dlaczego tyje? - podejscie drugie;)

41. Data: 2003-09-17 08:26:10

Temat: Re: dlaczego tyje? - podejscie drugie;)
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

czarnyjanek w wiadomości news:bk9485$7tv$1@news.onet.pl pisze:

> nikt w tym wątku jakoś nie napisał o ilości komórek tłuszczowych które
> wytwarzają się w pierwszych 3-4 latach życia i pozostają nam do końca
> naszych dni.

Mnie wydawalo sie to oczywiste, ale dobrze ze o tym napisales.

42. Data: 2003-09-17 08:31:16

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogóle.
> Pół
>
> Wcale tak być nie musi. Niemal wszyscy optymale kiedyś doświadczali tego
> wiecznego głodu! Gdy organizmowi dostarczysz tłuszczu - znika uczucie
głodu.
> A to oznacza, że organizm DOMAGA SIĘ TŁUSZCZU. I tak długo nie wyłącza
> uczucia głodu, aż go wreszcie dostanie.
> Można być nażartym "po uszy" i dalej być głodnym. Zależność jest tak
prosta,
> że aż niezauważalna w potoku innych szczegółów. Kluczem jest TŁUSZCZ!

to jest prymitywny sposób myślenia :) równie dobrze możesz zażyć eca i głód
ustąpi czy to znaczy ,ze organizm domagał się eca??

czy kluczem jest ECA ??

43. Data: 2003-09-17 09:19:15

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a ty dalej swoje już ci chyba dobitnie udowodniono ,ze zboża sa strawne i
są jadane przez grupowiczów pod postacią musli.

a ty dalej swoje, już ci chyba dobitnie udowodniono, że zboża są strawne
przez roślinożernych, a konkretnie chodzi o błonnik. Roślinożercy trawią go
bez problemu przy pomocy mikroorganizmów obecnych w przewodzie pokarmowym i
na przykład rozbudowanego żołądka, a także np. pokaźnych rozmiarów wyrostka
robaczkowego. Człowiek takich cech w przewodzie pokarmowym nie ma.
Twój przewód pokarmowy (i innych zwolenników musli itp.), zaledwie toleruje
(albo i nie) tego rodzaju jadło i stara się jak może, aby tego balastu się
pozbyć, co jest pięknie interpretowane przez znawców jako - "duża ilość
błonnika pobudza perystaltykę jelit". Koń by się uśmiał... ;)

> a który grupowicz jada surową słoninę?

Zapewniam cię, że tacy są. Mój mąż szczególnie lubi wędzoną. Ja lubię
wędzony boczek.

lub surowe wieprzowe nogi?

...lub nać od marchewki, rzodkiewki, pomidorów, albo liście z gałązkami
jabłoni, czy śliwy, nie wspomnę o rzepaku, soi, grochu, fasoli razem z
gałązkami i korzeniami oczywiście... ;)
Jak się przyjrzeć spisowi zalecanych produktów przez Montignaca (właśnie
dałam zarobić autorom książki "Montignac nad Wisłą" 33,30 zł, żeby poznać MM
u źródła), według cennego dla Montignaca błonnika (z powodu niskiego IG)
- to jest sporo niejadalnych na surowo (np. kasze - gryka, jęczmień,
pszenica, pełnoziarnista mąka, soczewica, makaron, fasolka szparagowa, ryż,
musli -bez cukru i orzechów, zaleca samemu zestawić mieszankę ziaren
pszenicy, jęczmienia, czy owsa /str. 22/) ciecierzyca, groch itd.

44. Data: 2003-09-17 09:38:54

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> głodu.
> prosta,

> to jest prymitywny sposób myślenia :)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Bez epitetów ani rusz?
Ciekawe, czy krytykujący zachowania optymalnych, to zauważają (mam nadzieję,
że to widzą!), a jak nie widzą, to będę to za każdym razem wytykać palcem,
że JA CIEBIE NIE OBRAŻAM podobnymi tekstami , a ty robisz to cały czas.
W dodatku ja ci się nie rewanżuję.

równie dobrze możesz zażyć eca i głód
> ustąpi czy to znaczy ,ze organizm domagał się eca??

Gdyby odciąć bolącą głowę - to też przestanie boleć... ;)
Istnieją tzw. objawy uboczne, które zawsze weryfikują każdy sposób, czy
środek zagłuszający niepożądany objaw, np. głodu.
Dobry jest tylko taki sposób, czy środek - który nie przynosi objawów
ubocznych.

