cos z zebem.

1. Data: 2006-06-17 21:49:29

Temat: cos z zebem.
Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
gorna 6-stka, kiedys dawno temu byla leczona, tak leczona ze sie skruszyla
plomba. Zab nie byl ruszany do czas uwizyty u stomatologa, rozwiercil dosc
duzy ubytek plombe wymienil + poborowal troche.
Przez dlugi czas po zrobieniu zeba reagowal na zimny wiatr, na zimno, i na
nacisk jak cos jadlem. Powiedzialem o tym mojemu dentyscie ten mowi zeby
jeszcze poczekac i "dac luksus zrobionej 6-tce", a wiec odczekalem.
Jednak problem ciagle ten sam, wiec doktor dal mi tlenek cynku *** ( przy
borowaniu zeba czulem taki lekki odurzajacy zapach jak przy prochnicy czy
czym podobnym przy leczeniu zeba). Minelo jakies 30 dni do niedawna zab
jeszcze reagowal na nacisk, lub taki dziwny przypadek, np. jak pije sie piwo
z butelki i tak zassysa jezykiem to podczas tego zassania odczuwalem zeba.
Teraz juz i to minelo zostala tylko albo i az, reakcja na zimno.
Czy to znak ze zab bedzie trzeba leczyc kanalowo ??????
Lek nosze jakies 5tygodni.

druga sprawa t otaka, gorna 5. Mialem tam od starego stom. zalozony
englament * czy jakos tak, zab nie reagowal na nic ( procz aluminium
zlotko).
Nowy doktor postanowil englemat wyrzucic i wstawic normalna ladna plombe,
ale teraz zab reaguje na nacisk. Nawet ostatnio jak jadlem makaron i sie tam
jakos zassal i pociagnal to tez niemile wrazenie bylo, czyzby zebina gdzies
wystawala czy cos ?

Pozdrawiam dziekuje z gory za odpowiedzi
:)

2. Data: 2006-06-18 06:26:45

Temat: Re: cos z zebem.
Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasem trzeba czekac i kwartał, ale wszystko się unormuje

3. Data: 2006-06-18 17:56:19

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

bartek pisze 17-06-2006 23:49:
> [...]
> duzy ubytek plombe wymienil + poborowal troche.
> Przez dlugi czas po zrobieniu zeba reagowal na zimny wiatr, na zimno, i na

Nadwrażliwość pozabiegowa, mogło to być spowodowane np. przesuszeniem
zęba. Druga możliwość - zapalenie miazgi spowodowane lub zaostrzone
przez leczenie.

> [...]
> z butelki i tak zassysa jezykiem to podczas tego zassania odczuwalem zeba.
> Teraz juz i to minelo zostala tylko albo i az, reakcja na zimno.

Możesz mieć zapalenie miazgi (które na skutek założenia tlenku cynku
zostało "stłumione" - ale nie zlikwidowane) lub po prostu (choć nie
liczyłbym na to bardzo) opatrunek zrobił się nieszczelny. W pierwszym
przypadku leczenie kanałowe będzie konieczne.

> druga sprawa t otaka, gorna 5. Mialem tam od starego stom. zalozony
> englament *

amalgamat.

> czy jakos tak, zab nie reagowal na nic ( procz aluminium
> zlotko).

???

> [...]
> jakos zassal i pociagnal to tez niemile wrazenie bylo, czyzby zebina gdzies

Może być analogicznie do opisywanego wyżej zęba (nadwrażliwość lub
zapalenie miazgi), ewentualnie po prostu niedopasowane do zgryzu
wypełnienie.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

4. Data: 2006-06-18 19:47:52

Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurde, lekarz nidy dobry, ma mikroskop itp :)
Zachawala sie caly czas...
nie wiem co robic, zeby robione na znieczuelniu zawsze.
Poczekam jakis czas moze przejdzie

oxis i pulmicort - kolejnosc
dziwny stan
Bole stawow kolan