dlaczego tyje? - podejscie drugie;)

31. Data: 2003-09-16 20:34:30

Temat: Re: dlaczego tyje? - podejscie drugie;)
Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Tue, 16 Sep 2003 21:39:05 +0200, gdy "Krystyna*Opty*"
<k...@p...onet.pl> napisał:

>Wyobraź sobie, że tak! :) Kiedyś gdy jeszcze jadłam "normalnie";)
>to kroiłam grube plasterki pieczarek na chlebuś z masłem, posoliłam
>i są jak najbardziej jadalne :)
>Takiego odkrycia dokonałam u koleżanki w pracy, która zawsze tak jadła.

No ciekawe :)
Pomyślałem sobie o spotkaniu miłośników róznych diet, na które każda z
frakcji przygotowałaby jakiś sztandarowy posiłek i zachęcała innych do
spróbowania ;)

>I pomyśleć, gdyby nie internet - pradopodobnie do końca życia byś się
>nie dowiedział, że pieczarki można jeść na surowo :)))

Nie wiem, gdzie to mam, ale w książce o grzybach (tych leśnych) parę lat
temu czytałem, że wprawdzie większość nie jest trująca na surowo, ale
zawierają składniki, których przewód pokarmowy nie trawi (coś jak ziarna
;-)

pzdr
V.

32. Data: 2003-09-16 21:07:36

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vroobelek" <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> temu czytałem, że wprawdzie większość nie jest trująca na surowo, ale
> zawierają składniki, których przewód pokarmowy nie trawi (coś jak ziarna

Nie pozostaje Ci nic innego jak zrobić doświadczenie na własnym brzusiu :)
1. W jeden dzień zjeść kilka pieczarek i czekać na reakcję...
Jak przeżyjesz ;) - to napisz co na to Twój brzusio.
2. A potem skombinuj garść ziarna zboża, zjedz i czekaj na reakcję.
I koniecznie napisz - jak było.

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Królową prawdy jest praktyka.

33. Data: 2003-09-17 06:12:04

Od: "polny konik" <p...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah napisał:

> Nie do konca, ale to nie temat na te grupe :)

Na grupę, na grupę i to jeszcze jak! Zwłaszcza to ostatnie twierdzenie Izy, że
możemy się przy pomocy rozumu powstrzymać od jedzenia. Aby mózg (rozum...)
zaordynował przestanie jedzenia musi mieć do tego jakąś podstawę. Tu na grupie
ludzie liczą kalorie i BTW, bo znają swoje potrzeby. Ale w "realu" nikt tego
nie robi. Przeciętny zjadacz chleba (!) przestaje jeść, kiedy mózg mu
powie "jesteś syty". Niestety, droga z żołądka do mózgu jest bardzo długa: 10
minut. Czyli przez 10 minut jemy i jemy, chociaż nam się wcale już jeść nie
chce. Od tego się tyje. To raz.
Dwa - to fakt, że my, grubasy, bardzo często uczucia sytości nie mamy w ogóle.
Człowiek jest głodny i... jest głodny, i jest głodny. Więc je i je, i je. Pół
biedy, kiedy zorientuje się, że 20 kilo nadwagi to coś nie tak i zapyta na
grupie. Ale my go tu wtedy maczugą autodyscypiliny, żeby mu się odechciało
chudnąć.;-)
Pozdrawiam
polny konik

34. Data: 2003-09-17 06:26:17

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps. kocham tatara :)

Inwalidę?

35. Data: 2003-09-17 08:02:58

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pomyślałem sobie o spotkaniu miłośników róznych diet, na które każda z
> frakcji przygotowałaby jakiś sztandarowy posiłek i zachęcała innych do

:))))) Już widzę "końcowy efekt spotkania na szczycie"... ;)
...coś na kształt latających tortów na przemian z jajkami, tatarem, mieloną
wątróbką i pomidorami z fasolką szparagową... ;D
I tu widzę wyższość internetu nad realem... :)

