czy jest możliwa zmiana?

11. Data: 2009-01-05 20:15:39

Temat: Re: czy jest możliwa zmiana?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nagash pisze:

> Zainteresować kogoś, skupić czyjąś na kimś uwagę

Nie wiem, czy dobrze to wyraziłam. Bardziej chodziło mi o taką ogólnie
większą uważność na drugiego człowieka, skoncentrowanie się bardziej na
innych, niż na sobie - czy to da się jakoś wykształcić, popracować nad tym.

> Mam jednak pytanie: Czy zgadzasz się z tym, że zarówno chętne
> przebywanie z ludźmi jak i od nich stronienie może być przejawem egoizmu ?

Zgadzam się. Jednak ta uwaga, o której piszę, nie jest przejawem
egoizmu, a nawet wręcz przeciwnie IMHO.

Ewa

12. Data: 2009-01-05 20:16:08

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> a po co to wszystko?

Może to być komuś potrzebne.

Ewa

13. Data: 2009-01-05 22:27:56

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości:

> [...]
> większą uważność na drugiego człowieka, skoncentrowanie się bardziej na
> innych, niż na sobie - czy to da się jakoś wykształcić, popracować nad

Prawdopodobnie można, ale z udziałem jego samego. Ten człowiek musiałby
mieć taką determinację. Problem pewnie w tym, że osoba o tak określonej
osobowości realizuje się w aktywnościach życiowych w ten właśnie sposób
najlepiej. Ekstrawertyk będzie lepiej realizował się w otwarciu na
zewnątrz. Ani intro, ani ekstra nie może być mierzone w kategoriach:
lepszy - gorszy. Są równoprawne. Dezyderat "Bądź lepszym sobą!" jest tu
adekwatny dla ludzi o różnych osobowościach, z których każdą można
kształtować nie naruszając specyfiki tych cech.

> Zgadzam się. Jednak ta uwaga, o której piszę, nie jest przejawem
> egoizmu, a nawet wręcz przeciwnie IMHO.

Te cechy osobowości określone chyba przez Junga nie determinują
światopoglądu. Egoizm i "wręcz przeciwnie" - to stosunek do świata. :)

--
Dosiego Roku!
michał

14. Data: 2009-01-05 22:53:15

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal-a ja jak czytalem na temat introwertyzmu i extrawertyzmu.Mialem
wrazenie ze exstrawertyk jest introwertykiem,bo zeby wyjsc do ludzi to
trzeba byc schowanym w sobie,nalorzyc maske.Za to introwertyk wydawal
mi sie exstrawertykiem,czyli zbyt otwarty na ludzi aby muc z nimi
przebywac........ie z lud?mi jak i od nich stronienie mo?e by?
przejawem

15. Data: 2009-01-06 21:04:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> zewnątrz. Ani intro, ani ekstra nie może być mierzone w kategoriach:
> lepszy - gorszy.

Oczywiste. Nie to w ogóle miałam na myśli.

> Te cechy osobowości określone chyba przez Junga nie determinują
> światopoglądu. Egoizm i "wręcz przeciwnie" - to stosunek do świata. :)

Właśnie dlatego z pewną taką nieśmiałością użyłam pojęcia introwertyk.
Tak mi się wydaje, że introwertycy mają większą skłonność do skupiania
się na sobie, ale przecież niekoniecznie. Znam introwertyków, którzy są
bardzo uważni na innych. Tak się akurat złożyło, że osoba, którą mam na
myśli jest introwertykiem, stąd to pomieszanie pojęć. Nie zależało mi
nawet na określeniu egoizm, bo nie chodzi mi o ocenę zachowania. Nawet
nie jestem pewna, czy to egoizm. To raczej jakaś nieświadomość, brak
nawyku (O! jest coś o tym w słynnych nawykach?) Jestem po prostu
ciekawa, czy można trochę wpłynąć na kogoś takiego, i co ewentualnie
mogłoby dać efekty.

Ewa

16. Data: 2009-01-07 00:24:31

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nawyku (O! jest coś o tym w słynnych nawykach?) Jestem po prostu
> ciekawa, czy można trochę wpłynąć na kogoś takiego, i co ewentualnie

Jesteś pewna, że on tego chce?
Pomóc da się komuś jedynie w jego marzeniach (jeśli wie się jak), nie w
swoich.

--
Dosiego Roku!
michał

17. Data: 2009-01-07 11:24:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> Jesteś pewna, że on tego chce?

Wcale nie jestem pewna. Uważam jednak, że jest to potrzebne.

Ewa

18. Data: 2009-01-07 14:58:57

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wcale nie jestem pewna. Uważam jednak, że jest to potrzebne.

A głaskałaś kiedyś kota, aż do momentu jego ffffacknięcia? ;D

--
Dosiego Roku!
michał

19. Data: 2009-01-07 15:23:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> A głaskałaś kiedyś kota, aż do momentu jego ffffacknięcia? ;D

Tak, dlatego nie lubię kotów. ;)

To nie o moją przyjemność z głaskania tu chodzi.

Ewa

20. Data: 2009-01-07 16:19:17

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, dlatego nie lubię kotów. ;)

> To nie o moją przyjemność z głaskania tu chodzi.

Chodziło mi o przyjemność kota.
Według mnie właściwa pomoc niesiona drugiej osobie może mieć dobry skutek
tylko wóczas, jeżeli najpierw odkryjemy rzeczywiste marzenia tej osoby i w
tych marzeniach będziemy ją wspierać.
To zaleca się na przykład rodzicom, którzy często z wielkim zaangażowaniem
wciskają swoim pociechom swoje własne wizje.

--
Dosiego Roku!
michał

Wprowadzenie do psychologii - książki itp. (hobby)
Problem z kobieta - wte albo wewte
DZWONEK
Cate Blanchett znow zrobila mi dobrze (Filmy - czesc ktoras tam)
Re: Moje