cukrzyca a soczewki kontaktowe

11. Data: 2003-12-03 21:08:04

Temat: Re: cukrzyca a soczewki kontaktowe
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bqliv8$7ml$...@n...onet.pl,
Jarek <b...@p...onet.pl>:

> ...ale w abstrakcie nie ma slowa o parametrach tych pacjentow, jaka
> mieli srednia glikemie albo HbA1c itd...
> Czy nie zdarzylo by im sie to samo gdyby nosili okulary - czy nie
> przydalaby sie tu taka trzecia grupa osob?

Nie znam sie na cukrzycy na tyle, aby sie wypowiadac autorytatywnie, ale
jesli chodzi o metodologie badania, to to co napisalas/es Aniu/Jarku brzmi
dla mnie calkiem przekonujaco.

--
Robert

12. Data: 2003-12-03 21:10:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_uids=11261347&dopt=Abstract

> Wnioski wnioskami, ale
>
> "Compared to non-diabetic subjects, diabetic patients displayed
> significantly reduced corneal transparency, variable vision and reduced
> comfort with the contact lenses (p < 0.05)."
>
> nie zachęca do testowania na własnych oczach ...
> Robert

Odpowiedz na problem jest jednoznaczna:
osłabiona zdolnosc do regeneracji nablonka rogowki a zwiekszona tendencja do
unaczynienia zwiekszaja ryzyko powiklan w znacznym stopniu. Kiedy cukrzyca
jest trudno kontrolowalna w zwiazku z obnizeniem czulosci rogowki i spojowki
rosnie ryzyko i podatnosc na infekcje bakteryjne i grzybicze. Mozna sobie
pozwolic u cholernie swiadomych cukrzykow na soczewki miekkie o duzym
stopniu uwodnienia, w trybie noszenia ograniczonym do czasi najczesciej
zwiazanego z wykonywaniem pracy zawodowej - przy kontroli lekarskiej
conajmniej raz w miesiacu. Przy dobrej wspolpracy udaje sie unikac powiklan.

casus

13. Data: 2003-12-03 21:12:27

Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message

> Odpowiedz na problem jest jednoznaczna:
>(...)

Ooooo, o to mi chodzilo, kopiuje na forum cukrzycowe, DZIEKUJE!!!

Ania

14. Data: 2003-12-03 22:08:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ooooo, o to mi chodzilo, kopiuje na forum cukrzycowe, DZIEKUJE!!!
>
> Ania

Milo bylo pomoc:-)
pozdrawiam wszystkich na forum DM:-)))))))))

casus

15. Data: 2003-12-03 23:49:59

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Milo bylo pomoc:-)
> pozdrawiam wszystkich na forum DM:-)))))))))
>
> casus

a coś może dodasz o nie zmetabolizowanych cukrach prostych ??? i jak mogą
wtedy wpływać ??

Slawek

16. Data: 2003-12-04 17:45:26

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a coś może dodasz o nie zmetabolizowanych cukrach prostych ??? i jak mogą
> wtedy wpływać ??
>
> Slawek

sorry, nie widze zwiazku z soczewkami kontaktowymi

casus

17. Data: 2003-12-04 20:45:59

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sorry, nie widze zwiazku z soczewkami kontaktowymi
>
> casus

oki ;)

Slawek

Elektroniczny rekord pacjenta