degradacja żywności - KONSUMENT JEST WSPÓŁWINNY ! (pozdrowienia od Darwina).

1. Data: 2011-07-27 09:52:38

Temat: degradacja żywności - KONSUMENT JEST WSPÓŁWINNY ! (pozdrowienia od Darwina).
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoby które trochę głębiej sie intersują żywieniem, mają pewnie jakiś obraz
skali degradacji żywności w skutek powszechnengo 'potaniania' procesu
produkcji.

Większość konsumentów która tej wiedzy nie ma, jak zawsze kupuje w sklepie
mleczko (martwe i domieszane) bułeczkę (wyrośniętą na polpszaczu) i masełko
(z tłuszczami trans lub coraz częściej specjalne oleje które nie są
wykrywane na obecnie stosowanych testach jak magraryna). Dla co bardziej
wybrednych jest pseudo-eko (drobna dopłata za iluzję).

Kupowanie produktów żywnościo-podobnych przez konsumenta jest wyrażaniem
zgody na cały proceder. A także finansowaniem go! - wyścigi w coraz
bardziej wyrafinowanych metodach obniżania kosztów produkcji i zabiegach na
trwałość żywności.

Jakby się wysilić i pomyśleć realnie, to brak alternatyw ('co jeść!?')
nieststy NIE jest wymówką - życie to dżungla a nie koncert życzeń. Rynek i
ekonomia jest żywym organizmem, my konsumenci jesteśmy jego częścią.
Producenci i dostawcy żarcia nas ignorują - bo codziennie ich o to prosimy.

Bakterie nie dają się zrobić w jedzenie 'niespodzianek' - człowiek ma
'lepsze' zdolności przetrwania i woli skończyć jako wierny pacjent służby
zdrowia, na skrzętnie wyselekcjonowaną chorobę cywilizacyjną.
Wiara w ludzką inteligencję jest ogormna, choć dowódów jest mało :).

Nie wytrzymałam :) i musiałam rozpętać wojnę w talerzu.
Smacznego i zdrowia wszystkim życzę.

2. Data: 2011-07-31 18:47:09

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osoby które trochę głębiej sie intersują żywieniem, mają pewnie jakiś
> obraz
> skali degradacji żywności w skutek powszechnengo 'potaniania' procesu
> produkcji.
Raczej podrożenia: czym żywność bogatsza w dodatki - tym gorsza.

>....pseudo-eko (drobna dopłata za iluzję).
Tak to prawda, w rozpożądzeniu ministra jest wyjątek,
że zakaz nie obowiązuje żywności tego typu.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

3. Data: 2011-07-31 21:05:57

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message
> Raczej podrożenia: czym żywność bogatsza w dodatki - tym gorsza.

mogłabyś wyjasnić bliżej?

4. Data: 2011-08-01 20:03:27

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mogłabyś wyjasnić bliżej?

Dodatki kosztują, mają swoją cenę i wymagają robocizny (dadania ,
ważenia...),
podrażają produkcję.
Dodatki są niezdrowe, szkodliwe, czasem trujące.

W zasadzie najlepsza jest żywność w miarę mało pszetwożona, w miarę bez Exxx
itp.

Dlatego niezwykle często żywnośc droższa jest gorsza.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

5. Data: 2011-08-02 20:13:26

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dodatki kosztują, mają swoją cenę i wymagają robocizny (dadania ,
> ważenia...),
> podrażają produkcję.

z pewnością mówimy o czymś innym.
dodatki (np środki wiążące wodę) kosztują ...MNIEJ (niż np. mięso).

6. Data: 2011-08-09 17:38:41

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z pewnością mówimy o czymś innym.
> dodatki (np środki wiążące wodę) kosztują ...MNIEJ (niż np. mięso).

Wszystko zależy od sposobu liczenia.
Aj , ta statystyka.:)

Nie mogę powstszymać się od zestawienia z tak zwanymi podzielnikami ciepła.
Wszyscy udowadniają, że ma być taniej,
a mi, jak bym nie liczyła, zawsze wyjdzie, że drożej:
bo sam podzielnik kosztuje, bo kosztuje jego zczytanie,
bo kosztuje policzenie.
Więc nie może wyjść taniej, zakładając ten sam konfort życia.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

7. Data: 2011-08-12 11:01:47

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko zależy od sposobu liczenia.
> Aj , ta statystyka.:)

absolutnie nie! - ekonomia to NIE jest statystyka! - statystyka nie jest
nawet żadną istotną jej częścią.
Pod hasłem 'sposób liczenia' jak podajesz - potrafi leżeć złożony pokrętny i
pomysłowy system, (w tym zaawansowane badania, które nie wychodzą poza
ściany pomysłodawców, i konsumują ogromne budżety (póki co - na rynkach
(krajach) dojrzałych finansowo (i u nas może z czasem też))) - i nie jest to
bynajmniej działaność 'dodana' do biznesu właściwego. W rzeczy samej - zysk
z produkcji żywności i zysk z produkcji oszustwa - to calkiem różne modele.
Więc z tym 'sposobem liczenia' to bym nie była taka łatwowierna -
poszczególne koncerny/producenci/dostawcy - już oni najlepiej wiedzą, 'na co
liczą'.

OT-Antropogeneza w prawdziwym zwierciadle.
Jak dlugo trwa wyrownanie zbyt niskiego poziomu elektrolitow?
Fajna strona-"Biologiczne działanie wybranych pierwiastków"np.Brom i Jod
Dlaczego media kłamią? Tłuszcze.
"ziarna slonecznika" w kale