[crosspost] zabytek i zmiana okien

1. Data: 2003-12-14 17:16:53

Temat: [crosspost] zabytek i zmiana okien
Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej ho

Mam takie malutkie pytanko.
Na jakim prawie oparty jest fakt , ktory każe przy wymianie okien
w budynku zabytkowym postarać się o to , iżby były one takie same
jak oryginalne ?
Rozmiarem takie same i kształtem również...

Mieszkam w mieszkaniu komunalnym.kamienica została zbudowana
jakoś w 20-leciu międzywojennym.
4 mieszkania są komunalne , 3 własnościowe.
Ludki wymieniają okna na takie które są *podobne* do tych
starych, ale każdy w sumie wymienia na trochę inne.
I w sumie wygląda to dość komicznie.

Jakie mogę ponieść konsekwencje , jeżeli wymienię okna na zwykłe
standartowe ?
Generalnie rozmiar pozostanie taki sam , ale chcę mieć je
prostsze . Bez małych i większych szybek.
Co mi za to zrobią i jaką będą mieć do tego podstawę prawną ?

ps. Jest to kamienica składająca się z 4 klatek .
1/4 bloku miała niedawno remont elewacji.
Ta nowa jest fioletowa, reszta stara i poobdrapywana jest
zielona.
Takie coś można zrobić ?