czy notariusze to złodzieje?

1. Data: 2002-06-10 21:26:29

Temat: czy notariusze to złodzieje?
Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak inaczej nazwać taki proceder: taksa notarialna przewiduje, że w
przypadku zawarcia aktu notarialnego dotyczącego umowy zobowiązującej do
przeniesienia własności pod warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu (umowa
przedwstępna), pobiera się połowę normalnej stawki taksy notarialnej. To
samo rozporządzenie stanowi dalej, że w przypadku aktu notarialnego
dotyczącego przeniesienia własności w wykonaniu umowy zobowiązującej (tzw.
umowa ostateczna), również pobiera się połowę normalnej taksy. Czyli w sumie
powinniśmy zapłacić 50% + 50% taksy. W rzeczywistości natomiast wygląda to
tak, że większość (jeśli nie wszyscy - wiadomo, uchwały izby notarialnej
itp) pobiera 50% przy umowie przedwstępnej a przy umowie ostatecznej 100%.
Czyli w sumie płacimy 150% taksy.
Druga kwestia to wniosek o dokonanie wpisu w księdze wieczystej. Ustawodawca
nałożył na notariuszy obowiązek zamieszczania w aktach notarialnych takiego
wniosku i przesyłania odpisu sporządzonego aktu notarialnego do właściwego
wydziału ksiąg wieczystych. Notariusze oczywiście chcąc nie chcąc stosują
się do tego obowiązku ale traktują to jako dodatkową czynność notarialną,
płatną 150 zł + VAT. Nic tylko czekać kiedy za obliczenie 2% podatku od
czynności cywilnoprawnych i za pobranie opłaty sądowej, też będziemy płacić
po 150 zł.

pozdrav
siepacz

1. Data: 2002-06-11 11:26:50

Temat: Re: czy notariusze to złodzieje? - nie, to oszusci
Od: "Andish" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak inaczej nazwać taki proceder: taksa notarialna przewiduje, że w

niestety masz racje, w takim kraju żyjemy że "osoby zaufania publicznego"
nadaja sie tylko na tarcze strzeleckie...
Udowodnili to zwlaszcza szefowie Izb Notarialnych, publicznie popierając
takie oszustwa i glosząc, że takie jest prawo. Ale to już niedługo,
moralność sie zmieni i takich ludzi będzie można spotkac tylko za kratkami.
Andrzej

1. Data: 2002-06-11 12:30:48

Od: "Boni Sulkowski" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

GB <s...@p...fm> wrote in message news:ae4qah$df7$1@news.tpi.pl...

> To prawdziwa mafia. Bo jak inaczej wytłumaczyc, że wszyscy stosują
najwyższe
> stawki?

Bo klienci im dają.

> Jak kupujesz towar w składzie budowlanym jeden przed drugim stara się
dać
> większy rabat bylebyś kupił u niego. A notariusze wszyscy patrzą byle
jak
> najwięcej skroić pieniędzy za 5 minut roboty.

Bez przesady, to nie jest 5min roboty (nie twierdzę że jest tanio!).

> Ciekawe kiedy do nich dotrze
> konkurencja?

Już jest. Notariusze w okolicach metropolii (Wawa itp) są pazerni?
Poszukaj w białostockim albo suwalskim, będzie taniej. Podobnie np. z
projektantami, geodetami itd itp.

--
Boni

1. Data: 2002-06-11 12:31:12

Od: "GB" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

[...]
najwięcej skroić pieniędzy za 5 minut roboty. Ciekawe kiedy do nich dotrze
konkurencja?
Grzegorz

1. Data: 2002-06-11 12:49:03

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jun 2002, Boni Sulkowski wrote:

> Już jest. Notariusze w okolicach metropolii (Wawa itp) są pazerni?
> Poszukaj w białostockim albo suwalskim, będzie taniej. Podobnie np. z
> projektantami, geodetami itd itp.

Tylko, że notrariuszowi nie wolno robić po stawce innej, niż najwyższa. Bo
go wyrzucą z maf^H^H^H cechu, czy jak to się tam nazywa. Widziałeś gdzieś
notariusza pracującego według stawek niemaksymalnych?

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-06-11 12:58:24

Od: "Boni Sulkowski" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski <a...@z...mimuw.edu.pl> wrote in message

> [...]
gdzieś
> notariusza pracującego według stawek niemaksymalnych?

Osobiście nie, ale słyszałem że sporo opuszczają przy kolosalnych
transakcjach, typu hektar w środku Wawy. Jak będę miał okazję, to spytam
notariusza z 10tys miasteczka w podlaskim za ile podskoczy pod Wawę.

--
Boni

Oddam gruz
Antique Deco
Brama garażowa uchylna - gdzie w Warszawie i okolicach
szukam uzywanego lozka drewnianego
fundusz remontowy - hipoteka