dalekowidz/krotkowidz - jak zachowuja sie zrenice?

1. Data: 2006-02-07 21:38:07

Temat: dalekowidz/krotkowidz - jak zachowuja sie zrenice?
Od: Andrzej <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Bardzo prosze o pomoc, mam pilnie przygotowac prezentacje i potrzebuje
nastepujacej informacji: jak zachowija dalekowidza gdy patrzy blisko (a
wiec widzi slabo) i daleko (gdy widzi ostry obraz)?

Chodzi mi o to, kiedy sie zwezaja a kiedy rozszerzaja

Bardzo goraco prosze o szybka odpowiedz,
bede zobowiazany

Pozdrawiam
Andrzej

2. Data: 2006-02-07 22:17:14

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 07 Feb 2006 22:38:07 +0100, Andrzej <a...@n...pl> wrote:

> [...]
> wiec widzi slabo) i daleko (gdy widzi ostry obraz)?
>
> Chodzi mi o to, kiedy sie zwezaja a kiedy rozszerzaja
>
> Bardzo goraco prosze o szybka odpowiedz,

Zrenica generalnie zweza sie przy wysilku akomodacyjnym, czyli przy
patrzeniu z bliska.

Natomiast nie bardzo wiem, jak sie ma do tego temat
"dalekowidz/krotkowidz", bo dzieje sie tak u normowzrocznych tez.

Nie jest tez tak - jak piszesz - ze dalekowidz zawsze widzi ostry obraz
odlegly - widzi lepiej niz bliski, ale niekoniecznie ostry. To zalezy od
wielkosci wady i zakresu akomodacji (ktory znacznie maleje z wiekiem).
Jesli wada jest duza w stosunku do zakresu akomodacji, to dalekowidz nie
uzyska (bez korekcji) ostrego obrazu do dali.

--
Robert

3. Data: 2006-02-09 08:09:08

Od: Andrzej <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za odpowiedz

zatoki?
Przeszczepianie włsów na głowie
Zakazenia bakteryjne a infekcje wirusowe
Nowe forum "Pacjenci mają głos"
po zabiegu usunięcia żylaków powrózka nasiennego