dietetyczne przepisy.

1. Data: 2002-03-24 18:12:06

Temat: dietetyczne przepisy.
Od: "Meggi" <a...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Zawsze gdy zaczynam sie odchudzac po jakims czasie mam dosyc tych dość
monotonnych potraw, ktore "sa dozwolone".
Wlasnie zaczynam kolejny maraton... moze tym razem sie uda...

Mam do was prosbe przeslijcie mi wasze przepisy na niskokaloryczne a zarazem
tanie i latwe w przygotowaniu przepisy. Te podawane w gazetach to
najczesciej wymagajace wielu skaldnikow lub skaplikowane dania.

Dzieki

"Gruby"

e...@t...pl

1. Data: 2002-03-24 18:38:04

Temat: Re: dietetyczne przepisy.
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Meggi" <a...@y...pl>

Witam.

Zawsze gdy zaczynam sie odchudzac po jakims czasie mam dosyc tych dość
monotonnych potraw, ktore "sa dozwolone".
Wlasnie zaczynam kolejny maraton... moze tym razem sie uda...

Sadze, ze zanim zaczniesz ten kolejny maraton, nalezaloby najpierw ustalic
powody tycia.
Czy to z lakomstwa, czy zla przemiana materii, czy jeszcze cos?

Jak sie nie ustali przyczyny, to tak mozna w kolko, a przeciez nie o to
chodzi.
Barbara

ew. pisz prywatnie

1. Data: 2002-03-24 19:10:25

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Meggi wrote:

> [...]
> tanie i latwe w przygotowaniu przepisy. Te podawane w gazetach to
> najczesciej wymagajace wielu skaldnikow lub skaplikowane dania.

Wczoraj podalam dwa takie przepisy - jeden to kurczak w porach a druga to super
odjazdowa pizza - nie pizza.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-03-24 21:11:02

Temat: Re: dietetyczne przepisy (dlugie)
Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Mar 2002 18:12:06 GMT, "Meggi" <a...@y...pl> wrote:

>Mam do was prosbe przeslijcie mi wasze przepisy na niskokaloryczne a zarazem
>tanie i latwe w przygotowaniu przepisy. Te podawane w gazetach to
>najczesciej wymagajace wielu skaldnikow lub skaplikowane dania.
bardzo polecam zainteresowanie sie, czy gdzies uda ci si ezdobyc
wydany jako dodatek miesiecznika 'moja kuchnia' zeszyt pt. 'idealna
diet' - byla tam masa genialnych przepisow, o sredniej zawartosci 350
kcal/porcja! pozwole sobie wklepac kilka, jak sie spoleczenstwu
spodobaja, moge podeslac wiecej:

salatki!

1. 1/4 piecoznego kurczaka obrac z kosci i skory, mieso pokroic w
kostke. wymieszac z rozdrobnionym plastrem ananasa (moze byc z puszki
- byle nie za slodki! najlepiej w nieslodzonym soku wlasnym) lub
owocem kiwi i 5 lyzeczkami ugotowanego ryzu. calosc polac sosem z 2
lyzek chudej kwasnej smietany, 2 lyzek soku z cytryny, 1 lyzki
posiekanego szczypiorku, soli, pieprzu, odrobiny sosu worchestershire.
wymieszac, odstawic na chwile do przesiakniecia smakow i jesc.
2. 2 male jajka ugotowac na twardo, przstudzic, obrac i pokroic w
plasterki. 15 dag swiezego ogorka umyc, obrac i pokroic w cienkie
plasterki, wymieszac z jajkami, siekanym szczypiorkiem i 2-3 lyzkami
gotowanego ryzu. doprawic i polac sosem z 2 lyzek jogurtu, soku z
cytryny, malej ilosci musztardy, soli i pieprzu. podawac na lisciach
salaty.
3. 15 dag ugotowanych brokulow pokroic ena rozyczki. wymieszac z 50 g
tartego sera zoltego (moze tez byc pokrojony w kostke). polac sosem z
jogurtu, zmiazdzonego marynowanego zielonego pieprzu, odrobiny octu
winnego, soli i malej cebuli startej na tarce. wymieszac salatke z
sosem i odstawic na pol godziny. przed podaniem posypac szczypiorkiem.
4. 15 dag ugotowanego kalafiora i 3 lyzki miesa z krabow (moze byc z
puszki) wymieszac z sosem z 3 lyzek jogurtu, lyzki koncentratu
pomidorowego, papryki, soli, pieprzu i soku z cytryny. dodac pokrojona
drobno papryka pomidorowa i szczypiorkiem, podprawic pieprzem lub
ostra papryk atak, zebybyla pikantna i podawac z 1 kromka chrupkiego
chleba.

dania obiadowe:

1.420 kcal w 1 porcji. na 2 glodnych ludziow:
1 maly pieczony kurczak
1 pomarancza
1 klementynka (bez pestek)
1 lyzka sherry albo wina ryzowego
1 lyzka sosu sojowego
1 lyzka chudej gestej smietany
1 zabek czosnku

obrac kurczaka ze skory, tluszczu i kosci. upieczone mieso pokroic w
kostke, odstawic. wycisnac sok z pomaranczy, polaczyc w malym rondelku
z sosem sojowym, sherry, smietana i polowka klementynki, drobniusienko
usiekana. podgrzac i zostawic pod przykryciem, zeby nie wystyglo. na
patelni rozgrzac 1 lyzke oleju roslinnego, wrzucic do niego
rozgneciony czosnek, podsmazyc, az zrobi sie zloty, dodac kuczaka i
smazyc mieszajac, az bedzie chrupiacy. na koncu lekko podsmazyc
czastki z pozostalej polowki mandarynki. podawac natychmiast z ryzem
(2-3 lyzki na osobe, ugotowane na sypko na duzej wodzie jak makaron),
polanym sosem.

