czekac czy nie???

1. Data: 2001-12-19 11:49:50

Temat: Re: czekac czy nie???
Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuzanna" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
news:9vpv36$92r$1@news.tpi.pl...
> [...]
>
> Pisze za prośbą koleżanki, która zażywa pigulki antykonc.dłuzszy
czas
> (triqilar-nie wiem czy dobrze napisałam,)
> Mysla juz z mezem o dziecku i sie zastanawiają czy mozna zaraz po
> odstawieniu pigulek próbowac zajsc w ciaze, czy raczej odczekac
jakies pół
> roczku( dla bezpieczeństwa)
> Lekarz ponoc mówi że nie trzeba czekac i spokojnie mozna myslec o
dziecku

> Proszę o jakies porady, bo dziewczyna jest lekko zdeorientowana a ja
> niestety nie mam doswiadczenia w tej kwestii

czekac nie ma potrzeby, ale liczyć się trzeba z bliźniakami ;-)))
Pozdro
Massai

3. Data: 2001-12-19 11:58:08

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Proszę o jakies porady, bo dziewczyna jest lekko zdeorientowana a ja
> niestety nie mam doswiadczenia w tej kwestii

Czesc

Czekac nie trzeba po odstawieniu ale powinna brac kwas foliowy juz 3
miesiace przed planowanym zajsciem w ciaze bo podawanie go zmniejsza ryzyko
urodzenia dziecka z wadami ukladu nerwowego.Ponadto przyjmowanie pigulek
dodatkowo zmniejsza jego poziom(tzn.kwasu foliowego) w organizmie kobiety
wiec powinna zaczac brac go przed planowanym odstawieniem pigulek bo moze
sie zdarzycze im sie "uda" zaraz po odstawieniu.
Pozdrawiam Karolina

4. Data: 2001-12-20 17:51:59

Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roczku( dla bezpieczeństwa)
> Lekarz ponoc mówi że nie trzeba czekac i spokojnie mozna myslec o dziecku

brałam te same pigułki i pani ginekolog, do ktorej mam zaufanie, zawsze
powtarzała, że po każdych pigułkach na wszelki wypadek należy odczekać
jakieś dwa, trzy cykle, aby organizm sam zaczął normalnie pracować. Zajście
w ciążę zaraz po odstawieniu pigułek najprawdopodobniej nie oznaczałoby
jakiś problemów, ale lepiej chociaż te dwa, trzy miesiace poczekać. I można
własnie w tym czasie brak kwas foliowy.

Pozdrawiam
Monika

5. Data: 2001-12-23 21:33:57

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monique" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
oznaczałoby
> jakiś problemów, ale lepiej chociaż te dwa, trzy miesiace poczekać. I

No to skoro - "Zajście w ciążę zaraz po odstawieniu pigułek
najprawdopodobniej nie oznaczałoby jakiś problemów" to po co czekać?

Pozdrawiam
Tatiana

6. Data: 2001-12-26 20:25:13

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to skoro - "Zajście w ciążę zaraz po odstawieniu pigułek
> najprawdopodobniej nie oznaczałoby jakiś problemów" to po co czekać?
>
> NAJPRAWDOPODOBNIEJ - nigdy nie ma pewności, że zajdziesz w ciążę i urodzisz
zdrowe dziecko, ale jeżeli masz choć minimalny wpływ na to - to myślę, że 2
miesiące nie mają już znaczenia. Poza tym prawdopodobieństwo ciązy mnogiej w
pierwszym 1-2 cyklu po odstawieniu hormonalnej antykoncepcji jest o wiele
większe niż normalnie. Bliźnięta - to tylko fajnie brzmi dla rodziny i
znajomych. Ale chodź w ciąży bliźniaczej, leż cały czas, zrezygnuj wcześniej z
pracy niź mogłabyś to zrobić w prawidłowej (fizjologicznej dla człowieka )
ciąży, drżyj czy mimo wysiłków lekarzy nie urodzisz przedwcześnie itd. itp.
Lepiej poczekać i ograniczyć ryzyko.
Pozdrawiam wszystkich rodziców bliźniąt - gratuluję pięknych dzieci i
wytrwałości w dązeniu do celu.
pozdro

7. Data: 2001-12-26 22:37:49

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
itp.
> Lepiej poczekać i ograniczyć ryzyko.
> Pozdrawiam wszystkich rodziców bliźniąt - gratuluję pięknych dzieci i

Możę faktycznie pomysł ze stroną grupową nie był taki głupi - może by
jakis fachowiec - najlepiej ginekolog wytłumaczył wszem i wobec, raz a
dobrze, że zajście w ciąże po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych nie
powoduje ciąży mnogiej. Nie mówię o tabletkach na leczenie niepłodności,
tylko zwykłych, podawanych w celu antykoncepcji.

--
Pozdrówka
Tatiana

8. Data: 2001-12-28 15:27:10

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako Xena d. Bazyl zapodała:

- najlepiej ginekolog wytłumaczył wszem i wobec, raz a
> dobrze, że zajście w ciąże po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych nie
> powoduje ciąży mnogiej.

Podejrzewam, że żaden nic takiego nie napisze, bo w medeycynie nie ma nic
NA PEWNO. Mój np. Twierdził, że co prawda po odstawieniu pigułek nie musi
być ciąża mnoga, ale na skutek chwilowego zgłupienia organizmu mogą podjąć
pracę obydwa jajniki na raz, zamiast jednego i mogą (nie muszą) przytrafić
się bliźniaki. Dlatego nie zaszkodzi jeden, dwa cykle dać sobie na
uspokojenie organizmu.

--
Pozdrawiam:
Justyna

9. Data: 2001-12-28 21:10:15

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo rozsądne podejście do sprawy. A tak a propos to ja też nie pisałam o
tabletkach na niepłodnośc tylko o "zwykłych" pigułkach antykoncepcyjnych.Co to
zresztą za sprawa odstawić i na wszelii wypadek starac sie dopiero za 2
miesiące.

Badanie wyznaczające poziom hormonów
LUMBAGO lub cos w tym stylu
Szpital - PILNE !!!