Pozdrawiam
Krystyna

36. Data: 2003-09-17 08:05:25

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chcialbym, zeby kazdy kto jest "obcykany" w danej diecie napisal conieco.
>
> Otoz co wg roznych dietowych guru powoduje, ze tyjemy? Nie chodzi mi tu
tyle
> o to, ze zle sie odzywiam, ale raczej jaki organ u mnie dziala nie tak, co
> jest nie tak z moim organizmem, ze ja tyje a inna osoba mimo iz je ile
chce
> i co chce nie tyje?
>
> Chodzi mi glownie, ktory organ jest "winny". Montignac z tego co
zrozumialem
> z jego ksiazki twierdzi, ze "winna" jest trzustka... a co na to inni guru

nikt w tym wątku jakoś nie napisał o ilości komórek tłuszczowych które
wytwarzają się w pierwszych 3-4 latach życia i pozostają nam do końca
naszych dni.jeśli ktoś nie posiada znacznej ilości tych komórek to ani
defekt trzustki ani defekt mózgu lub tarczycy nie spowoduje tycia. a z tego
wniosek taki ,ze trzeba zadbać już o dzieci w wieku do 3 lat

37. Data: 2003-09-17 08:12:13

Temat: Re: co jedza optymalni na surowo??????
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sensie nieprzetworzenia o jaki ci chodzi w diecie optymalnej mozna by
jesc
> wszelkie surowe mieso, zoltka jaj, orzechy, nasiona
oleiste(slonecznik,dynia
> itp), owoce jagodowe, surowe warzywa, pic smietane, mleko i normalnie
> funkcjonowac. Ale smaczniej jest przetworzyc to w kuchni. Nie jestesmy
> ascetami.

no więc po co ta mowa o naturalnosci produktow na DO i braku ich
przetworzenia i obróbki ,a wymyslanie bajek na temat niejadalnosci roslin
bez wczesniejszego ich przetworzenia???

> Teraz moje pytanie: Czy w naszej szerokosci geograficznej dalo by sie caly
> rok tak na diecie wege, tak bez ognia, na surowo?

nie wiem czy zauważyłeś ale jesteśmy już kilkadziesiąt tysięcy lat do przodu
w ewolucji i ogień nie jest dla nas nowinka techniczną.obudź się !!!! świat
poszedł na przód a ty zostałeś w tyle.

38. Data: 2003-09-17 08:13:31

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bez jaj! naprawde to cie interesuje!?

a jak myślisz w jakim celu zadałem pytanie?????

39. Data: 2003-09-17 08:17:41

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Perfidią jest zalecanie społeczeństwu diety u podstaw której są produkty
> niestrawne dla człowieka na surowo, czyli wszelkie zboża i to zalecane
> w dużych ilościach (zmodufikowana najnowsza piramida żywienia).

a ty dalej swoje już ci chyba dobitnie udowodniono ,ze zboża sa strawne i są
jadane przez grupowiczów pod postacią musli.
a który grupowicz jada surową słoninę? lub surowe wieprzowe nogi?
raczej te produkty są niestrawne w stanie surowym bez wcześniejszej obróbki

40. Data: 2003-09-17 08:18:30

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "polny konik" <p...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:57b4.000001e3.3f67fb33@newsgate.onet.pl...
> [...]
> grupie. Ale my go tu wtedy maczugą autodyscypiliny, żeby mu się odechciało

Wcale tak być nie musi. Niemal wszyscy optymale kiedyś doświadczali tego
wiecznego głodu! Gdy organizmowi dostarczysz tłuszczu - znika uczucie głodu.
A to oznacza, że organizm DOMAGA SIĘ TŁUSZCZU. I tak długo nie wyłącza
uczucia głodu, aż go wreszcie dostanie.
Można być nażartym "po uszy" i dalej być głodnym. Zależność jest tak prosta,
że aż niezauważalna w potoku innych szczegółów. Kluczem jest TŁUSZCZ!

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Często najprostsze myśli omijają nas właśnie
dlatego, że są najprostsze. Michał Choromański

Dieta cholesterolowa
Kongres Optymalnych
przerwa w atkinsie, bardzo zle
ilosc bialka (MM)