czy sama ładowarka żre prąd ?

21. Data: 2005-07-07 10:25:04

Temat: Re: czy sama ładowarka żre prąd ?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:daiug5$633$1@news.onet.pl...

> 80% na skutek starzenia :)

Wszystko na upartego można pod starzenie podciągnąć, ale zwróć uwagę,
kiedy to się ujawnia. Zwykle nie w czasie normalnej pracy przecież...

> A warystor nie powoduje jakiejś poważnej usterki.

Ale sam się usterkuje dość skutecznie.

> A ile komputerów wybucha na skutek wyschnietych elektrolitów w
> przetwornicy StandBy - czyli tej która pracuje cały czas?

Głównie te, które maja gówniane zasilacze.

> No ale dyskusja odbiegła od tematu...
> W każdym razie polecam wyłączać z sieci urządzenia, które posiadają
> tryb StandBy i nie ma potrzeby by pracowały cały czas.

Generalnie zgadzam się, ale uważam, że nie można też przesadzać w
drugą stronę. Zdrowy rozsądek trzeba zachować i tyle :-)

J.

22. Data: 2005-07-07 11:40:01

Od: noob <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Jul 2005 09:40:47 +0200, EM napisał(a):

> [...]
> pracowały na StandBy. Zrobiłem to za pomocą licznika energii. U mnie wyszło
> 30W, co w czasie gdy obliczałem wartość stanowiło około 7zł/miesiąc. A, że
> moje rachunki wynosiły około 25zł/miesiąc, tak więc koszt tych włączonych
> urządzeń stanowiłby około 25%. Tak więc jest z czego oszczędzać. Dla
> ścisłości mam w domu lodówkę i zapalam światło i nie mieszkam sam.
> Co do ładowarek lepiej je jednak odłaczać od sieci. Prądu trochę mniej, za
> to dużo dłużej posłużą i zmniejsza się ryzyko zarówno ich uszkodzenia np w
> wyniku przepięcia w sieci, jak i ryzyko np. pożaru.

A w jaki sposób można popełnić taki pomiar, bo jak tak pobieżnie policzyłem
to takich urządzeń w moim mieszkaniu jest koło 15 co są wiecznie włączone
do sieci, czy tylko metodą empiryczną poprzez zerkanie jak licznik się
kręci kiedy to to wszystko jest w sieci ? Czy może jest jakiś inny sposób ?

zerkanie na licznik jest dość kłopotliwe (licznik mam na klatce, na dole),
a chcąc przypisać danemu urządzeniu procentowy udział w ogólnym poborze
mocy zalatam się na śmierć.
pzdrw

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0527-1, 2005-07-07
Przetestowano na: 2005-07-07 13:40:01

23. Data: 2005-07-07 12:13:25

Od: "EM" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a chcąc przypisać danemu urządzeniu procentowy udział w ogólnym poborze

Licznik ma każdy więc jest to metoda dla każdego, ale pomiar może być
utrudniony.
Oczywiście można kupić jakiś miernik wpinany do gniazda bezpośrednio i
mierzyć dla poszczególnych urządzeń. Tylko nie wiem jak takie mierniki
wskazują przy małych mocach. A najlepiej to taki mierniczek pożyczyć.
--
Pozdr
EdiM

24. Data: 2005-07-07 15:41:51

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rodzice maja jakiegos Sony 25" i prawie nigdy nie wylaczali go
wylacznikiem sieciowym. No ale byla burza i musieli wylaczyc, po burzy
telewizor juz nie wstał. :-)
Okazało się, na wskutek starzenia utraciły pojemność kondensatory
elektrolityczne odpowiedzialne za start przetwornicy, po wymianie
chodzi jak nowy. :-)

25. Data: 2005-07-08 06:52:27

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracowały na StandBy. Zrobiłem to za pomocą licznika energii. U mnie
> wyszło 30W, co w czasie gdy obliczałem wartość stanowiło około

Wyliczenia + pomiar jednak coś dały.
(Czyli tak ogólnie gdzieś pomiędzy 3 i 6 piwami miesięcznie.)
Straaaasznie drogo.
:-)))

Pozdrawiam emarcin

czy soda zmiekcza wode?