czy ktos uzywa takiego ekspresu do kawy - poprawny link

1. Data: 2005-02-28 08:42:05

Temat: czy ktos uzywa takiego ekspresu do kawy - poprawny link
Od: a...@p...onet.pl (Jacek Szymanski) szukaj wiadomości tego autora

witam
czy ktoś z was używa takiego ekspresu do kawy:
http://www.megamedia.pl/agd-drobne-ekspresy-do-kawy/
delonghi-emk-6-alicia.ph

wyglądajak włoska kawiarka ale jest elektryczny.

--
Jacek Szymański
iChat/AIM: arieljacek

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

2. Data: 2005-02-28 09:54:12

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Szymanski <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:BE489752.D6D61%a...@p...onet.pl...
> [...]
delonghi-emk-6-alici
a.ph

> wyglądajak włoska kawiarka ale jest elektryczny.

Nie lepiej tak :)?
http://glinki.com/?l=yhw4zn

Laris

3. Data: 2005-02-28 11:34:01

Od: "Huckleberry" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Szymanski" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
http://www.megamedia.pl/agd-drobne-ekspresy-do-kawy/
delonghi-emk-6-alicia.ph

> wyglądajak włoska kawiarka ale jest elektryczny.

Ja używam włoskiej kawiarki :)
Różnica jest zapewne taka że zamiast stawiać na kuchence elektrycznej ta
"kuchenka" jest w zestawie.

4. Data: 2005-02-28 12:04:41

Od: a...@p...onet.pl (Jacek Szymanski) szukaj wiadomości tego autora

dnia 28/2/05 12:34, Huckleberry z n...@w...pl napisal/a:

> [...]
delonghi-emk-6-alicia.ph

> Ja używam włoskiej kawiarki :)
> Różnica jest zapewne taka że zamiast stawiać na kuchence elektrycznej ta

Witam
i mam do ciebie pytanie: jak kawa z takiej kawiarki smakuje w porównaniu z
ekspresem ciśnieniowym? Najchętniej kupiłbym sobie taką kawiarkę aluminiową
ale nie mam gazu tylko płytę elektr. a tam nie ma takiego małego pola
grzejnego. Czy w takiej kawiarce można zrobić dobre espresso?
Jacek Szymański
iChat/AIM: arieljacek

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

5. Data: 2005-02-28 12:28:19

Od: "Huckleberry" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale nie mam gazu tylko płytę elektr. a tam nie ma takiego małego pola
> grzejnego. Czy w takiej kawiarce można zrobić dobre espresso?

Hej :)
Kiedyś kiedy nie było jeszcze ekspresów ciśnieniowych takie kafetiery były
podstawowym sposobem parzenia kawy we włoskich domach. Do dzisiaj bardzo
wielu Włochów parzy kawę w ten sposób [o czym miałem okazję się przekonać
;) ]. Jak wiadomo włoskie espresso jest pewnym wyznacznikiem standardów ;)
Czyli wniosek jest oczywisty. MOŻNA zrobić przy pomocy kafetiery znakomitą
kawę :) Trzeba tylko poznać dobrze zasady parzenia i hmm...sztuczki.
Kafetiera tak na dobrą sprawę to coś w rodzaju małego ekspresu
ciśnieniowego - para z gotującej się wody "przeciska" się przez kawę.
Ciśnienie tylko jest mniejsze, z tego co się orientuję. Mój ranking w smaku
i jakości kawy w zależności od urządzeń jest taki:
- ekspres ciśnieniowy z młynkiem 10
- ekspres ciśnieniowy 9
- kafetiera włoska 7
- zaparzaczka typu francuskiego [z sitkiem którym odcedzamy fusy] 4
- ekspres przelewowy 3
- kawa rozpuszczalna 0,5
To jest moja subiektywna ocena. Biorę pod uwagę takie czynniki jak aromat,
smak, moc itp. zauważając przy okazji że kawa podawana w polskich
restauracjach jest chyba najgorsza w Europie :( Smak kawy do pewnego stopnia
jest kwestią gustu. Ale zakładam że np. Włosi lub Austriacy mają pod tym
względem gust lepszy od Polaków. :-/
Zwróć uwagę przy zakupie żeby nie kupić za dużej zaparzaczki. Kafetierę
powinno się napełniać kawą po brzegi [lekko ubijając] i wodą trochę poniżej
zaworu ciśnieniowego - i to są dobre proporcje. Jeśli zrobisz to w jakiejś
innej proporcji kawa nie będzie już tak dobra.
Jeśli chodzi o pola grzejne to ja używam dwóch kafetier [mniejszej i
większej] i też nie mam w kuchence tak małego pola. Po prostu stawiam nie na
środku tylko bliżej brzegu.

6. Data: 2005-02-28 12:58:20

Od: a...@p...onet.pl (Jacek Szymanski) szukaj wiadomości tego autora

dnia 28/2/05 13:28, Huckleberry z n...@w...pl napisal/a:

> [...]
> Czyli wniosek jest oczywisty. MOŻNA zrobić przy pomocy kafetiery znakomit?
> kawę :) Trzeba tylko poznać dobrze zasady parzenia i hmm...sztuczki.

a jakie to sztuczki? podziel się z innymi wyznawcami kultu
KawyJedynejPorannej ;-)

> Kafetiera tak na dobr? sprawę to co? w rodzaju małego ekspresu
> ci?nieniowego - para z gotuj?cej się wody "przeciska" się przez kawę.
> Ci?nienie tylko jest mniejsze, z tego co się orientuję. Mój ranking w smaku
> i jako?ci kawy w zależno?ci od urz?dzeń jest taki:
> - ekspres ci?nieniowy z młynkiem 10
> - ekspres ci?nieniowy 9
> - kafetiera włoska 7
> - zaparzaczka typu francuskiego [z sitkiem którym odcedzamy fusy] 4
> - ekspres przelewowy 3
> - kawa rozpuszczalna 0,5

to ja teraz jestem przy 3 ale docelowo chcę sięgnąć 10 (a co, trzeba mierzyć
wysoko)

