czy lodówka może stać wa garażu

1. Data: 2006-05-30 09:04:30

Temat: czy lodówka może stać wa garażu
Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki pomysł żeby postawić w garażu małą lodówkę. Będę z niej korzystał
tylko w lecie bo w garażu w zimie temp ujemna. Czy jej to nie zaszkodzi?

Robert

2. Data: 2006-05-30 11:23:27

Temat: Re: czy lodówka może stać wa garażu
Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

rr napisał(a):
> Mam taki pomysł żeby postawić w garażu małą lodówkę. Będę z niej korzystał
> tylko w lecie bo w garażu w zimie temp ujemna. Czy jej to nie zaszkodzi?
>
> Robert

Lodowki moga pracowac w okreslonym zakresie temp. Jesli temp spadnie
ponizej dopuszczalnej, to sie skopsa chlodzenie, a potem lodowka. Dla
naszej strefy klimatycznej to chyba +10st C.

Marcin Marski

3. Data: 2006-05-30 12:20:36

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ponizej dopuszczalnej, to sie skopsa chlodzenie, a potem lodowka. Dla
> naszej strefy klimatycznej to chyba +10st C.

Ja mam lodówkę w altance na działce. (domek nieocieplony, bez ogrzewania)
zimą stała wyłączona w mrozach a teraz działa bez problemu.
sąsiad miał przez całą zimę włączoną i też działa bez problemu.

4. Data: 2006-05-30 12:43:15

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam taki pomysł żeby postawić w garażu małą lodówkę. Będę z niej korzystał
> tylko w lecie bo w garażu w zimie temp ujemna. Czy jej to nie zaszkodzi?

Na zimę wyłącz i nic się nie stanie.

Tomek

5. Data: 2006-05-30 16:31:58

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ponizej dopuszczalnej, to sie skopsa chlodzenie, a potem lodowka. Dla
> naszej strefy klimatycznej to chyba +10st C.

Dobrze ze moja lodowka tego nie przeczytała. Od 15 lat pracuje w nieocieplonym
garażu ( bez przerwy), a ma ze 30 lat. Na razie pracuje dobrze. Ale jakby
wiedziała o tym ograniczeniu to pewno założyłaby niezależny związek zawodowy
lodowek. Jak ma się skopać chłodzenie. Przeciez im zimniej tym lepsze chłodnica
ma warunki pracy i lepiej chłodzi. Bo sama nazwa wskazuje co robi chłodnica. Im
zimniej tym rzadziej się wlącza. A jak bardzo zimno to wcale.
ps. czego to ludzie nie wymyślą.

6. Data: 2006-05-31 07:55:28

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> Przeciez im zimniej tym lepsze chłodnica
> ma warunki pracy i lepiej chłodzi. Bo sama nazwa wskazuje co robi chłodnica. Im
> zimniej tym rzadziej się wlącza. A jak bardzo zimno to wcale.

Widziales w NOWEJ lodowce w jej instrukcji zakres temperatur pracy?
Sprzet elektroniczny domowy tez ma zalecany zakres temperatur pracy. I
co? Ano to, ze jak odpalisz sprzet poza zakresem temp pracy i cos sie w
nim skopie to twoja wina.

Marcin Marski

7. Data: 2006-05-31 09:56:10

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam taki pomysł żeby postawić w garażu małą lodówkę. Będę z niej korzystał
> tylko w lecie bo w garażu w zimie temp ujemna. Czy jej to nie zaszkodzi?

To by chyba trzeba zajżeć do instrukcji: zakres temperatur pracy i
magazynowania.
Przypomniał mi się kawał o Wani co sobie chciał na Syberie kupić lodówke,
jak się dowiedział że w zamrażalce jest -20.
--
___________________________________________MAT______
__

8. Data: 2006-05-31 10:47:23

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> Dobrze ze moja lodowka tego nie przeczytała. Od 15 lat pracuje w nieocieplonym
> garażu ( bez przerwy), a ma ze 30 lat. Na razie pracuje dobrze. [...]

Bo to starocie z mechanicznym termostatem.

Nowe mają tak:
Zakresy temperatur otoczenia lodówki
Niniejsza chłodziarka/zamrażarka jest zaprojektowana do pracy w
temperaturach
otoczenia określonych przez klasę temperatury oznaczoną na tabliczce
znamionowej
urządzenia.
Klasa temperatury Symbol Temperatura otoczenia [Maksymalna / Minimalna]
Rozszerzony zakres SN 32°C 10°C
Umiarkowany N 32°C 16°C
Subtropikalny ST 38°C 18°C
Tropikalny T 43°C 18°C
UWAGA: Temperatura we wnętrzu urządzenia zależy od takich czynników, jak
lokalizacja chłodziarki/zamrażarki, temperatura otoczenia i
częstotliwość z jaką otwierane są drzwi. Aby skompensować działanie tych
czynników, wyreguluj temperaturę według własnego uznania.
downloadcenter.samsung.com/content/<wbr>UM/200505/20
050517202114531_DA99-00299D_%5B1%5D.pdf
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-05-31 16:22:39

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co wy z kolegą bierzecie że chcecie mi udowaodnić że 30 letnia lodówka pracująca
w garazu od 15 lat jest niewłaściwie eksplatowania i może się popsuć. Może wy
piszecie o jakimś innym urządzeniu. Bo ja piszę o lodówce. To taka skrzynka co w
niej się zimno robi jak właczyć do kontaktu. Popisywanie się wadomościami ze
jakiś sprzet ma być w klimatyzowanym pomieszczeniu zeby dzialal to ( nie napiszę
co ale wiesz). Moze kupcie sobie lodowki a nie jakieś cuda z wodotryskami. Tomek

10. Data: 2006-05-31 17:42:10

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> Co wy z kolegą bierzecie [...]

Wróć i czytaj powoli. Zacznij od mojego pierwszego zdania.
pozdr. Jerzy

sofa mazur comfort
podzielę się z wami radością :)
Przeplywowe ogrzewacze Dafi??