2. jeszcze jednen latwiutki, szybki przepis - 350 kcal/porcja:
2 male kotlety cielece ( z 10-15 dag kazdy)
bialy pieprz mielony
1 mala cebula
1 szklanka bulionu zkury (moze byc z kostki)
1 listek laurowy
papryka w proszku
sok z 1 cytryny
1 lyzeczka maki ziemniaczanej
2 lyzki chudej smietany
natka pietruszki

mieso pokroic w cienkie paseczki, posypac obficie bialym pieprzem,
odstawic. cebule usiekac drobniutko. w teflonowym rondelku rozgrzac 1
lyzke oleju roslinnego, obsmazyc na nim mieso, podsmazyc cebule az
sie lekko zrumieni,dodac mieso, podsmazyc, obsypac obficie papryka,
dodac bulion, listek laurow, przykryc i dusic do miekkosci. w tym
czasie ugotowac 3 lyzki ryzu w 6-7 lyzkach lekko osolonej wody.
kiedy mieso jest miekkie, doprawic sokiem z cytryny, papryka, odrobina
soli i zagescic maka ziemniaczana. na koncu dodac smietane.
ugotowany ryz wymieszac z usiekana natka (pol lyzki, lyzka) i wlozyc
do posmarowanej odrobina oliwy filizanki. po chwili odwrocic na talerz
- powinna z tego wyjsc ladna babeczka. dookola wylozyc mieso z sosem,
mozna tez udekorowac czastkami pomidora.

polecam - jadam takie rzeczy zawsze, jak probuje schudnac, i zawsze
dziala!

pozdrowienia,
kamila
--
everything tastes better with cat's hair in it.

1. Data: 2002-03-25 10:16:06

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meggi" <a...@y...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tanie i latwe w przygotowaniu przepisy. Te podawane w gazetach to
> najczesciej wymagajace wielu skaldnikow lub skaplikowane dania.

Ja mam taką metodę ekspresową na obiadki:
Kupujesz dowolną mieszankę warzywną (zupy,ew.gotowe FROST) podsmażasz na
łyżeczce oliwy(gorąca patelnia!!!),doprawiasz wg.uznania (polecam gotowe
miesznki regionalnych kuchnii np.arabska DUCROS)
Na teflonowej patelni podsmażasz kawałki dowolnego mięsa (ryby),dodajesz do
warzywek i dusisz.
Do tego makaron (100g=103kcal) lub ziemniaki (100g=130kcal) lub ryż
Jak widzisz wariacji tego przepisu może mnóstwo ;-))

1. Data: 2002-03-25 12:46:37

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Z" <a...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]

> Do tego makaron (100g=103kcal) lub ziemniaki (100g=130kcal) lub ryż
> Jak widzisz wariacji tego przepisu może mnóstwo ;-))

No i w tym momencie Twoje danie przestaje być dietetyczne, a zaczyna byc
TUCZĄCE...
Albo makaron/ziemniaki albo mięsko/ryba. Razem nienada.
AniaK

1. Data: 2002-03-25 20:56:02

Od: "Meggi" <a...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Magdalena, Kamila, Barbara!! Artur dzięki za dobre chęci, ale Ania
chyba ma rację...
A swoją drogą niech mi ktoś wytłumaczy jak to jest z tymi białkami i
węglowodanami? dlaczego nie można ich mieszać?
Dlaczego niskokaloryczny ryż w połączeniu z niskokalorycznym kurczakiem
tworzy wysokokaloryczną mieszankę? Skąd niby te kalorie ... ;-)?

Gruby.

1. Data: 2002-03-26 07:55:30

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dlaczego niskokaloryczny ryż w połączeniu z niskokalorycznym kurczakiem
> tworzy wysokokaloryczną mieszankę? Skąd niby te kalorie ... ;-)?

Ja zgodnie z duchem grupy przedkładam przyjemność z jedzenia nad efekty
odchudzające ;-)
Nie mniej to co napisałem wypraktykowałem na sobie i straciłem bez wysiłku
(i trwale) 5 kg.
Stwierdziłem bowiem po dłuższych męczrniach,że jedzenie kompletnie nie
sycących potraw prędzej czy póżniej wywołuje efekt jojo, nie polegający na
"odzyskiwaniu" kilogramów lecz na dzikiej chęci na kalorie we wszelkiej
postaci.
Poza tym raczej jedynie naprawdę "zgubną" mieszanką jest tłuszcz i
weglowodany,czyli to co najlepsze ;))

weselicho
Oddział szczecinski sie melduje(dlugawe)
cukier-slodzik do wypiekow
Witam i mam pytanko:))
farsz z Maklowicza