czy powinnam zmienić lekarza?

11. Data: 2002-06-25 02:54:56

Temat: Re: czy powinnam zmienić lekarza?
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Zróbcie sobie sami badania - toxo, różyczka, CMV etc. - na własny koszt,
a ginekologa zmieńcie - nie z powodu odmowy skierowania (lekarz decyduje
i bierze odpowiedzialność), ale z powodu zachowania.
Tylko wybierzczie dobre laboratorium (np. uczelni medycznej) - małe
prywatne oszczędzają na kontroli jakości i badania są niewiarygodne).
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

12. Data: 2002-06-25 06:16:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Jun 2002, Artur Drzewiecki wrote:

> Zróbcie sobie sami badania - toxo, różyczka, CMV etc. - na własny koszt,
> a ginekologa zmieńcie - nie z powodu odmowy skierowania (lekarz decyduje

za pierwsze badania trzeba zaplacic. Potem, gdy w badaniach wyjda
odchylenia niepokojace pacjentka powinna byc konsultowana w Szpitalu
Zakaznym i tam konsultujacy lekarz specjalista ustali co i jak.
Wowczas kolejne bedzie mozna robic w ramach refundacji - przynajmniej
tak jest u nas w Toruniu

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

13. Data: 2002-06-25 06:52:48

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lira" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

> Dlatego moje pytanie: czy powinnam zmienic lekarza? Czy u innego spotkam
się
> z tym samym problemem zbyt kosztownych badań w stosunku do umów z kasami?
>
> Ten sam problem zwi azany jest z różyczką ...
>
> Pozdrawiam Ann
Problem jest znacznie szerszy , niż podany jednostkowy.
1.W Polsce mamy teoretycznie bezpłatną opiekę medyczną, ale nikt nie podał
do publicznej wiadomości co się należy z tytułu opłacania składki
zdrowotnej - czyli zawartości koszyka gwarantowanych świadczeń zdrowotnych .
Już to w formie kwotowej już to enumeratywnie.
Minimalny gwarantowany koszyk zmusiłby do podniesienia składki do
wysokości 11 - 15% ,a to nie jest politycznie poprawne - nie zapewnia
poparcia politycznego w wyborach.
2.Złudzenia są tańsze i lepiej się sprzedają.
3.Parlament nie wyraził zgody na działalność prywatnych kas/towarzystw
ubezpieczeniowych- brak konkurencji nie zmusza do określenia koszyka.

14. Data: 2002-06-25 08:15:21

Od: "ZbiR" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Minimalny gwarantowany koszyk zmusiłby do podniesienia składki do
> wysokości 11 - 15% ,a to nie jest politycznie poprawne - nie zapewnia
> poparcia politycznego w wyborach.

Niekoniecznie! Mnóstwo pieniędzy ucieka tylko dlatego, że tak naprawdę
żadnej reformy służby zdrowia nie było./ Na Dolnym Śląsku jest najwięcej
szpitali w Polsce, wiele z nich należałoby natychmiast zamknąć (Bukowiec,
Jawor, Gryfów Śląski, kilka we Wrocławiu). Samorząd nie zrobił tego jednak.
Przez cztery lata pitolił tylko o tym. Pieniądze cały czas były więc w nichb
topione. W pozostałych szpitalach, zgodnie z wymogami, ładowano forsę w
OIOM-y. Dzisiaj są wszędzie, ale jak dzieie się coś poważnego, to i tak wożą
chorych do Jeleniej Góry albo do Bolesławca ( w tym subregionie). Inne
spełniają wymogi tylko na papierze. Po trzecie, forsę ładuje się w oddziały
ginekologiczno - położnicze. Tak jakby to były lata 50! teraz dzieci rodzi
się tyle, że większość płożniczych można by spokojnie zamknąć.
Przykłady marnotrawstwa wynikającego z idiotycznych przepisów można mnożyć.
Moim zdaniem niepotrzebne jest więc zwiększanie składki, lecz znacznie
efektywniejsze wykorzystanie tego, co jest.
Zbyszek

15. Data: 2002-06-25 08:57:54

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZbiR" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> Moim zdaniem niepotrzebne jest więc zwiększanie składki, lecz znacznie
> efektywniejsze wykorzystanie tego, co jest.
> Zbyszek

Teoretycznie.

