czy to powazne?

1. Data: 2002-08-30 20:49:41

Temat: czy to powazne?
Od: "Scipio" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W prawym oku, w polu widzenia, widze taka mala czarna kropke - jest ona
szczegolnie wyrazna gdy patrze na biale rzeczy.
Gdy pozniej popatrze tym okiem na bok, ta kropka rowniez sie przesuwa w tym
kierunku, ale z pewnym opoznieniem.

Czy to powazne i powinienem sie zglosic do okulisty?

2. Data: 2002-08-30 22:18:01

Temat: Re: czy to powazne?
Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kierunku, ale z pewnym opoznieniem.
>
> Czy to powazne i powinienem sie zglosic do okulisty?

Kiedys mialem i mam nadal podobna przypadlosc, ale sila czasu i
przyzwyczajenia zrobily swoje - wiec nie jest to juz dla mnie problem. Ja mam
takich kropek kilka oraz 2 jakby przezroczyste "frędzle" (w jednym oku), ktore
sobie swobodnie plywaja. Sa one konskwencja mikro wylewu do cialka szklistego.
U mnie nastapil prawdopodobnie wtedy, kiedy intensywnie trenowalem, a wtedy
mialem juz wade wzroku.
Czy to powazane ? Chyba nie, bo jak sie dowiedzialem wiele osob z
krotkowzrocznoscia ma cos takiego. Jaednak, do lekarza udac sie nie zaszkodzi.
W moim przypadku straszono mnie na poczatek roznymi rozmaitosciamy (wlacznie z
odklejeniem sie siatkowki), ale lekarz z tzw. niepublicznej sluzby zdrowia
okreslil o co chodzi i zapisal krople, ktore nieco zlagodzily sprawe.

Krzysztof

3. Data: 2002-08-30 22:27:38

Od: "Rafalski" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador Użytkownik escribió en el mensaje

> [...]
> problem. Ja mam takich kropek kilka oraz 2 jakby przezroczyste
> "frędzle" (w jednym oku), ktore sobie swobodnie plywaja.

Mam to od dzieciństwa. Jak spojrzę na niebo z przymrużonymi powiekami, widzę
'frędzle', które wyglądają, jak jakieś małe formy życia pod mikroskopem.
Mogę nimi 'zarzucać' poruszając gwałtownie gałkami. Pamiętam, że jako
dziecko byłem tym zafascynowany. Dodam, że nigdy nie miałem problemów ze
wzrokiem. W żaden sposób mi owe 'frędzle' nie przeszkadzają.

--
Rafalski

"Obviously you're not a golfer."
Jeff "The Dude" Lebowski

4. Data: 2002-08-30 22:43:27

Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziecko byłem tym zafascynowany. Dodam, że nigdy nie miałem problemów ze
> wzrokiem. W żaden sposób mi owe 'frędzle' nie przeszkadzają.

Myślałem, że "owe formy życia" (które i ja widzę z przymrużonymi oczyma), to
po prostu woda powierzchni oka.

5. Data: 2002-08-30 23:14:56

Od: "Rafalski" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador kakrysa escribió en el mensaje news:akosdb$mbf$1@news.tpi.pl

> Myślałem, że "owe formy życia" (które i ja widzę z przymrużonymi
> oczyma), to po prostu woda powierzchni oka.

Może i tak jest.. zobaczmy, co pokaże dalsza część wątku ;)

6. Data: 2002-08-30 23:26:32

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kakrysa" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Myślałem, że "owe formy życia" (które i ja widzę z
przymrużonymi oczyma), to
> po prostu woda powierzchni oka.

"muszki " w polu widzenia to najczęściej właśnie
pozostałości po mikrowylewach u mlodych i efekty starzenia
się szklistki u starszych ludzi.
pozdrawiam Tichy

7. Data: 2002-08-31 00:16:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Aug 2002, I.Tichy wrote:

> pozostałości po mikrowylewach u mlodych i efekty starzenia
> się szklistki u starszych ludzi.
> pozdrawiam Tichy

tak zwykle bywa - jesli jednak dana osoba ma pewne obawy -
nie zaszkodzi jak okulista obejrzy oko w lampie szczelinowej
i zmierzy cisnienie srodgalkowe...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2002-08-31 06:00:25

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał
w wiadomości
m.torun.
pl...
> On Sat, 31 Aug 2002, I.Tichy wrote:

> tak zwykle bywa - jesli jednak dana osoba ma pewne obawy -
> nie zaszkodzi jak okulista obejrzy oko w lampie
szczelinowej
> i zmierzy cisnienie srodgalkowe...

zgadzam sie
takie wylewy z zadka ale zawsze mogą powodować retrakcyjne
odwarstwienie siatkowki, lub skutkować jaskrą pourazową.
po każdym dużym urazie - czyli po prostu jeśłi ktoś dostanie
pięścia w oko powinien udać się do oklulisty.

Pozdrawiam Tichy

9. Data: 2002-09-05 01:43:21

Od: "Michał Włudzik" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!
Apropos ty żyjątek w oku ... Niewiedziałęm co to jest więc poszedłęm do
okulisty *(tki). Po badaniu okazało się że jest to całkiem normalne i
fachowo nazwała to MĘTY NA OKU.
Przepisała mi Rutovit C i Aspargin ( obie po 2 x dziennie ). Ma ustąpić po
ok 3-4 miesiącach. Pozdrawiam, Michał

Narzędzia u dentysty
cilest i krwawienie
Badania kierowcow