coś do cienia

21. Data: 2000-03-23 10:30:59

Temat: Odp: coś do cienia - kopytnik
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:001701bf94aa$cb1a1aa0$cc1da0d4@l3d6w8...

> Witam!
> Mysle Basiu ze troche przesadzilas kwiaty 5 cm. nie koniecznie trzeba
> ogladac przez lupe. ale nie bardzo wiem dlaczego na kolanach.
> Ale Ja i tak wole ogladac liscie ktore sa bardzo ozdobne.
> Pozdrawiam ,Boguslaw -:))))

Kopytnik kwitnie wczesną wiosną, przed rozwojem liści - zgadza się?
Gdyby te kwiaty były okazałe - zobaczyłabym, skoro wokół jeszcze pusto.
Nie widzę, stąd propozycja w duchu mahometańskim.
Liście śliczne, nerkowate, przypominają mi cyklamen.
A czy nasiona można wysiać i czy ma to sens?

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2000-03-23 10:32:23

Temat: Odp: coś do cienia
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Karolczak <v...@l...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:fxlC4.23633$O...@n...tpnet.pl...

> jerz napisał(a) w wiadomości: <8bajog$2aq$1@sunsite.icm.edu.pl>...

> Wrzosiec tak sobie i byle gdzie nie urosnie. Wymaga wlasciwego
przygotowania
> stanowiska. To nie jest takie chopsa, chopsa :-)

Biedny jerz (je(r)z, jez, a może JERZ), już następny go dobija.
Zakop się może jeszcze w okrywę zimową, co? :)

Pozdrawiam, Basia.

23. Data: 2000-03-23 10:55:37

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wrzosiec tak sobie i byle gdzie nie urosnie. Wymaga wlasciwego
przygotowania
> stanowiska. To nie jest takie chopsa, chopsa :-)

Nie przepada tez za cieniem.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

24. Data: 2000-03-23 12:49:23

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Karolczak <v...@l...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:tpoC4.152$4...@n...tpnet.pl...

> No, duże słońce a przy nim zwłaszcza niewłaściwe podlewanie, też mu nie
> pomagają...

Czyli ogólnie rzecz ujmując, wymaga właściwej opieki? ;-)

Pozdrawiam, Basia.

25. Data: 2000-03-23 12:49:29

Temat: Re: coś do cienia
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>przygotowania
>
>Nie przepada tez za cieniem.

No, duże słońce a przy nim zwłaszcza niewłaściwe podlewanie, też mu nie
pomagają...
Pozdrawiam
Grzegorz

26. Data: 2000-03-23 13:09:15

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a) w wiadomości: <8bd3t0$9km$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

>Użytkownik Grzegorz Karolczak <v...@l...onet.pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:tpoC4.152$4...@n...tpnet.pl...

>Czyli ogólnie rzecz ujmując, wymaga właściwej opieki? ;-)

Jestem przekonany, że łatwo zmarnować wrzośce i wrzosy. Cieszy jednak fakt,
że niektórzy ogrodnicy zaczynają zaglądać do książek zamiast zaśmiecać grupę
pytaniami w stylu: jak rozróżnić świerk od sosny (a były takie).
Pozdrawiam
Grzegorz

27. Data: 2000-03-23 13:33:32

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>że niektórzy ogrodnicy zaczynają zaglądać do książek zamiast zaśmiecać grupę
>pytaniami w stylu: jak rozróżnić świerk od sosny (a były takie).

A to jest jakas roznica?,no popatrz czego to mozna sie dowiedziec.
Pozdrawiam
Juras

28. Data: 2000-03-23 15:54:51

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem przekonany, że łatwo zmarnować wrzośce i wrzosy. Cieszy jednak
fakt,
> że niektórzy ogrodnicy zaczynają
masz rację, niektórzy
Kupowałem świerk srebrny, wyrósł ś. kłujący.

Pozdrawiam, jerz

29. Data: 2000-03-23 22:52:40

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Calkiem mozliwe ze u Ciebie w gorach wystepuje, ale przypominam Ci ze
jest>to roslina chroniona R.Chron.RL, RT>Rozporzadzenie Ministra Lesnictwa
i Przemyslu Drzewnego z 30 kwietnia 1983r
>(Dz.U.PRL z dn.20 maja 1983r nr 27 poz.134)

Chronię już u siebie widłaki - przed grzybiarzami z grabiami (grabią ściółkę
"na kupę", a potem wybierają grzybki), przed furą ze śmieciami, "leśnym"
grillem itp.itd., --------- to mogę chronić i kopytnik, u mnie będzie
bezpieczny, choć trochę jestem urażony, że minister mi jeszcze nie
podziękował za widłaka (który to był w 83?).

:-)
Pozdrowienia
p...@r...pl

30. Data: 2000-03-24 06:33:04

Temat: Re: coś do cienia widlaki
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Posiadam u siebie w ogrodzie Widliczke (Selaginella kraussiana)
Nie bylo by w tym nic dziwnego ale roslina pochodzi z tropikalnej Afryki.
W dostepnej literaturze podaja ze wytrzymuje temp.min 7-10C.natomiast u mnie
zimuje bez okrycia od kilku lat.
Tylko nie posadzajcie mnie ze pomylilem rosliny :)))
Pozdrawiam,Boguslaw.
> Chronię już u siebie widłaki - przed grzybiarzami, trochę jestem urażony,
że minister mi jeszcze nie
> podziękował za widłaka (który to był w 83?).
>
> :-)
> Pozdrowienia
> p...@r...pl

> --