co zrobić żeby cukinia miała smak??

1. Data: 2005-07-19 15:18:24

Temat: co zrobić żeby cukinia miała smak??
Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

mam problem
2 cukinie w kuchni a ja nigdy nie umiem zrobić ich tak, by miały jakiś smak
(np przy okazji nadziewanych cukinii).

Co zrobić z cukinii/zcukinią żeby to miało jakiś smak no i jakby było
średnio kaloryczne to już w ogóle by było super.. :)

Lamia_(i cukinia)

--
"Piekne kobiety zostawmy mezczyznom bez wyobrazni"

2. Data: 2005-07-19 15:24:50

Temat: Re: co zrobić żeby cukinia miała smak??
Od: Lady Huncwot <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lamia_ napisał:

> [...]
>
> Co zrobić z cukinii/zcukinią żeby to miało jakiś smak no i jakby było
> średnio kaloryczne to już w ogóle by było super.. :)

Może leczo?
Cukinię pokroić w plastry, usunąć wewnętrzną "watę" z nasionami,
następnie pokroić w kostkę.
Na pateli zeszklić i podsmażyć trochę cebuli, dodać cukinię, pomidory,
paprykę itp. warzywa. Zalać niedużą ilością wody z koncentratem pomidorowym.
Jak się poddusi, dodać berlinki pokrojone w plasterki, przegotować
jeszcze trochę.
Posolić, popieprzyć.

3. Data: 2005-07-19 16:08:04

Od: "BDG" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wynalezione w necie, zrobione osobiście i na stałe wpisane do menu ;)

"Kreteńskie cukinie
Ok 3-5 minut 3 maleńkie cukinie we wrzątku osolono cukrowym. Out.
Mięso mielone dorzucone na duuuzą patelnie do cebuli dużej i czosnku w
ząbkach x 4 - drobniutko. Papryki x 3 (czerwona, żółta, zielona) - tak po
dupce/piętce czy co tam maja na końcu skrojone... Przesmażone z dodatkiem
mięty Pyńkowej, oregano, bazylia, kuminu łyżka :-) (kreteńsko miało być.)
Przecier pomidorowy do tego i przeduszone - z 20 minut - ma zgęstnieć
wszystko i przejść mocno sobą.

Cukinie na pół, wydrążone, napakowane tym czymś, posypane startym serem:
gouda do stopienia i oscypek do smaku:-) (Kreteńczycy niech żałują!!!)"

Ps. Ja z przypraw dałam estragon i zioła prowansalskie i obyło się bez
oscypka ;)
Pychotka, mniam, mniam...

Fem i Maciej (12.10.04) co ma jedzenie w głębokim poważaniu

4. Data: 2005-07-19 17:51:57

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lamia_" wrote in message news:dbj5k2$juq$1@news.onet.pl...
<...>
| Co zrobić z cukinii/zcukinią żeby to miało jakiś smak no i jakby było
| średnio kaloryczne to już w ogóle by było super.. :)
<...>

Polecam indyka duszonego z cukinią, cebulą i mnóstwem tymianku. Filet z
indyka pokroic w kostke, posolić, popieprzyć, obsmażyć i wrzucić do gara.
Cebulę posiekać w półkrążki, obsmażyć lekko i dorzucić do indyka. Cukinię
(najlepiej oczywiście taką młodą) też w kostkę i dorzucić do gara. Podlać
całość rosołkiem, odrobiną wina białego (niekoniecznie, może byc tylko
rosołek), od serca sypnąć tymiankiem i poddusić. Sól i pieprz dodajesz do
smaku w trakcie duszenia. Podawać z białym winem :)

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

Brzesc
Spaghetti z warzywami [P]-lekkie i szybkie
Kiszenie ogórków- moze w koncu wyjdzie :/
Przepis
Kakofonia kuchenna