crema catalana

1. Data: 2003-11-19 14:20:18

Temat: crema catalana
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś przepis? Podobne do ajerkoniaku, ale z cynamonem i brżowym
cukrem.

Edyta

1. Data: 2003-11-19 14:52:15

Temat: Re: crema catalana
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Nov 2003 15:20:18 +0100, "Edyta Szajnóg"
<e...@p...onet.pl> wrote:

>Czy zna kto? przepis? Podobne do ajerkoniaku, ale z cynamonem i br?owym
>cukrem.
>
>Edyta

alkoholowe? bo ja crema catalana znam tylko jako taki creme
broulee - zlotka + cukier + mleko gorace + skorka
pomaranczowa/cytrynowa + cynamon.
oczywiscie Katalunczycy twierdza, ze to oni wymyslili, a Francuzi
- ze oni.....zupelnie jak z moim bigosem swiatecznym, ktory jedna
Chinka jedzac uznala za cos niezwykle podobnego do tego, co jej
Mama w Chinach robi....

trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-11-20 10:00:54

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czy zna ktoś przepis? Podobne do ajerkoniaku, ale z cynamonem i brżowym
> cukrem.

Oj Edytko widzę, ze ci sie tam podobało.
:-)))

Crema catalana
Restaurant: Escola de restauració
Dificultat: baixa
Preu: baix
Temps d'elaboració: 45 minuts

Ingredients per a 4 persones:
- 1 l de llet
- 250 g de sucre
- 8 rovells d'ou
- 90 g de fecula de blat de moro
- 1 canó de canyella
- la pell d'una llimona
- sucre per a cremar
Preparació:
Comenceu posant 3/4 de litre de llet en un cassó al foc, afegiu-hi la meitat
del sucre, la canyella trencada i la pell de la llimona. Mentre espereu que bulli,
barregeu bé la fecula, els rovells d'ou i el sucre restant. Tireu-hi la resta de la
llet
i l'aneu remenant perque no s'hi facin grumolls. Quan la llet ja estigui bullida i
colada, hi poseu la barreja dels rovells, també colada, i ho remeneu energicament
perque no qualli. Aclariu la crema amb llet calenta, la hi tireu a poc a poc i
continueu remenant.
Escampeu una mica de sucre al damunt i cremeu-la amb un cremador.

Ale nie licz, że ci przetłumaczę.
:-(
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-11-20 10:08:36

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czy zna ktoś przepis? Podobne do ajerkoniaku, ale z cynamonem i brżowym
> cukrem.

A tu bardziej po ludzku:
http://www.recipesource.com/desserts/08/rec0859.html
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-11-20 10:42:15

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To przepis na krem w wersji pudingu, i niestety, nie znam katalońskiego.
Drugi przepis jest ok.
Jerzy, jak zrobię, zapraszam na degustację.

Edyta

1. Data: 2003-11-20 11:07:39

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg:
> To przepis na krem w wersji pudingu, i niestety, nie znam katalońskiego.
> Drugi przepis jest ok.
> Jerzy, jak zrobię, zapraszam na degustację.

też nie znam, ale interpolując między słowami w językach włoskim,
hiszpańskim i francuskim, które znam, angielska wersja jest prawie
identyczna z wersją katalońską.

Waldek

1. Data: 2003-11-20 12:44:54

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora