coś do cienia

1. Data: 2000-03-22 06:56:10

Temat: coś do cienia
Od: "pietro" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
potrzebuje jakichś roślin do zacienionej części ogrodu,
mam tam dwie wiśnie mocno gęste wysokie na 5-6 m.
oprócz tego 1.5 metrowy płot porośniety winoroślą (z boku),
tyle tam słońca co wpadnie z boku
gleba raczej kwaśna, sucha i nie najlepszej jakości,
powierzchnia: ok. 20m2,
to naprawdę mocno zacienione miejsce
pomocy :-)
pietro

2. Data: 2000-03-22 11:40:12

Temat: Odp: coś do cienia
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pietro <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:e8_B4.19360$O...@n...tpnet.pl...
> [...]
> tyle tam słońca co wpadnie z boku
> gleba raczej kwaśna, sucha i nie najlepszej jakości,

Problem z tym, że jest sucho. Ale na szczęście barwinek mniejszy urośnie
prawie wszędzie.
Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-03-22 14:01:32

Temat: Re: coś do cienia
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tyle tam słońca co wpadnie z boku
> gleba raczej kwaśna, sucha i nie najlepszej jakości,

krzewy: magnolia, świdośliwa, pieris
tolerancyjne: oczar, wrzosiec, dereń, kamelia, kalmia

byliny: kokoryczka, gencjana, pierwiosnek jap.
toler.: kosmatka, firletka
> powierzchnia: ok. 20m2,
> to naprawdę mocno zacienione miejsce
> pomocy :-)
wstaw im lustro ciekawie wkomponowane w ramę drewnianą, pomaga.
pozdr jerz

4. Data: 2000-03-22 14:34:08

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8bajog$2aq$...@s...icm.edu.pl...

> krzewy: magnolia, świdośliwa, pieris

Pieris podobnie jak różanecznik lubi glebę i powietrze wilgotne.

> tolerancyjne: oczar, wrzosiec, dereń, kamelia, kalmia

Kalmia jak wyżej. Czy Ty uprawiasz kamelię w Polsce w otwartym gruncie? Bo
jeśli tak, to jesteś chyba pierwszym, któremu to się udało :)

> byliny: kokoryczka, gencjana, pierwiosnek jap.

Pierwiosnki też za suchą glebą nie przepadają, a goryczkę trzeba określić
nazwą gatunkową, niektóre są tolerancyjne co do gleby, inne nie.

> toler.: kosmatka, firletka

Jaka firleta? Chalcedońska do słońca i suszy nie lubi. A co to jest
kosmatka? (czyżby brachycome? ale to jednoroczne - podaj z łaski swojej
nazwę łacińską)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-03-22 14:36:52

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>wstaw im lustro ciekawie wkomponowane w ramę drewnianą, pomaga.
>pozdr jerz

i o toaletce nie mozna zapomniec
Juras

6. Data: 2000-03-22 16:44:59

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

trochę mało inf.;

> Pieris podobnie jak różanecznik lubi glebę i powietrze wilgotne.
zgoda, ale można podlewać, inaczej nie miałbym różaneczników;

> Kalmia jak wyżej. Czy Ty uprawiasz kamelię w Polsce w otwartym gruncie? Bo
> jeśli tak, to jesteś chyba pierwszym, któremu to się udało :)
trafiony, zatopiony

, gencjana, pierwiosnek jap.
> Pierwiosnki też za suchą glebą nie przepadają, a goryczkę trzeba określić
> nazwą gatunkową, niektóre są tolerancyjne co do gleby, inne nie.
kosmatka (Luzula maxima),
firletka (Lychnis sp.)

> Jaka firleta? Chalcedońska do słońca i suszy nie lubi. A co to jest
> kosmatka? (czyżby brachycome? ale to jednoroczne - podaj z łaski swojej
> nazwę łacińską)
>
> Pozdrawiam, Basia.
Pozdrawiam, jerz.

7. Data: 2000-03-22 18:17:21

Temat: Re: coo do cienia
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i o toaletce nie mozna zapomniec
> Juras
z tym lustrem to nie jest zart, naprawde mozna tak doswietlac bardzo
zacienione miejsca i to z pozytywnym skutkiem.
W budownictwie stosuje sie rury daja ok 10% swiatla slonecznego albo wrecz
swiatlowody. Ciekawie umieszczone na scianie lustro moze ozywic i powiekszyc
ogródek?! Do zacieniania z kolei...
pozdr jerz

8. Data: 2000-03-22 19:23:44

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Mysle ze troche sie zagalopowales !!!
Nie bede wszystkiego wymieniac co nie nadaje sie do cienia co
zaproponowales,ale Gencjanami to mnie poruszyles do zywego .
W czesciowym cieniu sadzi sie tylko goryczki kwitnace jesienia .

Proponuje Ci posadzic Asarum Europaeum (Kopytnik) klaczowa bylina wiecznie
zielona tworzaca piekne kobierce calkowicie zimotrwala( do -15 C. utrzymuje
liscie)Klocza aromatyczne, zapachem przypominajace imbir.Uwielbia cien
,srednio zyzna glebe, lekko kwasna.Sa gatunki o lisciach srebrnych i bardzo
ladnych purpurowobrunatnych kwiatach.
Pozdrawiam,Boguslaw.

9. Data: 2000-03-22 21:38:35

Od: "pietro" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

strasznie dziękuje, nie spodziewałem się aż tylu odp.
muszem to teraz przejrzeć i wybrać coś
dzięki
pietro

10. Data: 2000-03-22 22:57:01

Od: "pietro" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asarum Europaeum (Kopytnik) klaczowa bylina wiecznie
>zielona tworzaca piekne kobierce calkowicie zimotrwala( do -15 C. utrzymuje
>liscie)Klocza aromatyczne, zapachem przypominajace imbir.

no coś pięknego tylko ile takie piękno kosztuje i gdzie można zdobyć?
pozd.
pietro

Kwiaciarnia w Kołobrzegu
www.simpol.com.pl