coś straszy na poddaszu...

1. Data: 2007-10-26 13:18:50

Temat: coś straszy na poddaszu...
Od: "piast9" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
A na poważnie - od paru miesiący na nieużytkowym poddaszu coś buszuje w
wełnie miedzy krokwiami.... Najpierw było w jednym miejscu słyszalne
chrobotanie tak jakby zębami, pazurkami o drewno najczęściej w nocy
(słyszalne od wewnatrz pomieszczeń) a teraz w kilku miejscach
jednocześnie...Dom jest murowany ale poddasze wykonane jest z suchego tynku
przymocowanego do drewnianych elementów oraz boazerii...Nie mam nic do istot
żywych ale nie chciałbym, aby poszatkowały mi folię, suchy tynk i więźbę
dachową.... Najgorsze jest to, że nie wiem co to jest więc jak z tym
walczyć - pułapka na myszy, trutka, jakiś gaz? Możliwe jest aby jakieś
szkodniki drewna dawały takie odgłosy podczas jedzenia desek?
Wpuszczałem nawet łownego kota (łapie myszy w ogródku), ale nic nie
złapał.....
Macie jakieś pomysły?

Z góry dzięki i pozdrawiam
Piast

2. Data: 2007-10-26 13:30:57

Temat: Re: coś straszy na poddaszu...
Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piast9" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
>od paru miesiący na nieużytkowym poddaszu coś buszuje w
> wełnie miedzy krokwiami....

no ja osttanio odkręciłem arkusz blachy na dachu w celu poprawki obróbki
komina i moim oczom ukazał sie wydeptany"kanał" w wełnie...
nie było żadnych odchodów, żadnych resztek pokarmu, tylko
potargana/pogryziona folia paraprzepuszczalna i wydeptana wspomniana
wczesniej wełna....

przypuszczam iż to może kuna, gronostaj albo inne podobne zwierzątko... :(
szkody naprawiłem ale obawiam się iż przeszło pod łatami dalej pod dachem i
porobiło inne szkody - ale tego nie sprawdziłem bo całego dachu nie chce mi
sie odkręcać...

jeszcze nic w tej sprawie nie zrobiłem ale porozrzucam chyba trudkę w
newralgicznych miejscach + pożyczyłem "pułapkę" na takie większe gryzonie -
może w to mi sie uda złapać...

pozdr
gregor

3. Data: 2007-10-26 14:27:50

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gregor" <p...@g...autograf.pl> napisał

> jeszcze nic w tej sprawie nie zrobiłem ale porozrzucam chyba trudkę w
> newralgicznych miejscach + pożyczyłem "pułapkę" na takie większe
> gryzonie - może w to mi sie uda złapać...

Trutki nie polecam, bo jak zdechnie toto w wełnie, to smród będzie
niemiłosierny.

4. Data: 2007-10-26 23:21:03

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> chrobotanie tak jakby zębami, pazurkami o drewno najczęściej w nocy
> (słyszalne od wewnatrz pomieszczeń) a teraz w kilku miejscach

U mnie objawy byly podobne, okazalo sie ze byl to szczur ktory sie mocno
rozpanoszyl i poczynil znaczne spustoszenia w welnie. Jesli to szczur,
tchorz lub kuna to latwo tego nie zlapiesz. Ja zalatwilem swojego trutka, na
szczescie zdechl w piwnicy.

Z.

5. Data: 2007-10-27 07:43:57

Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Oct 2007 01:21:03 +0200, ATZ Rzeszow napisał(a):

> [...]
> tchorz lub kuna to latwo tego nie zlapiesz. Ja zalatwilem swojego trutka, na

jesli to kuna to będzie kłopot - ale to mozna ocenić po "buszowaniu" - kuna
jest wielkości sredniego kota a szczur ciut mniejszy ale roznie bywa.
Jest w archiwum temat o kunie - poczytaj i zacznij walczyc bo poniszczy
wszystko z czasem.

6. Data: 2007-10-29 07:17:44

Od: "piast9" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozpanoszyl i poczynil znaczne spustoszenia w welnie. Jesli to szczur,
> tchorz lub kuna to latwo tego nie zlapiesz. Ja zalatwilem swojego trutka,

A ponoć wełny nic nie ruszy... cholera jeśli szczur, czy kuna to jak tam
wlazł? Dom murowany a dach z podbitką ....

7. Data: 2007-10-29 10:34:26

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> Trutki nie polecam, bo jak zdechnie toto w wełnie, to smród będzie
> niemiłosierny.

są specjalne trutki - z właściwościami mumifikującymi - wypróbowałem na
myszach - działa
w tym wypadku jednak faktycznie może być problem bo taka kuna musiałaby
pewnie zjeść tej trudni z pół kilo hehe ;-)

8. Data: 2007-10-29 10:37:02

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ponoć wełny nic nie ruszy... cholera jeśli szczur, czy kuna to jak tam
> wlazł? Dom murowany a dach z podbitką ....

u mnie wełna raczej nie zjedzona a bardziej "ubita" czyli coś sobie tam
mieszkało/lub mieszka....

9. Data: 2007-11-05 19:06:00

Od: bereiter <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

piast9 napisał(a):

> A ponoć wełny nic nie ruszy... cholera jeśli szczur, czy kuna to jak tam
> wlazł? Dom murowany a dach z podbitką ....

Myszy i szczury to potrafią po pionowej ścianie wejść gdzie chcą.

Czym doczyscic podloge (gres) i fugi po skonczeniu mieszkania ?
[Zelmer] Żelazko typ 28Z012 prośba o opinie
Firanki - z cyklu wystrój wnętrz
Jaka farba do mebli?
Pytanie do użytkowników piecyków naftowych.