coś z beszamelem

1. Data: 2004-08-19 16:48:20

Temat: Re: coś z beszamelem
Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Super jest też ryba pod beszamelem - jakąś delikatną rybkę trzeba najpierw
podsmażyć krótko na patelni, po czym ułożyć w jakimś naczyniu, zalać
beszamelem i do piekarnika.
Można danie urozmaicać, np. dodając do sosu zioła, posypując serem, itp.

1. Data: 2004-08-19 17:58:05

Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No Jacus musze przyznac ze to dobre przed chwila to zrobilem i zjadlem.
> Rzeczywiscie pol dnia w kuchni ale jest jeden zonk. Baklazany pod
> wplywem temperatury w piekarniku wydzielaja wode ktorej jest dosc sporo.
> Moze by tak dluzej je trzymal na tej patelni :)

Tak jak pisalem ja uzywam patelni... Nigdy nie mialem takich efektów jak ten
Twój. Niektórzy twierdza, ze baklazany nalezy przed obróbka termicza posolic
i poczekac, az puszcza "soczek". Zabieg ten mial je jednak pozbawiac nie
wody, ale goryczki... Obecnie hodowane gatunki oberzyny nie wymagaja tego
juz ponoc. Tak czy inaczej przykro mi z powodu niemilego efektu. Czy cala
potrawe archiwizowales do sedesu, czy jednak udalo osiagnac Ci jakis
zjadliwy twór?

1. Data: 2004-08-20 07:14:21

Od: "Mariolkka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniaki z Boczkiem pod beszamelem

800 g ziemniaków,
50 g przerośniętego boczku,
1 cebula,
40 g margaryny,
40 g mąki,
375 ml mleka,
375 ml bulionu mięsnego (instant),
100 g szynki,
natka pietruszki,
sól, pieprz, przyprawa maggi,Ziemniaki umyć i ugotować w mundurkach w
osobnej wodzie. Odcedzić, obrać i pokroić w cienkie plasterki. Boczek
pokroić w kostkę. Cebulę obrać i również pokroić w drobną kostkę. Oba
składniki dusić na margarynie do momentu, aż cebula się zeszkli. Porcjami
wsypywać mąkę i stale mieszając przygotować złocistą zasmażkę. Następnie
porcjami wlać mleko i bulion i gotować mieszając, aż powstanie gadki sos.
Doprawić solą, pieprzem i maggi. Szynkę pokroić w kostkę. Plasterki
ziemniaków podgrzać w sosie beszamelowym, dodać kawałki szynki. Pietruszkę
umyć, osuszyć, listki grubo pokroić i posypać potrawę. Podawać na gorąco

grzyby suszone
wisnie pasteryzowane - jak?
ryz z owocami
Szybkowar - prosba o rade