Aby w sposób prawidłowy diagnozować i leczyć należy stosować
znane/sparawdzone algorytmy postępowania .
.Ich wdrożenie tu i teraz jest niemożliwe - sa zbyt drogie w stosunku do
składki.
Jeśli się ich nie stosuje - to się popełnia błędy, a ich skutki są wiadome.

16. Data: 2002-06-26 08:18:11

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Jun 2002, ZbiR wrote:

> [...]
> Jawor, Gryfów Śląski, kilka we Wrocławiu). Samorząd nie zrobił tego jednak.

nie tak szybko, dlaczego wszystko chcesz zamykac? Masz jakies merytoryczne
uzasadnienie? Masz przygotowanie do tego, znasz sie na tym? A dlaczego
chcesz zamknac szpital w Gryfowie Slaskim? Uzasadnij, podaj symulacje,
ocene sytuacji zdrowotnej i populacyjnej w Gryfowie, zapotrzebowanie
na porady.

Ja to widze przede wszystkim, ze niedoszacowane sa potrzeby zdrowotne
w zakresie swiadczen. Tam gdzie wzrasta swiadomosc zdrowotna (a bedzie
w Polsce wzrastala) to nagle okazuje sie, ze zamkniete placowki
sa potrzebne. Kiedys dajmy na to w takim Gryfowie 50% populacji
odob po 60 roku zycia umierala nagle albo z nieznanych przyczyn
i wszyscy mowili, ze uf, tak, troche kaszlal, ostatnio zle wygladal,
hm Bog tak chcial, tak mu przyszlo, no coz, dzieci juz na szczescie
wychowal, odspiewali na cmentarzu "dies irae dies illa", przyklepali
lopata i tyle. Teraz gdy mamy wejsc do Europy te 50% populacji
nalezaloby jednak diagnozowac i leczyc.
I to jest mowiac brzydko "rynek" dla uslug zdrowotnych, ktory
byl niedoszacowany bo opierano sie na wskaznikach z ubieglych lat.

Taki Gryfow przypuszczam
to jest miasto w ktorym jest co raz wiecej starsi ludzie a mlodzi
uciekaja za praca. Ta starzejaca populacje trzeba bedzie leczyc
i to na miejscu bo jak takiego starego czlowieka obwozic gdy
nie ma samochodu, syn nie zawsze sie interesuje, nie ma opieki
srodowiskowej. Szpitale mozna przeksztalcic ale moim zdaniem
za wczesnie jest aby je zamykac. System "home care", ktory
jest np. skuteczny w Kanadzie na razie nie da sie jeszcze
zainstalowac na grunt Polski, poniewaz na jego zorganizowanie
tez trzeba pieniedzy a poza tym w kraju biednym tak jak Polska
jest to tez trudne do realizacji tak jak w Kanadzie. Szpital
bedzie jeszcze przez dlugi czas w Polsce jedynym miejscem,
gdzie pacjent moze uzyskac calodobowa opieke medyczna
i miesjcem, gdzie istnieje sprawna baza diagnostyczna.
Tak wiec przeksztalcanie szpitali w malych miastach na
miejsca opieki "mieszanej" szpitalnej i jako miejsca naglej
pomocy i baza diagnostyczna TAK zamykanie NIE! Mozna
redukowac ilosc lozek i stawiac na szybka diagnostyke
w ramach procedur bez hospitalizacji - TAK!
Zamykanie - NIE! Przeksztalcenia wlasnosciowe
takich szpitali w spolki samorzadow TAK!
zamykanie NIE!

Innymi slowy MYSLEC ZANIM SIE COS ZAMKNIE, ZAMKNAC
LATWO NA NOWO COS ZROBIC - TRUDNO. Zamykac tylko
wtedy, kiedy faktycznie nie ma RZECZYWISTYCH i OBIEKTYWNYCH
potrzeb istnienia takiej placowki - ale zawsze mozna ja
sprzedac i sprywatyzowac i zobaczyc, czy bedzie radzic sobie
na rynku. Z mojej wiedzy czesto takie sprywatyzowane placowki
sobie radza.