> [...]
> jest kwesti? gustu. Ale zakładam że np. Włosi lub Austriacy maj? pod tym

osobiście lubie kawy włoskie - Lavazza , Illy
bardzo smakowała mi też kawa jaką piją Hiszpanie czyli espresso z gorącym
tłustym mlekiem 1:1

> Zwróć uwagę przy zakupie żeby nie kupić za dużej zaparzaczki. Kafetierę
> powinno się napełniać kaw? po brzegi [lekko ubijaj?c] i wod? trochę poniżej
> zaworu ci?nieniowego - i to s? dobre proporcje. Je?li zrobisz to w jakiej?
> innej proporcji kawa nie będzie już tak dobra.
> Je?li chodzi o pola grzejne to ja używam dwóch kafetier [mniejszej i
> większej] i też nie mam w kuchence tak małego pola. Po prostu stawiam nie na
> ?rodku tylko bliżej brzegu.

a czy uchwyt kafetierki nie nagrzewa się zbytnio i czy takie ustawienie na
środku nie szkodzi płycie?

> pozdrawiam

Jacek Szymański
iChat/AIM: arieljacek

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

7. Data: 2005-02-28 13:21:13

Od: "Huckleberry" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jakie to sztuczki? podziel się z innymi wyznawcami kultu
> KawyJedynejPorannej ;-)
Hehe ;) to jest w dużej mierze kwestia eksperymentów z rodzajami kaw i
stopniem ich ubicia w zaparzaczce.
Ale np. Włosi uważają że dobra kawa z kafetiery wychodzi dopiero po
kilkunastu zaparzeniach. Uwaga - nie myjemy kafetiery między kolejnymi
razami! Płuczemy tylko wodą. Sprawdziłem osobiście i rzeczywiście z
czyściutkiej kafetiery kawa nie ma głębi smaku. Także - nie szorować tylko
płukać!

> to ja teraz jestem przy 3 ale docelowo chcę sięgnąć 10 (a co, trzeba
mierzyć
> wysoko)
Też bym chciał tą 10 ;)

> osobiście lubie kawy włoskie - Lavazza , Illy
> bardzo smakowała mi też kawa jaką piją Hiszpanie czyli espresso z gorącym
> tłustym mlekiem 1:1
Włosi uważają Illy za najlepszą na świecie. I prawdopodonie mają rację :)
Lavazza to taki mocny średniak. Ja pijam bez mleka. Hiszpańskiego espresso
nie piłem :(
BTW we Włoszech espresso pija się tylko do ok. południa. Potem to już faux
pas ;) Po południu cappucino. No chyba że się ma przed sobą drogę do Polski
;) To wtedy kilka podwójnych espresso na stacjach benzynowych. I tak lepsze
niż w polskich restauracjach :(

> a czy uchwyt kafetierki nie nagrzewa się zbytnio i czy takie ustawienie na
> środku nie szkodzi płycie?
Czy szkodzi płycie nie wiem, myślę że nie powinno. Uchwyt, jeśli jest przy
brzegu, nie nagrzewa się zbytnio.

8. Data: 2005-02-28 13:41:29

Od: a...@p...onet.pl (Jacek Szymanski) szukaj wiadomości tego autora

dnia 28/2/05 14:21, Huckleberry z n...@w...pl napisal/a:

> Hehe ;) to jest w dużej mierze kwestia eksperymentów z rodzajami kaw i
> stopniem ich ubicia w zaparzaczce.
> Ale np. Włosi uważaj? że dobra kawa z kafetiery wychodzi dopiero po
> kilkunastu zaparzeniach. Uwaga - nie myjemy kafetiery między kolejnymi
> razami! Płuczemy tylko wod?. Sprawdziłem osobi?cie i rzeczywi?cie z
> czy?ciutkiej kafetiery kawa nie ma głębi smaku. Także - nie szorować tylko
> płukać!

dzięki, będę pamiętał

> Włosi uważaj? Illy za najlepsz? na ?wiecie. I prawdopodonie maj? rację :)
> Lavazza to taki mocny ?redniak. Ja pijam bez mleka. Hiszpańskiego espresso
> nie piłem :(

w hiszpanii jak poprosisz rano o "cafe" to dostaniesz wlaśnie takie espresso
z mlekiem IMHO pyszne - jak chcesz samo espresso to musisz prosić o "cafe
solo"

> [...]
> ;) To wtedy kilka podwójnych espresso na stacjach benzynowych. I tak lepsze

ja rano pijam kawę z mlekiem do śniadania, ale czasem właśnie po południu
mam chęć na espresso żeby się otrzeźwić i nabrać energii na resztę dnia i
wieczór - w przelewowym nie do uzyskania :-(

> pozdrawiam

również pozdrawiam
--
Jacek Szymański
iChat/AIM: arieljacek

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

9. Data: 2005-03-01 12:23:30

Od: "Huckleberry" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Szymanski" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
> ja rano pijam kawę z mlekiem do śniadania, ale czasem właśnie po południu
> mam chęć na espresso żeby się otrzeźwić i nabrać energii na resztę dnia i
> wieczór - w przelewowym nie do uzyskania :-(

Jeśli coś kupisz i wypróbujesz to się pochwal i podziel wrażeniami :)

czy ktos uzywa takiego ekspresu do kawy
Jaki parapet?
guma do zucia - czym?
CO i wilgotnosc