doświadczona pani dziekan

91. Data: 2008-04-24 20:16:55

Temat: Re: doświadczona pani dziekan
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Apr 2008 13:07:25 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> ale nie czuje
> zadnago strachu przed przekroczeniem Styksu.

Nawet za Styksem było królestwo cieni. Nie możesz sobie komponować własnej
opowiastki. Nic - to znaczy nic. Dla Ciebie Styks też nie powinien istnieć.

> PS. Moryc Welt to postac z "Ziemi Obiecanej" Reymonta, on chyba kazan
> w ogole nie wysluchiwal, bo byl Zydem

Fajnie. Ale cytowałeś go dla ilustracji własnego stanowiska, jak mi się
zdaje? Tak i moja wypowiedź odnosiła się do Ciebie, nie do Żyda, którego
nawet nie znając "Ziemi obiecanej" trudno byłoby posądzać o chodzenie do
kościoła :-)
PS. A Reymonta czytałam, nie tylko "bo piękne", ale także z obowiązku
rodzinnego. Rejmentowie i Reymontowie to jedno. Mogę Ci też coś o Żeromskim
i Kasprowiczu opowiedzieć, czego nigdzie nie ma w biografiach ;-P
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

92. Data: 2008-04-24 20:34:21

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Kwi, 22:16, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> rodzinnego. Rejmentowie i Reymontowie to jedno. Mogę Ci też coś o Żeromskim
> i Kasprowiczu opowiedzieć, czego nigdzie nie ma w biografiach ;-P

Jakies pikantne historie?

93. Data: 2008-04-24 21:15:46

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote:

> "A jeśliby zgrzeszył brat twój, idź, upomnij go sam na sam; jeśliby
> cię usłuchał, pozyskałeś brata swego (Mt 18:15)"

"Kto z was bez grzechu, niech pierwszy rzuci w nią kamieniem". (J 8 - 8 )

> no ale gdzie twoja bezkrytyczność? gdzie twoja wiara?

Nie ma. Zachwiana jest. Nie jestem bezkrytyczny. Kto Ci tak powiedział? :)

> inaczej - dopuszczam możliwość, że się pomyli. mała szansa, ale
> jednak.
> wiara, o której ty mówisz, takiej możliwości nie zakłada,

Jaśniej, proszę. Pojęcie "wiara" jest dla mnie jednoznaczne. Pewność, że coś
jest faktem, przyjęta bez dowodu lub poprzedzająca dowód.

> nie. dlatego, że jest bardziej wiarygodnym źródłem informacji. sam
> takie podejście stosujesz.

Masło maślane.

> wiary w tym nie ma. aż się pod klawisze ciśnie twoje krytyczne
> podejście w wątku o śmierci mózgowej.
> tam wykazywałeś krytycyzm tutaj nie. dlatego pytam o granice.

Moje subiektywne przeświadczenie jest grnicą. Które zreszta może być
zmienne, a granice się przesuwają. Chyba się rozwijam, czego i Tobie życzę.

> znam różne pojęcia, bo "wiara" może być różnie definiowana.

Podaj swoją definicję.

> w każdym razie mam wrażenie, że rozmawiamy o tym, gdzie wiara się
> kończy a włącza rozum.

Każdy ma ten rozum w innym stadium przygotowania do oceny otaczającego
świata. Toteż granice są indywidualnie w różnych miejscach na tym odcinku.

> już ustaliliśmy, że nie wierzysz księżom :)

Za szybko myślisz.
Zależy któremu księdzu. Nie ustalaj nic za mnie, proszę Cię!

> nie chodzi mi o treść wiary. chodzi mi o *sposób* wiary.
> właśnie o postawę krytyczną, analityczną.