P.
----

17. Data: 2002-06-26 08:20:38

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ginekologiczno - położnicze. Tak jakby to były lata 50! teraz dzieci rodzi
> się tyle, że większość płożniczych można by spokojnie zamknąć.

Tak? A skąd masz takie dane? I kto tę forsę tak chętnie ładuje w oddziały
ginekologiczno - położnicze? Jeden z dużych szpitali z rozbudowanym
oddziałem o takim właśnie profilu ostatnio ma duże problemy z wypłacaniem na
czas pensji, nie mówiąc o pieniądzach za dyżury. A firma sprzątająca grozi
zaprzestaniem swoich usług, jeśli natychmiast nie dostanie zaległych
pieniędzy. Z tego, co mi wiadomo, na brak pacjentów w tej placówce nie
narzekają.

18. Data: 2002-06-26 09:38:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Jun 2002, Ewa W wrote:

> [...]
> zaprzestaniem swoich usług, jeśli natychmiast nie dostanie zaległych
> pieniędzy. Z tego, co mi wiadomo, na brak pacjentów w tej placówce nie

tak jakby mi sie wydawalo ze znam ten szpital... To jest normalna
rzecz - duze szpitale, na ktore zrzuca sie przyjmowanie wiekszych
ilosci pacjentow bo te male wlasnie sie zamyka albo ogranicza
ich dzialanie zaczynaja sobie nie radzic - bo nie byly planowane
na takie zadania!

P.
----

19. Data: 2002-06-26 09:48:08

Od: wg <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

ZbiR napisał(a):

> ciach

Zobaczysz co sie bedzie dzialo jezeli Lapinski przeprowadzi planowane zmiany.
Mialem wczoraj w rekach projekt dotyczacy opieki zdrowotnej opracowany przez
Kolegium Lekarzy Rodzinnych. Wg informacji uzyskanych wczoraj przez
stowarzyszenie Pracodawcow Niepubl. Zakladow Opieki Zdrow. w sejmowej Komisji
Zdrowia ten projekt prawdopod. uzyska poparcie i przejdzie. Niestety nie mam
mozliwosci umieszczenia tego w sieci aby pacjenci i lekarze mogli toto
przeczytac ( zla jakosc kopii) ale spoleczenstwo poinno sie przygotowac na model
opieki zblizony do brytyjskiego ( niestety model sie nie sprawdzil ale co tam,
przeniesmy go na polski grunt).
Nie widze ladowania forsy w oddzialy gin-pol. . Masz poza tym swiadomosc jak
wyposazone sa przecietne oddzialy? Powiem krotko - nedznie. Ladowano forse w
oddzialy pediatryczne , chirurgie , ale ginekologia?
Marnotrawstwo jest i bedzie - w publicznym sektorze nie ma motywacji do dzialan
oszczednosciowych.
Poza tym dlaczego nalezy zamykac akurat te szpitale? Nie wyrabiaja kontraktow?
Nie spelniaja warunkow Sanepidu? Wystepuja tam czesciej powiklania po zabiegach,
zakazenia szpitalne? Na Slasku sa prywatne szpitale - nowe, wybudowane od
podstaw, leczace w super komfortowych warunkach. Ale szanse na ich utrzymanie
sie sa male- minzdrawowski NFOZ bedzie preferowal sektor publiczny bo tam
ulokowane jest lobby profesorsko-ordynatorskie, ktore widzi , ze uciekaja im
pacjenci do sektora niepublicznego. I ucieka forsa.
Vlad

20. Data: 2002-06-26 10:31:35

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> zawsze mozna ja sprzedac i sprywatyzowac
> i zobaczyc, czy bedzie radzic sobie na rynku.

Sądzę, że to najprostsze i mało kosztowne rozwiązanie.

Leszek

ukaszenie mrowki
jeszcze kłykciny
pytanko wada serca?
Jaki krem do opalania?
[ SPAM] PILNIE sprzedam działki nad morzem ŚMIECHÓW 8.50 ZŁ - m/kw 1344, 1045, 1058,1104, 1046 m/kw