47:16

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun:
> Wnioskowanie z
> rozwinięcia skrótów nazw skal jest NAJBARDZIEJ niemiarodajnym
> sposobem wnioskowania o wynikach tego kwestionariusza,
> o silnym ładunku jatrogennym.

Ale zaraz, zaraz. Nie bardzo rozumiem. :)
Sugerujesz ze badajacy przedstawil wnioski ze swych badan
w sposob calkowicie bezuzyteczny i pozbawiony sensu?

Czarek

1. Data: 2004-03-14 21:55:04

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sugerujesz ze badajacy przedstawil wnioski ze swych badan
> w sposob calkowicie bezuzyteczny i pozbawiony sensu?

Nie - sugeruję, że rozwijanie przez pacjenta skrótów użytych skal
które zresztą dobrze znam - więc wiem co mówię
jest najbardziej niemiarodajnym i jatrogennym sposobem interpretacji
kwestionariusza o którym mowa.

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-03-15 00:20:38

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun:
> Nie - sugeruję, że rozwijanie przez pacjenta skrótów użytych
> skal które zresztą dobrze znam - więc wiem co mówię
> jest najbardziej niemiarodajnym i jatrogennym sposobem
> interpretacji kwestionariusza o którym mowa.

Czyli dla Ciebie taka informacja jest jasna, tak?

Czarek

1. Data: 2004-03-15 08:19:45

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> vonBraun:
>
> Czyli dla Ciebie taka informacja jest jasna, tak?
>
> Czarek

Nie do końca - nie znam wysokości
podwyższenia skal, ukladu skal kontrolnych
i wielu innych rzeczy, których używam w interpretacji
a które zmieniają znaczeniowo interpretację podanych wyników.

A przy tym wszystkim nie podoba mi się
umieszczanie w opisie informacji "tajnych"
i niejasnych dla pacjenta.
Pacjent powinien mieć możliwość
przeczytania i dopytania o wszystko
co o nim się pisze -
przecież nie pisze się
o stodole sąsiada tylko o nim.

pozdrawiam
vonBraun

psychoza - czy można ją powstrzymać samemu ?
hidifeh
Etata czeka na Klika
pogadaj sobie z kimś mądrym
To nowa zagadka - niuans 1