czy wywoloywanie porodu jest przeciwskazane po cesarce?

1. Data: 2005-07-14 15:16:22

Temat: czy wywoloywanie porodu jest przeciwskazane po cesarce?
Od: piotrtal <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.

zona jest w 39 tygodniu ciazy. do rozwiazania zostalo jej 3-4 dni.
wiadomo, ze sa sytuacje, ze ciaza sie moze przedluzyc.
od poczatku ciazy chodzila do lekarza z ktorym miala nadzieje rodzic -
odbieral on nasze pierwsze dziecko.
niestety lekarz ten wyjezdza za 3 dni na urlop i tutaj pojawia sie
problem, bo ona chciala koniecznie urodzic przy jego obecnosci - czyli
przed jego wyjazdem.

czy sa jakies przeciwskazania z wywolywaniem porodu na takim etapie.
od lekarza dostalismy informacje, ze wywolywanie porodu jest
niewskazane w sytuacji, kiedy to pierwsze dziecko rodzilo sie poprzez
cesarke . drugie prawdopodobnie bedzie rodzic sie normalnie.
czy wywolyanie porodu w takiej sytuacji jest faktycznie niebezpieczne
i nalezy czekac?

dziekiuje.

2. Data: 2005-07-14 18:16:51

Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "piotrtal" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> cesarke . drugie prawdopodobnie bedzie rodzic sie normalnie.
> czy wywolyanie porodu w takiej sytuacji jest faktycznie niebezpieczne

Ojej, myslalam, ze bezwzglednym wskazaniem do cesarki jest ... poprzednia
cesarka ... Jestem pewna, ze tak jest, bo o cesarki pytalam w szpitalu. Wiec
czy napewno dobrze robicie decydujac sie na poród naturalny?? Nie jestem
pewna, ale wydaje mi sie na logike, ze wskazanie do cesarki to mozliwosc
pekniecia poprzedniego szwu na macicy...

Pozdrawiam.

3. Data: 2005-07-14 18:36:52

Od: piotrtal <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Jul 2005 20:16:51 +0200, "Aneta" <j...@g...pl>
wrote:

>Ojej, myslalam, ze bezwzglednym wskazaniem do cesarki jest ... poprzednia
>cesarka ... Jestem pewna, ze tak jest, bo o cesarki pytalam w szpitalu.

wiesz.. .nie znam sie na tym. lekarz prowadzacy to ten sam co
poprzednio. pierwszy porod byl poprzez cesarke. od tego czasu uplynelo
3 lata. to lekarz prowadzacy (zreszta to ten sam) zdecydowal sie na
taka forme porodu.

wystraszylas mnie troche taka opinia. mam nadzieje, ze lekarz wie co
robi.
sam nie wiem co teraz myslec...

4. Data: 2005-07-14 21:27:04

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Istnieją różne szkoły na temat sposobu rozwiązania ciąży w różnych
sytuacjach. Z całą pewnością jednak, jedno cesarskie cięcie NIE JEST
BEZWZGLĘDNYM wskazaniem do wykonania kolejnego, podczas następnej ciązy.
Taki pogląd panował kilkanaście lat temu, teraz to raczej historia. Decyzja
o cesarskim cięciu powinna być podejmowana przez lekarza, w oparciu o
całościowy obraz kliniczny. Sam fakt cięcia w przeszłości, nie jest
wystarczającym powodem do kolejnego cięcia.

Należy jednoczeście skrytykować "cesarki na życzenie"!!
Cięcie cesarskie, to nie lifting! To poważny zabieg. Decydowanie się nań ze
względu na "widzimisię" jest nieodpowiedzialne. Podobnież, urlop lekarza
prowadzącego nie powinien stać się powodem do zakończenia ciąży w ten
sposób!

