czy noworodkowi powinno się...PILNE!

1. Data: 2005-07-13 10:20:43

Temat: czy noworodkowi powinno się...PILNE!
Od: ":-\(" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

podawać glukozę? W szpitalu jedna z pielęgniarek poinstruowała żonę, że
wystarczy jak będzie tylko piła mleczko (karmione piersią), z kolei dziś
dowiedziałem, się, że nie podawanie dziecku picia (glukozy) w czasie takich
upałów może doprowadzić do odwodnienia, pomimo karmienia piersią.

I kto ma rację? Dziecko ma tydzień i w zyciu nie miało w ustach nic poza
mleczkiem.

2. Data: 2005-07-13 10:34:21

Temat: Re: czy noworodkowi powinno się...PILNE!
Od: "Monika" <5...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

moje dziecko urodiło się po koniec kwietnia, do skończenia 6 miesięcy był
tylko karmiony piersią(ale cały czas z nim byłam).

3. Data: 2005-07-13 10:43:04

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ":-(" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> upałów może doprowadzić do odwodnienia, pomimo karmienia piersią.
>
> I kto ma rację? Dziecko ma tydzień i w zyciu nie miało w ustach nic poza

W zupełnosci wystarczy mleko. Dla tygodniowego dziecka temp 25-27, a taka
moze panowac w mieszkaniu nie jest specjalnie wysoka. Jest napewno ponizej
temp komfortu termicznego dla nieubranego noworodka. Pozostaje wiec tylko
lzej ubierac malucha. I oczywiscie nie wystawiac na slonce. nawet grzejace
przez okno.

4. Data: 2005-07-13 10:43:27

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Spokojnie, nie denerwuj się :-).

Generalnie chodzi o to, że dziecko (jak każdy człowiek) potrzebuje więcej
płynów w czasie upału. Więc możesz spróbować podać mu glukozę rozpuszczoną w
wodzie (5% - mniej więcej izotoniczna). Jeśli będzie pić, to dobrze, jeśli
nie, to widocznie nie ma potrzeby. Niezależnie od tego, należy karmić
piersią.

Bardzo ważne jest, żeby podczas upału chronić dziecko przed słońcem i w
miarę możliwości wysoką temperaturą (ale także przed przeciągami)! Najlepiej
w ogóle nie wychodź z nim na dwór przed późnym popołudniem.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-07-13 10:51:51

Od: ":-\(" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę mnie to uspokoiło, dzięki wszystkim !!

6. Data: 2005-07-13 11:24:59

Od: "kiriakos" <k...@p...TNIJTO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> upałów może doprowadzić do odwodnienia, pomimo karmienia piersią.
>
> I kto ma rację? Dziecko ma tydzień i w zyciu nie miało w ustach nic poza

Przede wszystkim ty musisz pić dużo płynów, by dziecko miało dużo mleka -
ale tak poważnie! By miało pokarmu do woli. Nadmiar mleka matki nie będzie
miał zadnych ubocznych skutków. I pamietaj o diecie, bo prawdziwe
odwodnienie grozi mu przy biegunce. Płyny zewnętrzne podawaj tylko wtedy,
gdy będą objawy braku pokarmu u ciebie
pozdro

7. Data: 2005-07-13 18:07:17

Od: " Daria" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

:-\( <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> upałów może doprowadzić do odwodnienia, pomimo karmienia piersią.
>
> I kto ma rację? Dziecko ma tydzień i w zyciu nie miało w ustach nic poza

Robisz ten sam kardynalny blad jaki ja popelnilam kiedy urodzilam moja
coreczke. Tez mi sie wydawalo, ze wystarczy mleko. A dziecko ciagle plakalo.
Po tygodniu odwiedzilam tesciowa i ona jak sie dowiedziala,ze dziecko nic nie
pije malo nie umarla. Natychmiast przygotowala rumianek i dzieciatko
lapczywie wypilo cala butelke. Musisz dziecko przepajac ona jest spragniona!

8. Data: 2005-07-13 19:18:38

Od: "Guzik" <...@i...blabla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Daria" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pije malo nie umarla. Natychmiast przygotowala rumianek i dzieciatko
> lapczywie wypilo cala butelke. Musisz dziecko >przepajac ona jest

zdaje sie że pytający nie wpomniał nic o niepokojącym zachowaniu dziecka....
we wszystkich materiałach dotyczących karmienia piersią specjaliści
twierdzą że dziecko karmione piersią na żadanie nie wymaga dopajania ani
dokarmiania, naszych dwóch urwisów do 5 miesiąca życia w ogóle nie
dokarmialiśmy ani nie dopajaliśmy niczym poza mlekiem mamy ( jeden urodzony
w grudniu a drugi w maju) , dzieci były wyjątkowo spokojne ( starszy
pierwszą naprawdę nieprzespaną noc zafundował nam dopiero jak skończył dwa
lata) jeśli jednak masz wątpliwości jak postąpić najlepiej skontaktuj sie
z najbliższą poradnią laktacyjną pozdrawiam Paweł

9. Data: 2005-07-13 20:05:41

Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pije malo nie umarla. Natychmiast przygotowala rumianek i dzieciatko
> lapczywie wypilo cala butelke. Musisz dziecko przepajac ona jest
spragniona!

Dziecka nie trzeba dopajać jeśli nie domaga się karmienia a mama karmi go
kiedy on tego chce. Chyba że mama ma za mało mleka albo z innych przyczyn
nie może go przystawiać do piersi na żadanie.

Aga

10. Data: 2005-07-14 08:12:39

Od: <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój ma 7 miesięcy a glukoze pił kilka razy. Od miesiąca pije soki a teraz
przy tych upałach nie chce pić nic innego tylko pierś.Może lepiej podawać
coś innego do picia niech się uczy bo jest kłopot matka nie może nigdzie
iść. Jeszcze jeden problem próba zastąpienia pokarmu matki mlekiem
modyfikowanym skończyła się na 4 mleku, zupek też nie je bo pluje.
Najważniejsze nie wychodzić podczas upałów ja idę na spacer ok 18 lub po 7
rano a i tak jest gorąco

Porada
egzaminy wstępne
stabilizacja L5-S1