czyszczenie bramy?

1. Data: 2009-08-28 17:34:47

Temat: czyszczenie bramy?
Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
muszę odnowić bramę ale nie mogę dojść ze szczotką do wszystkich miejsc -
czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

Adam

2. Data: 2009-08-28 18:25:00

Temat: Re: czyszczenie bramy?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Aug 2009 19:34:47 +0200, Adam napisał(a):

> Witam,
> muszę odnowić bramę ale nie mogę dojść ze szczotką do wszystkich miejsc -
> czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
> Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

Tylko piaskowanie pomoże na te wszystkie zakamarki niedoczyszczone.
Też swego czasu oczyściłam i pomalowałam bramę - 4 m szerokości, roboty
było huk, a tu po 2 latach farba odłazi miejscami :-(((
Następnym razem zawiozę do piaskowania.

--

Ikselka.

3. Data: 2009-08-29 19:29:55

Od: Tadek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> Też swego czasu oczyściłam i pomalowałam bramę - 4 m szerokości, roboty
> było huk, a tu po 2 latach farba odłazi miejscami :-(((

piaskowanie, ocynk i malowanie proszkowe = spokój na 10 lat. Przelicz
wartość roboty i farby.

4. Data: 2009-08-29 19:52:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Aug 2009 21:29:55 +0200, Tadek napisał(a):

> piaskowanie, ocynk i malowanie proszkowe = spokój na 10 lat. Przelicz
> wartość roboty i farby.

Tylko na 10? - eee, to mi się nie opłaca, niech sobie te 10 lat będzie
trochę pordzewiała ;-)
--

Ikselka.

5. Data: 2009-08-31 05:10:51

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
> Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

Chemia do złuszczania starych lakierów (1) lub przemoc wopbec lakieru(2).
1. SCANSOL - taka galareta którą smaruje się lakier i za 3 minuty pięknie
odchodzi, tzn nie sam - musisz to zebrać szpachelką.
2. W kwesti siłowego usunięcia lakieru też masz nielichy wybór
a. Opalarka elektryczna
b. Palnik na propa-butan (na butle lub z kartuszem gazowym)
c. palnik propan-butan + tlen
d. palnik acetylenowo-tlenowy
3. dodatkowo można usunąć niedostępne ogniska rdzy FOSOLEM
3. Jeżeli chce się mieć to naprawdę dobrze polakierowane bez angażowania nie
wiadomo jakich technologii i ilości środków, to na gołą stal dajesz polrust,
na polrust podkład a na podkład lakier wierzchni. Najważniejsze jest tu
dobrze pokrycie wszystkich zakamarków polrustem bo to on zabezpiecza stal
przed dalszą korozją. Zamiast polrustu można też użyć droższych (i podobno
lepszych) odrdzewiaczy-inhibitorów takich jak fertan czy brunox ale to są
już inne pięniądze które IMHO szkoda "wmalować" w bramę.
Wszystko to jest dostępne w sklepach:
mała puszka scansolu (chyba ok 300g) - ok 9 zł
Mała butelka fosolu (0,5l) - ok 8 zł
Mała puszka polrustu (ok 330g) ok 12 zł
--
Jackare

6. Data: 2009-08-31 05:34:15

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
> Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

Są farby reaktywne - można tylko usunąć szczotką ruchomą rdzę i malować -
cztery warstwy wystarczą:
Hammerite
http://www.hammerite.com/pl/index.html
Cynkor 1 i Cynkor 2
http://www.chemstal.pl/index.php/,details,id_pr,27.h
tml
http://www.chemstal.pl/index.php/,details,id_pr,28.h
tml
Cynkal
http://www.malexim.pl/www/index.php
http://www.malexim.pl/www/kraty.php

Ogólnie:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=U
TF-8&rls=CNDB,CNDB:2009-10,CNDB:en&q=Farby+antykoroz
yjne+reaktywne

wyłącznik nadpradowy elektryka
Urmet Matibus
Waska lodowka - ktos przerabial temat? szerokosc 50 cm
Temperatura żelazka
ceny robót