cytryna skierniewicka i lepkie liście

1. Data: 2010-08-24 10:13:20

Temat: cytryna skierniewicka i lepkie liście
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już drugi raz miałem owoca z tej małej roślinki ale cały czas coś jej
dolega. Liście sa lepkie, pokryte jakby jakimś sokiem. Co jej jest?

2. Data: 2010-08-24 10:54:56

Temat: Re: cytryna skierniewicka i lepkie liście
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> Już drugi raz miałem owoca z tej małej roślinki ale cały czas coś jej
> dolega. Liście sa lepkie, pokryte jakby jakimś sokiem. Co jej jest?
Może bytuje na niej Misecznik cytrusowy.
http://www.swiatkwiatow.pl/choroby/misecznik-cytruso
wiec-misecznik-cytrusowy_116.html

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2010-08-26 17:06:10

Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:i505u6$7sf$1@inews.gazeta.pl...> Już drugi raz miałem owoca z tej
małej roślinki ale cały czas coś jej

> [...]

jak miałeś" owoca" to trzeba było sobie zrobić "soka"

4. Data: 2010-08-26 19:19:00

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wanda Ch." <w...@t...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
> [...]
>
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

jak miałeś" owoca" to trzeba było sobie zrobić "soka"

Przecież pisze że ma sok - na liściach.
skryba

5. Data: 2010-08-28 13:37:08

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

są na łodygach i na liściach takie brozowe płaskie do 2mm narośle jakby, da
się to urwać :)
ale powraca, da sie jakoś domowymi środkami temu zapobiec czy musi być ta
chemia? i gdzie to kupić?

6. Data: 2010-08-28 15:51:25

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> są na łodygach i na liściach takie brozowe płaskie do 2mm narośle jakby,
> da się to urwać :)
> ale powraca, da sie jakoś domowymi środkami temu zapobiec

Miseczniki niszczymy przemywając liście roztworem denaturatu (tak samo jak
przy zwalczaniu przędziorków) usuwając brązowe miseczki zaostrzonym
patyczkiem. Można też zastosować Actellic 50 EC. Niekiedy na spodzie liści
pojawiają się białe kłaczki, świadczące o obecności wełnowców. Skutki ich
żerowania są takie jak w wypadku miseczników, tak samo się je także zwalcza.
Środki chemiczne należy stosować na zewnątrz mieszkania, np. na balkonie.
Rośliny możemy wnieść z powrotem po dwóch dniach.

> czy musi być ta chemia? i gdzie to kupić?

Jeśli porażenie silne to raczej domowe sposoby nie wystarczą. Środki ochrony
roślin kupić można w GS-ach, sklepach ogrodniczych a nawet w marketach z
działem ogrodniczym.

Pozdrawiam pogodnie
skeyba

proba
Co na balkon?
MAKARENA plizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Re: Rozłożyste drzweo na centralne miejscee
Bruk debowy jak klasc ..