cudne pierniki, co sie zawsze udaja

1. Data: 2005-12-14 20:18:18

Temat: cudne pierniki, co sie zawsze udaja
Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Własnie wyciagam z piekarnika pierniki, które przełamały moja zła
passe:-)Przepis skopiowany z forum mniammniam, podała go Kaeru.
Pierniczki
1 kg mąki
8 żółtek, 3 białka
1 1/2 szkl. cukru
3 łyżki kakao
1 pojemnik śmietany
3 łyżeczki sody
4 łyżeczki przypraw (2 cynamonu, 1 goździków, trochę gałki
muszkatołowej, 1/2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej, 1/2 łyżeczki pieprzu - ja
biorę 2 łyżeczki przyprawy do pierników, 1 łyżeczkę kawy, 1/2 łyżeczki
pieprzu i trochę cynamonu)
1 kostka margaryny
1 słoik miodu (400g)
Kakao wymieszać z mąką w dużej misce i odstawić. Niby zadna filozofia,
ale...Miód zagotować z przyprawami, odstawić, i włożyć margarynę, żeby
się rozpuściła. Poczekać aż wystygnie
W śmietanie rozpuścić sodę i odstawić. Białka ubić na pianę, dodać
cukier i ubijając dodawać żółtka.Ubite jajka wlewać do mąki i delikatnie
wymieszać, wlać miód i dalej mieszać.Odstawić ciasto na dobę w chłodne
miejsce. Ja miske zapakowana w torbe foliowa wynosze na balkon. W ciagu
24 godzin ciasto gestniejeCiasto podsypać mąką, rozwałkowywać na grubość
ok. 3 mm i wykrawać pierniczki. Ciasto ma konsystencje klejaca dlatego
maki nie zalowac, bardzo ladnie wchlonie sie w ciasto.Blachę wyłożyć
papierem lub folią, "przykurzyc" mąką. Pierniczki ulozyc w pewnej
odleglosci od siebie, bo sporo rosna nie tylko w goreMale lub "dziurawe"
piec w temperaturze ok. 200 stopni 7-8 minut, duze pelne bez wyciec w
srodku około 10 minut. Polukrować lukrem zrobionym z wody i cukru pudru.
Tutaj zostaly posmarowane najpierw rzadszym, a po wyschnieciu ozdobione
gestrzym za pomoca zapalki i strzykawki.
Uwaga - pierniczki jak są jeszcze ciepłe to są miękkie, potem twardnieją
a na koniec znow miekna. Dlatego najlepsze są po dwóch tygodniach.
Prawda, ze to proste? Zycze wszystkim milej zabawy w pierniczenie.

2. Data: 2005-12-15 01:24:30

Temat: Re: cudne pierniki, co sie zawsze udaja
Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękujemy, może skorzystam w weekend. Myślicie że zdążą "dojrzeć"?

P.S. Kodowanie sobie ustaw bo nadajesz w UTF-8

--
morghul

3. Data: 2005-12-15 09:03:54

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "morghul" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dziękujemy, może skorzystam w weekend. Myślicie że zdążą "dojrzeć"?
> P.S. Kodowanie sobie ustaw bo nadajesz w UTF-8

Dzieki

4. Data: 2005-12-16 00:11:21

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma za co :)