czajnik elektryczny - woda metna

1. Data: 2002-11-05 16:39:53

Temat: czajnik elektryczny - woda metna
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Podkusilo mnie kupic czajnik "bezprzewodowy". Taki najtanszy
(za 30 zl), bo prawdopodobnie nie bedzie sluzyl dlugo - do zagotowania
herbaty fajny jest czajnik na gazie, wkurzylo mnie tylko czekanie na
pol szklanki wrzatku do przelania wrzatkiem np. lyzeczki dla dziecka.

I tu zaskoczenie: woda z tego czajnika wychodzi nieco metna.
Co jest grane? Czy to zasluga taniosci czajnika?
Znaczy sie plastyk kiepski i rozpuszcza mi sie do wrzatku?

Herbata na tej samej wodzie z czajnika gazowego jest przezroczysta,
a z elektrycznego - metna. Niech mi ktos pomoze to zrozumiec.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2002-11-06 09:02:18

Temat: Re: czajnik elektryczny - woda metna
Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message news:aq8s8p$ou$1@news.onet.pl...
> [...]
>
> Herbata na tej samej wodzie z czajnika gazowego jest przezroczysta,
> a z elektrycznego - metna. Niech mi ktos pomoze to zrozumiec.

to wina wody a raczej sposoby jej zagotowania tez tak mam filtr pomaga ale
na krótko

1. Data: 2002-11-06 12:39:16

Od: Rav_V3k <u...@k...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Był 05-11-2002 17:39 z sekundami, gdy "j...@o...pl" napisał(a) tak:

> Herbata na tej samej wodzie z czajnika gazowego jest przezroczysta,
> a z elektrycznego - metna. Niech mi ktos pomoze to zrozumiec.

A ile już go używasz? Może już wytrącił się kamień na grzałce?

--

::: Rafał :::

1. Data: 2002-11-06 13:51:24

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Rav_V3k <u...@k...home.pl> wrote:
> A ile już go używasz? Może już wytrącił się kamień na grzałce?

2 dni.
Pomyslalem ze moze to cos chwilowego wiec zagotowalem w tym juz kilka
litrow wody i nic - ciagle w wodzie jest jakis syf.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2002-11-06 13:54:05

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda <m...@c...com.pl> wrote:
> to wina wody

Ta sama woda w czajniku stawianym na gazie wychodzi sliczna
przezroczysta.

> a raczej sposoby jej zagotowania tez tak mam filtr pomaga ale
> na krótko

Znaczy sie co sie dzieje - w zwyklym czajniku te "syfy" osadzaja sie
na sciankach a w elektrycznym nie? To jeszcze moglbym przebolec,
najbardziej boje sie ze to plastyk ze scianek czajnika daje taki
efekt.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2002-11-07 08:15:17

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message news:aqb6tt$2vq$2@news.onet.pl...
> Marek Lenda <m...@c...com.pl> wrote:

Znaczy sie co sie dzieje - w zwyklym czajniku te "syfy" osadzaja sie
> na sciankach a w elektrycznym nie? ...............

to własnie miałem na mysli

1. Data: 2002-11-07 09:31:22

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

jezeli woda jest metna oznacza ze na grzalce osadzil sie kamien i teraz trzeba
uzyc jakiegos srodka odkamieniającego lub gotowac w nim ocet az do odpadniecia
kamienia

1. Data: 2002-11-07 13:33:33

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda <m...@c...com.pl> wrote:
> Znaczy sie co sie dzieje - w zwyklym czajniku te "syfy" osadzaja sie
>
> to własnie miałem na mysli

Chyba jednak to nie jest kamien to - to co osadza sie na sciankach to
przede wszystkim "kamien". A jak dzis spojrzalem do czajnika, w ktorym
wczoraj kilkakrotnie zagotowalem 1.5 litra wody, to "syfy" wyplynely
na gore, tworzac cos jakby cienki "kozuch" - to chyba jednak plastik.

Paragonu niestety juz nie mam, wiec 30 zl nalezy uznac za wyrzucone w bloto.

Nie smiejcie sie ze mnie - myslalem ze tani to np. mniej trwaly.
Do glowy mi nie przyszlo, ze tani czajnik moze sie rozpuszczac w wodzie.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2002-11-09 16:07:02

Od: Grzegorz Król <k...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek, 07 XI 2002r o 13:33
j...@o...pl <j...@o...pl> pisze:

> [...]
> wczoraj kilkakrotnie zagotowalem 1.5 litra wody, to "syfy" wyplynely
> na gore, tworzac cos jakby cienki "kozuch" - to chyba jednak plastik.

A jednak kamień, jak nie wierzysz przelej wodę przez gęste sitko i
zobacz co zostało [jeśli w czajniku jest sitko to poobserwój go po
jakimś czasie]. Jedyna rada - kupować wodę w butelkach zamiast używać
kranówy.

Grzesiek, z podobnym problemem

1. Data: 2002-11-09 19:04:47

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Król" <k...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zobacz co zostało [jeśli w czajniku jest sitko to poobserwój go po
> jakimś czasie]. Jedyna rada - kupować wodę w butelkach zamiast używać

Z wody butelkowej tez powstaja jakies osady.
Czy to jest "kamień" nie wiem.
W kazdym badz razie express do kawy szybciej sie zatyka od wody "butelkowej"
niz od "kranówy".

Karol

sprzedam_podreczniki
cisnienie wody w kranie