coś dobrego na wigilię

1. Data: 2003-12-16 21:47:39

Temat: coś dobrego na wigilię
Od: "Artur Jedliński" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno wrzucilem na stronke przepis na grzane wino wg szwedzkiej
receptury. Polecam a wieczor wigilijny - w Szwecji przyrzadza sie je
tradycyjnie wlasnie na Boze Narodzenie :-)

Bardzo smakowite, robilismy z moja TZ w ten weekend a dzisiaj zrobilem
zakupy na kolejnego glogga na Wigilie :-)

- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl
GG #27211, ICQ #137720875

- GRY dla każdego: http://www.rebel.pl/ -------

1. Data: 2003-12-17 05:54:37

Temat: Re: coś dobrego na wigili
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brnuhs$6c6$1@news.onet.pl>, Artur Jedliński
<n...@p...onet.pl> wrote:

> Niedawno wrzucilem na stronke przepis na grzane wino wg szwedzkiej
> receptury. Polecam a wieczor wigilijny - w Szwecji przyrzadza sie je
> tradycyjnie wlasnie na Boze Narodzenie :-)

A tu nieco inny przepis:

Glögg pani Gunilli Mortstedt

do 1 l wódki
wrzucić:
10 g całych ziaren kardamonu
10 g gozdzików
25 g cynamomu w kawałkach
ewentualnie trochę imbiru w kawałkach

zostawić na 3 dni. Odcedzić. Wódkę zmieszać z:

1 butelką taniego czerwonego wina
1/2 butelki taniego, niemarkowego portweinu
Dodać sysropu z 250 g cukru i szklanki wody, setkę winiaku i sok z 1/2
cytryny.
zagrzać, pić zagryzając piernikiem.

Władysław

1. Data: 2003-12-18 08:28:19

Temat: Re: coś dobrego na wigilię
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Jedliński" <n...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości
> Niedawno wrzucilem na stronke przepis na grzane wino wg szwedzkiej
> receptury. Polecam a wieczor wigilijny - w Szwecji przyrzadza sie je
> tradycyjnie wlasnie na Boze Narodzenie :-)

Alkohol na wigilię?? O tempora, o mores!!
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-18 08:35:57

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w
wiadomości news:brrofl$od8$1@news.onet.pl...
> Alkohol na wigilię?? O tempora, o mores!!
Czy dla Ciebie synonimem słowa "alkohol" jest "drzemka w sałatce"? ;-)

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-12-18 08:36:15

Temat: Re: Re: coś dobrego na wigilię
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brrofl$od8$1@news.onet.pl>, Kyllyan
<m...@w...pl.invalid> wrote:

> Użytkownik "Artur Jedliński" <n...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości
> >
> Alkohol na wigilię?? O tempora, o mores!!

Cóż w tym złego? Ponadtpo modróżniak Boże Narodzenie od Wigilii.

Władysław

1. Data: 2003-12-18 10:15:37

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Cóż w tym złego? Ponadtpo modróżniak Boże Narodzenie od Wigilii.

Jasne, że odróżniam Boże Narodzenie od Wigilii, :-)), W okolicach w
których, się wychowywałem, napoje alkoholowe były dozwolone po powrocie
z Pasterki..
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

Kochani Kucharze
Daj karpiowi święty spokój!
Jak zrobić chleb żytni /razowy w maszynie do chleba
Gary :-)
Tort kanapkowy - cos wyszlo