W jaki sposób przyjmujesz wiarę?
Słuchaj, czym innym jest dociekanie istoty wiary w Boga, a czym innym jest
określenie, czy się w coś wierzy czy nie.
Żeby dociekać, trzeba być intelektualnie przygotowanym. Dlaczego nie mamy
tej czynności pozotawić teologom i filozofom? Jeli nas to interesuje, to
słuchajmy ich. Niech nam robią ruch w szarych komórkach. Tylko nie nazywajmy
tego krytyką. To tak, jakby uczeń w szkole krytykował merytoryczny program
nauczania. Uczmy się, a nie udawajmy, że wzystko juz wiemy!

> [...]
> pełniej się realizować. Ta podstawowa wiedza bierze początek z
> zadziwienia, jakie budzi w nim kontemplacja tego, co stworzone:
> człowiek odkrywa ze zdumieniem, że żyje w świecie i jest związany z
> innymi istotami podobnymi do siebie, z którymi łączy go wspólne
> przeznaczenie. W tym właśnie momencie wchodzi na drogę, którą będzie
> potem zmierzał do odkrycia coraz to nowych horyzontów wiedzy. Bez
> zadziwienia człowiek popadłby w rutynę, przestałby się rozwijać i
> stopniowo stałby się niezdolny do życia naprawdę osobowego"
> Zgaduj zgadula skąd to. Poguglasz, znajdziesz.

Bardzo ładny fragment o dociekaniu właśnie. O rozwiewaniu wątpliwości. JPII
nie nazywa dociekania krytką, jak widzisz, tylko w "zadziwieniu" umiejscawia
motywację do pokonywania wątpliwości.

michał

94. Data: 2008-04-24 21:18:47

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> A ja ich nie mam - mówię to bez fałszywej skromności :-)

Mówisz to bez skromności. :)

michał

95. Data: 2008-04-24 21:22:52

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Jajeczkowanie wg rozpiskiii??? Łał, chciałabym tak, ale akurat to
> mądra kobieta rozpoznaje u siebie bez użycia tabeli przyjazdów i
> odjazdów :-)

Ale skąd tu wziąć teraz mądrą? ;)

michał

96. Data: 2008-04-24 21:29:20

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Nie. Mówiłeś wyraźnie o krytyce jednego katolika przez drugiego. Więc
> nie rozumiałam, o których dwóch katolikach mówiłeś.

O jednym krytykowanym i jednym krytykującym. ;D

A mówiłeś
> wyraźnie o katolikach i krytykowaniu wzajemnym, a nie o "innych" i
> "obgadywaniu". Jak ktoś do mnie mówi "A", to ja rozumiem "A", a nie
> "B" :-)

Jestes dla mnie za mądra. Wybacz, tak trudno utrafić w Twój gust formułując
myśli. :)

michał

97. Data: 2008-04-24 21:32:14

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> W sumie wystarczy. Będę ciąć.

Dziękuję (wracamy do wersalu). ;)

michał

98. Data: 2008-04-24 21:44:50

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J-23 wrote:

> Kobieto, co Ty bredzisz? Jaki strach? Katolicy to dopiero musza sie
> bac! Bo to i pieklo, albo anatema, albo brak zbawienia...itd. A mnie
> to nie dotyczy. Pstryk, i swiatlo gasnie. Nicosc!

Nie kocham nicości. Wolę, jak coś się dzieje. I czuję się z tym lepiej.

Trzeba się bać, Moryc, trzeba się bać!

michał

99. Data: 2008-04-24 21:56:24

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Zdaje się, on ma tzw. wieczną traumę :-\

Historia go zabije! ;)

michał

100. Data: 2008-04-24 21:59:37

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J-23 wrote:

> Dewocja to typowa przypadlosc pan w wieku postzniwnym!

E nie tylko. Młode wszechpolki są jeszcze. ;)

michał

z kamera wsrod ludzi
Prośba o parę zdań na temat dziwnego zachowania.
wykładowcy na start
Chromolę głupie gwiazdki w Googlu...
Testy projekcyjne - poszukuję materiałów