czy ktos wie?- pytanie dot. porodu.

1. Data: 2001-12-05 18:21:06

Temat: czy ktos wie?- pytanie dot. porodu.
Od: "Beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktos zna odpowiedz na to pytanie?
Prosze pomożcie!

W piśmiennictwie jest napisane, że II faza porodu u wieloródki powinna
trwać 10-30 min ( Prof Klimek), 15 min (Atlas Porodow i Zabiegow
Polozniczych). Czy czas trwania II okresu porodu 1 h jest dopuszczalnym
okresem? Czy 1h jest to przedłużona II faza porodu?
Odpiszcie na email: F...@p...fm
Dziekuje
Paulina

2. Data: 2001-12-05 21:44:30

Temat: Re: czy ktos wie?- pytanie dot. porodu.
Od: "Tichy" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

na pewno nikogo nie zaskarzysz , ten kol. ktory odpisal na twoj poprzedni
host mial racje granice sa plynne
i 15 minut to na pewno nie jest podstawa do jakiegos skarzenia
/co prawda pooznikiem nie jestem ale dzis zdalem egzamin dyoplomowy z
poloznictwa i ginekologii ;) /
pozdrawiam

3. Data: 2001-12-06 11:57:34

Od: "los_G" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Polozniczych). Czy czas trwania II okresu porodu 1 h jest dopuszczalnym
> okresem? Czy 1h jest to przedłużona II faza porodu?

Pismiennictwo pismiennictwem a zycie i praktyka i tak robi swoje. Za czas
trwania II okresu porodu, ktorego przekroczenie powinno wzbudzac nieokoj
położnika okresla sie w tej chwili 120 min. Wszystko zalezy jednak od
sytuacji polozniczej i szereg czynnikow skalda sie na to, ze "za dlugo"
rodzi sie juz po 45 min a niekiedy 2.5 godziny to jeszcze nie strach (np
przy znieczuleniu epiduralnym).
W poloznictwie okreslanie czegokolwiek arbitralnie, z gory i z ustaleniem
sztywnych norm czasowych jest nieporozumieniem.
Pozdrow
Los_G

kto wie cos na temat interpretacji badania EEG?
Etyka lekarska? - jeszcze raz ale b.pilne)
Czy lekarz ma prawo nieudzielic informacji o stanie chorego przebywajacego w szpitalu osobie najblizszej?
szczoteczki elektryczne
reumatyzm i serce