Wielu lekarzy odmawia prowadzenia ciąży i porodu, jeśli pacjentka zastrzega
z góry, że nie życzy sobie (lub życzy sobie) określonego postępowania
medycznego, (w szczególności dotyczy to nacięcia krocza i cięcia
cesarskiego). Żądanie takiego zobowiązania, jak i jego przyjęcie, jest
wyrazem lekkomyślności.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-07-15 00:42:10

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> względu na "widzimisię" jest nieodpowiedzialne. Podobnież, urlop lekarza
> prowadzącego nie powinien stać się powodem do zakończenia ciąży w ten

Hmm, szkoda, że nie jest Pan kobietą i nie może Pan zasmakować przyjemności
porodu naturalnego.
Może wtedy zmieniłby Pan zdanie na temat kategorycznego potępienia "cesarki
na życzenie"
WOJO

6. Data: 2005-07-15 08:19:17

Od: "dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości > Hmm,
> [...]
> porodu naturalnego.
> Może wtedy zmieniłby Pan zdanie na temat kategorycznego potępienia

a ja jestem kobietą i też się denerwuję, jak kobieta, która nigdy nie
rodziła, która nie wie co to znaczy poród naturalny, naciska na cesarkę. a
nawet jeśli rodziła to też, ponieważ każdy poród jest inny.
Myślę, że mogę się wypowiadać w tej sprawie, bo rodziłam i tak i tak. a
naturalny z potwornymi bólami, że sam lekarz zalecił znieczulenie, mimo, iż
o nie nie prosiłam.
Wydaje mi się, że cesarka jest na tyle poważna, że wskazania do niej powinny
być przede wszystkim medyczne.

Pozdrawiam
Dorota

7. Data: 2005-07-15 13:21:34

Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> medycznego, (w szczególności dotyczy to nacięcia krocza i cięcia
> cesarskiego). Żądanie takiego zobowiązania, jak i jego przyjęcie, jest

Wymaganie od pacjentki, by decydowała sie na poród naturalny, gdy 3 lata
temu, a więc nie tak dawno rodziła poprzez 'cesarkę' jest przynajmniej
niehumanitarne... Ja bym nie ryzykowała, zbyt dużo słyszałam na ten temat w
szkole, a jestem pielegniarką z wykształcenia i nie skończyłam szkoły aż tak
dawno. pzdr

8. Data: 2005-07-15 13:23:49

Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyjemności
> porodu naturalnego.
> Może wtedy zmieniłby Pan zdanie na temat kategorycznego potępienia

Jasne, Wojo ma rację. Żona Piotrtala napewno ma złe doświadczenia z cesarką
i dlatego chce rodzić naturalnie lub jej lekarz to zagorzały zwolennik
porodów naturalnych i nie mówi dziewczynie wszystkiego złego o sytuacji, gdy
druga ciążę zechce sfinalizować 'naturalnie'.

9. Data: 2005-07-15 13:24:55

Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> iż
> o nie nie prosiłam.
> Wydaje mi się, że cesarka jest na tyle poważna, że wskazania do niej

Ależ poprzedni poród przyjęty poprzez 'cesarkę' to jest wskazanie medyczne,
nie domniemane.....

10. Data: 2005-07-15 14:01:08

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem przeciwny TYLKO sytuacji, kiedy kobieta próbuje wymusić na lekarzu
cięcie cesarskie "zawczasu", niejako z góry, kiedy nie istnieją żadne, albo
nie istnieją wystarczające medyczne wskazania. Często się zdarza, że takie
wymagania są podyktowane wyłącznie "wygodnictwem".

Nie kwestionuję faktu, że poród wymaga od kobiety sporego wysiłku i może być
źródłem cierpień. Z cierpieniami tymi można skutecznie walczyć podczas
porodu. Istnieje też możliwość dokończenia porodu cięciem cesarskim, jeśli
okaże się to wskazane. Jest to jednak zabieg zbyt poważny, żeby godzić się
nań wyłącznie dla wygody rodzącej. Moim zdaniem, również chęć uniknięcia
normalnego wysiłku i bólu, który jest nieodłącznie związany z naturalnym
porodem, nie powinna być uzasadnieniem dla CC, jeśli nie stanowi istotnego
medycznie zagrożenia dla matki lub dziecka.

Pozdrawiam
Piotr

Nadgarstki - praca przy komputerze
kłopoty z układem trawiennym /do lekarzy!!
[WRO] tanie leki
Ból nad kolanem - co tam jest?
Babci puchnie ręka - ponoć od serca