czuszka

1. Data: 2000-06-08 13:13:13

Temat: czuszka
Od: "Joanna" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to dokladnie jest czuszka?
Joanna

1. Data: 2000-06-08 13:26:19

Temat: Odp: czuszka
Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...net.pl...
> Co to dokladnie jest czuszka?
Baaaaaaaaaaaardzo ostra papryka

Pozdrowienia
ISIA

1. Data: 2000-06-08 13:40:12

Od: "Joanna" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wyjasnienie, tak sie wlasnie domyslalam, ale ja taka mala
papryczke nazywam peperoni (a moze nieprawidlowo?)
Joanna

1. Data: 2000-06-08 14:31:13

Temat: Re: Odp: czuszka
Od: Slavek <h...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> Dzieki za wyjasnienie, tak sie wlasnie domyslalam, ale ja taka mala
> papryczke nazywam peperoni (a moze nieprawidlowo?)
> Joanna

peperoni to wloski rodzaj wedliny podobnej do kielbasy, pikantnej ale
nie wedzonej.
peperoncino - to wloska ostra suszona papryka
czuszka - bulgarska chyba najblizsze jej jest chili

1. Data: 2000-06-09 05:27:51

Temat: Odp: Odp: czuszka
Od: "Janusz Danak" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slavek <h...@s...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...com...

> peperoni to wloski rodzaj wedliny podobnej do kielbasy, pikantnej ale
> nie wedzonej.
> peperoncino - to wloska ostra suszona papryka
> czuszka - bulgarska chyba najblizsze jej jest chili

To powiedzcie mi jak nazywa sie papryka sprzedawana w sloikach bodajze przez
firme ROLNIK, pisze "Papryka peperoni" i sa to ok. 8-15 cm dlugosci bardzo
waskie papryczki, o lagodnym smaku w kolorach od zielonego do czerwonego i
druga papryka o nazwie "Czeresniowa" to kulki o srednicy ok. 3 cm, starczy
palcem papryke podotykac, a potem oblizac palec - na jezyku ogien!!!

Janusz
ICQ: 31950147
d...@p...fm

1. Data: 2000-06-09 05:52:11

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...com...

> peperoni to wloski rodzaj wedliny podobnej do kielbasy,
Ale to także "papryka" zielona, żółta i czerwona do
przeróżnych zastosowań kuchennych.

> peperoncino - to wloska ostra suszona papryka
Używana także czesto do przygotowania pikantnego oleju,
który przydaje się mieć "pod ręką" do np. polania sobie nim
pizzy. W butelce umieszczamy (zakrywamy dno) suche
peperoncino zalewamy całość oliwą z oliwek która najlepiej
żeby pięciokrotnie nakryła warstwę peperonciono i
pozostawiamy w zapomnieniu na kilka tygodni. Mozną kilka
sztuk peperoncino rozgnieść palcami i wsypać do butelki.
Efekt pikantnego oleju zapewniony i gwarantowany.
--
Ryszard Balawajder
---

1. Data: 2000-06-09 08:57:56

Temat: Re: czuszka
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slavek <h...@s...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...com...
> czuszka - bulgarska chyba najblizsze jej jest chili

I ak mi sie Bulgaria przypomniala. Czy ktos wie, co to jest ichnia
"czubrica" czy "czubrina"? Takie podobne chyba do oregano. Pamietam, ze oni
sobie tym nalogowo chleb z maslem posypywali i wcinali.

Jader

1. Data: 2000-06-09 09:41:28

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader napisał(a) w wiadomości: <8hqbiv$f83$1@flis.man.torun.pl>...
> [...]
>"czubrica" czy "czubrina"? Takie podobne chyba do oregano. Pamietam, ze oni
>sobie tym nalogowo chleb z maslem posypywali i wcinali.

Zaryzykuję na zasadzie podobieństw lingwistycznych/fonetycznych: może
cząber?

Margola

Dzięki za sos koperkowy.
Kombu - ratunku PLIZ