45. Data: 2003-09-17 09:40:20

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bk98ut$mca$1@news.onet.pl...

> są jadane przez grupowiczów pod postacią musli.
>
> a ty dalej swoje, już ci chyba dobitnie udowodniono, że zboża są strawne
> przez roślinożernych, a konkretnie chodzi o błonnik.

W ziarnach zbóż jest nie tylko błonnik - sami używacie przecież mąki Krysiu.
I jadacie rośliny.
Nie kompromituj się, co?

> Zapewniam cię, że tacy są. Mój mąż szczególnie lubi wędzoną. Ja lubię
> wędzony boczek.

Surowe! Surowe nie wędzone - wędzenie polega na obróbce termicznej!
Porównaj chociarz kolor i konsystencję.
Jest wprawdzie metoda wędzenia na zimno, ale wcześniej mięso sie specjalnie
przygotowywuje - konserwuje, czasami moczy w marynatach, zostawia do
skruszenia, obgotowywuje.

> lub surowe wieprzowe nogi?
>
> ...lub nać od marchewki, rzodkiewki, pomidorów, albo liście z gałązkami
> jabłoni, czy śliwy, nie wspomnę o rzepaku, soi, grochu, fasoli razem z
> gałązkami i korzeniami oczywiście... ;)

To idź zjedz na surowo świńska raciczkę - tyle tam łatwostrawnej keratyny -
sam smak.
Choć co się będę znęcać, kup sobie pół kilo wołowinki w kawałku i swymi
zębami drapieżnika pogryź i zjedz na surowo.

Sowa

46. Data: 2003-09-17 10:23:16

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa w wiadomości news:bk9a67$puf$1@news.onet.pl pisze:

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bk98ut$mca$1@news.onet.pl...

Jak dowiedli radzieccy naukowcy... Dobitnie powtarzacie jedynie rzeczy
przeczytane u Kwasniewskiego, a klamstwo powtarzane wiele razy niekoniecznie
musi stac sie prawda.

Moze zdecydujesz sie w koncu na konkretna linie obrony/ataku? Przed chwila
pisalas o zbozach niejadalnych na surowo (BTW: ani Vroobelek, ani ja nie
dowiedzielismy sie, ktora to piramida zaleca jedzenie surowych nasion) jako
podstawie piramidy zywieniowej, teraz mowisz o blonniku. Czyzby blonnik pod
wplywem gotowania stawal sie strawny? A moze te kilka gram blonnika na 100g
zboza powoduje takie skazenie, ze calosc automatycznie staje sie niejadalna?
Faktem jest, ze zelowanie skrobi pod wplywem temperatury poprawia jej
przyswajalnosc, ale nie znaczy to wcale, ze skrobia niezzelowana (surowa)
jest w ogole niestrawna. Poza tym istnieja tez inne sposoby poprawiania
przyswajalnosci skladnikow odzywczych z suchych nasion, niewymagajace uzycia
ciepla, np. kielkowanie lub zwykle moczenie. Ale zeby sie o tym dowiedziec,
trzebaby zaczac czytac cos poza ksiazkami "mistrza", a to najwyrazniej Cie
przerasta, skoro uparcie powtarzasz swoja kiepska mantre.

47. Data: 2003-09-17 10:41:48

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że JA CIEBIE NIE OBRAŻAM podobnymi tekstami , a ty robisz to cały czas.

zamiast popadac w histerie i drzec szaty z rozpaczy sprawdz w słowniku
jezyka polskiego hasło "prymitywny sposób myslenia" i nie odbieraj tefo co
napisalem jako epitet pod twoim adresem

> [...]
> środek zagłuszający niepożądany objaw, np. głodu.
> Dobry jest tylko taki sposób, czy środek - który nie przynosi objawów

i to jest właśnie prymitywny sposób myślenia.

48. Data: 2003-09-17 10:55:15

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozbyć, co jest pięknie interpretowane przez znawców jako - "duża ilość
> błonnika pobudza perystaltykę jelit". Koń by się uśmiał... ;)]

moze i koń sie smieje ale mistrz kwasniewski i optykaznodzieje doradzaja
spozywanie błonnika . w celu pozbycia sie zaparc które wystepuja w dietach
ubogobłonnikowych
zaprzeczasz nauce kwasniewskiego???
a chleb otrebowy janickich to pewnie w mekdonaldzie sprzedaja dla bydła
paszożernego

