data waznosci kremu - chyba glownie do justy

1. Data: 2004-03-19 12:07:53

Temat: data waznosci kremu - chyba glownie do justy
Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochane Moje,
pomozcie mi rozwiklac taka sprawe.
Czy wolno dystrybuowac kremy apteczne z data waznosci, ktora konczy sie za
dwa tygodnie.
Czy klient, ktory nie sprawdzi daty przy kupnie, a zauwazy juz w domu, ze
krem ma date owiedzmy 04.04 ma prawo domagac sie zwrotu lub wymiany towaru?
I czy w ogole takie produkty z "graniczna" data waznosci moga sie pojawic w
aptece?
Czy jest to jakos regulowane?
Jednoczesnie ostrzegam zefirke, bo chyba miala ochote na krem Evonum C4
light, ze niestety rowniez na stronie bio-medu i wlasnie w aptekach nie ma
swiezego tego kremiku (zreszta to logiczne, bo skoro sam dystrybutor nie ma
tez nowych kremow).
Pozdrawiam
Misia

1. Data: 2004-03-19 12:59:52

Temat: Re: data waznosci kremu - chyba glownie do justy
Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> swiezego tego kremiku (zreszta to logiczne, bo skoro sam dystrybutor nie

Dzieki za ostrzezenie, bo faktycznie mam ochote na ten krem. Z przekretami
handlowcow juz sie nie raz spotkalam, tak wiec zwracam zawsze uwage na date.
Obilo mi sie o uszy, ze sprzedajacy ma obowaizek poinformowac kupujacego o
uplywajacej dacie waznosci. I zwykle takie produkty sprzedawane sa po cenach
promocyjnych.

1. Data: 2004-03-19 13:14:47

Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zefirka" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Obilo mi sie o uszy, ze sprzedajacy ma obowaizek poinformowac kupujacego o
> uplywajacej dacie waznosci. I zwykle takie produkty sprzedawane sa po

Co prawda z sama reklamacja nie mialam problemow w firmie Bio-med, ale nie
poinformowano mnie o dacie, a co wiecej zaczeto wmawiac, ze skoro tuba jest
aluminiowa, nie otwarta, to produkt jeszcze przez rok powienien byc zdatny
do uzytku. Cena nie jest tam wcale promocyjna, wiec tym bardziej nie robili
problemow. Ale zastanawiam sie, czy aby to wciskanie produktow z taka data
waznosci jest dozwolone prawnie? Czy w ogole sa w tej materii jakies
uregulowania?
Swieza dostawa ma byc dopiero za miesiac, dwa...
Tez pozdrawiam
Misia

1. Data: 2004-03-19 13:46:01

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale zastanawiam sie, czy aby to wciskanie produktow z taka data
> waznosci jest dozwolone prawnie? Czy w ogole sa w tej materii jakies
> uregulowania?

Przejrzalam tylko pobieznie stronke Federacji konsumentow i z tego co
znalazlam wynika, ze chyba jednak moga to robic, a juz konsumenta w tym
glowa, zeby nie dac sie nabrac.

"Dokonując zakupu kosmetyku powinniśmy zwrócić uwagę na informację dotyczącą
terminu trwałości produktu. To niezwykle ważne. Zaoszczędzimy w ten sposób
nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim unikniemy trudnych do przewidzenia
komplikacji zdrowotnych, związanych z użyciem przeterminowanego produktu.
[...]

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&s
id=152

1. Data: 2004-03-21 19:32:08

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wolno dystrybuowac kremy apteczne z data waznosci, ktora konczy sie za
> dwa tygodnie.
wolno- nadal są pełnowartościowe. ale przyzwoitość wymaga, żeby poinformować
o tym fakcie nabywcę przed zakupem, moznaby też obniżyć cenę- przynajmniej
tak jest u mnie.

Kiedy Hennes we Wroclawiu?
Rosaliac La Roche Posay
Lysanel + FlosLek SPF20
kremy z kwasami?
stan paznokci po tipsach - jak wzmocnić?