> Zapewniam cię, że tacy są. Mój mąż szczególnie lubi wędzoną. Ja lubię
> wędzony boczek.
nie rozumiesz prostego tekstu??? pytanie było o surowe a nie wedzone czyli
poddane obróbce termicznej

> lub surowe wieprzowe nogi?
>
> ...lub nać od marchewki, rzodkiewki, pomidorów, albo liście z gałązkami
> jabłoni, czy śliwy, nie wspomnę o rzepaku, soi, grochu, fasoli razem z
> gałązkami i korzeniami oczywiście... ;)

dodaj jeszcze świnie z nogami ,konia z kopytami i krowe z racicami i to
wszystko na surowo

> [...]
> musli -bez cukru i orzechów, zaleca samemu zestawić mieszankę ziaren
> pszenicy, jęczmienia, czy owsa /str. 22/) ciecierzyca, groch itd.
zrobiłas pierwszy krok hehehe a kto cie tak zachecil do zakupu ksiazki
??:))
tylko czy zrozumiesz ??;-)

jestes widze kolejnym optymalnym który nie zauważył ze ludzkosc od tysiecy
lat uzywa ognia w celu poprawienia swego bytu.

49. Data: 2003-09-17 11:47:48

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wyrostka
> toleruje
>
> moze i koń sie smieje ale mistrz kwasniewski i optykaznodzieje

Złość - to tylko rodzaj nieporadności...
Niewiele masz do powiedzenia w odpowiedzi na moje powyższe argumenty,
jak zwykle zresztą... :(

doradzaja
> spozywanie błonnika . w celu pozbycia sie zaparc które wystepuja w dietach
> ubogobłonnikowych zaprzeczasz nauce kwasniewskiego???

Proszę o wypowiedź mistrza J.K. na ten temat.

> a chleb otrebowy janickich to pewnie w mekdonaldzie sprzedaja dla bydła
> paszożernego

Już o tym pisałam. Tak chleb otrębowy przydaje się dla ludzi szczególnie
na okres PRZEJŚCIOWY między dietą, której podstawą był chleb, a dietą
pozbawioną chleba jako podstawy żywienia. Przyzwyczajenie to podobno druga
natura człowieka, nie jest łatwo przestać być "zjadaczem chleba". W końcu to
JEDYNA potrawa uświęcona w modlitwie chrześcijan (czyli większości Polaków):
"Chleba naszego powszedniego..."
Dieta optymalna nie zabrania jedzenia czegokolwiek. To nie jest dieta
eliminacyjna, tak jak wegetariańska. Dieta optymalna ma konkretne kryterium:
1. Zasada proporcji białek, tłuszczów i węglowodanów
2. Zasada wybierania najwartościowszych części ze wszystkich możliwych
dostępnych w przyrodzie produktów jadalnych dla człowieka, zarówno
pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego. Rozumiesz? NAJWARTOŚCIOWSZYCH.
Od kury wartościowsze są same jajka, niż cała kura jako mięso, a od całych
jajek dla optymalnych wartościowsze są same żółtka, niż całe jajko itd.
Podobnie z roślinami - do jedzenia wartościowsze są same orzechy, nasiona i
owoce roślin, niż całe rośliny z korzeniami, gałęziami i liśćmi.

> zrobiłas pierwszy krok hehehe a kto cie tak zachecil do zakupu ksiazki
> ??:))

Zachęciły mnie kontrowersje różnych interpretacji choćby na grupie, czy
stronach Montignaca. Zarzucano mi, że artykuły z "kolorowych pisemek"
omawiające m.in. dietę Montignaca są niewiarygodne itd. Teraz wiem,
jak jest naprawdę. Okazuje się, że wcale się nie myliłam. Montignac wysoko
ceni ziarna zboża, a zwłaszcza ich dobroczynny niski IG z powodu cudownie
działającego zapychacza - błonnika.

> tylko czy zrozumiesz ??;-)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

jak zwykle sympatyczny...
Hafsa! Mam nadzieję, że widzisz...

> jestes widze kolejnym optymalnym który nie zauważył ze ludzkosc od tysiecy
> lat uzywa ognia w celu poprawienia swego bytu.

Aleś odkrywczy...

50. Data: 2003-09-17 11:56:19

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> napisalem jako epitet pod twoim adresem
>
> i to jest właśnie prymitywny sposób myślenia.

Niewiele masz do powiedzenia w odpowiedzi na mój prymitywny sposób myślenia.
Jak zwykle z resztą...

Dieta cholesterolowa
Kongres Optymalnych
przerwa w atkinsie, bardzo zle