drobne grdudki pod skora -tylko na dloniach

1. Data: 2003-03-10 12:58:41

Temat: drobne grdudki pod skora -tylko na dloniach
Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Od jakiegos czasu na dloniach, glownie wewnetrznej czesci, pojawily mi sie
liczne drobne grudki usytulowane zaraz pod skora. Raz robia sie w jednym
miejscu, potem znikaja i pojawiaja sie w innym. Jednak jest ich coraz
wiecej, teraz mam je nawet na zewnetrznej stronie dloni z tym ze niewiele.
Nie bola, nie swedza tylko czasem jak wezme w dlon jakis przedmiot odczuwam
wrazenie przeszywajacych igielek. Dodam, ze aby je dostrzec nalezy podstawic
reke pod zrodlo swiatla lub po prostu dotknac dlon, gdyz sa wyczuwalne.
Poradzcie prosze co to moze byc. W domu mam dwu letnie dziecko wiec jezeli
jest to cos zarazliwego, chcialabym go ustrzec przed tym. Dlugo bylam na
ostrej diecie eliminacyjnej, moze to niedobor jakis mineralow. W domu mamy
rowniez psa, ktory jak wiadamo nie korzysta z wody tak czsto jak czlowiek i
w ta strone moje podejrzenia kieruje najbardziej.

Podpowiedzcie mi co to moze byc i ewentualnie jak to wyleczyc?
I czy mozna to zrobic domowymi srodkami, czy niezbedna bedzie wizyta u
dermatologa?

Gosia
G...@m...info

2. Data: 2003-03-10 14:08:53

Temat: Re: drobne grdudki pod skora -tylko na dloniach
Od: "Cichutka" <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> liczne drobne grudki usytulowane zaraz pod skora. Raz robia sie w jednym
> miejscu, potem znikaja i pojawiaja sie w innym
[ciach]

hmmm mnie to wyglada na potowki ale nie jestem pewna czy mozna miec potowki
na dloniach. a moze odkad masz male dziecko to czesciej robisz pranie reczne
i jestes uczulona na jakis proszek lub plyn do plukania. oczywiscie nie
zaszkodzi udac sie do dermatologa, zwlaszcza ze teraz mnostwo chorobsk na
swiecie i latwo cos zlapac a wiadomo ze dlon to czesc ciala ktora
najczesciej sie z czyms styka.

Pozdrawiam Aga

3. Data: 2003-03-10 14:23:41

Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaszkodzi udac sie do dermatologa, zwlaszcza ze teraz mnostwo chorobsk na
> swiecie i latwo cos zlapac a wiadomo ze dlon to czesc ciala ktora

Dlonie mocze non stop. A to zmywanie, pranie, kapiel moja, kapiel dziecka.
Tylko, ze te grudki sa pod skora, wiec wydaje mi sie ze to nie na tle
alergicznym. Tym bardziej, ze nie zmienialam zadnych plynow do zmywania ...,
czy innych kosmetykow. Potowki tez nie. Skore na dloniach mam zazwyczaj
wysuszona, ale nie spocona. Poza tym wiem jak wygladaja potowki, widzialam u
mojego synka na szyji. Jednak te sa inne a i na dodatek potowki raczej
swedza a te nie.

Aby udac sie do lekarza musze najpierw pojechac do pracy podbic legit.
ubezp., gdyz obecnie jestem na urlopie wychowawczym. Dlatego wolalabym
pozbyc sie ich domowymi sposobami. Mniej zachodu i nie musze sie glowic z
kim zostawic synka.
Czy aby dostac sie do dermatologa musze miec skierowanie od lekarza
pierwszego kontaktu?

Pozdrawiam,
Gosia

4. Data: 2003-03-19 08:28:49

Od: d...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Podpowiedzcie mi co to moze byc i ewentualnie jak to wyleczyc?
> I czy mozna to zrobic domowymi srodkami, czy niezbedna bedzie wizyta u

Hej
O ile to jescze aktualne, to do dermatologa powinnas sie dostac bez
skierowania, oczywiscie majac przy sobie odpowiednie dokumenty.
Jesli chodzi o te zmiany, to może to być zespół potnicowy, który najczęsciej
występuje przy nadmiernym poceniu się. Może występować bez przyczyne, ale też
jako objaw w zakaźnych chorobach, np grzybicy lub w schorzeniach
alergicznych. Leczenie, o ile nie dojdzie do infekcji wtórnej, czyli jesli nie
ma np pęcherzyków z ropieniem, obrzęku węzłó chłonnych/ grzybicy/: wysuszające
i ściągające środki zewnętrzne- puder, mieszaniny wysuszające, ściągające
kąpiele. Ale oczywiście najlepiej iść do lekarza, pozdrawiam

5. Data: 2003-03-19 12:19:00

Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki,
Rzeczywiscie diagnoza trafna. Bylam z synkiem u alergolog i pokazalam jej
roniez synka dlonie, gdyz u niego tez sie to pojawilo i juz sie balam, ze go
czyms zarazilam. Naszczescie okazalo sie, ze przyczyna jest nadmierne
pocenie sie dloni, chociaz mi sie wydawalo, ze moje dlonie akurat poca sie
najmniej od reszty ciala. Przepisala nam Elcom krem, a pozniej masci
natluszczajace. Jak na razie nie widze zbytniej poprawy, a synek nadal
drapie dlonie. W moim przypadku te grudki troche sie zmniejszyly.

Pozdrawiam,
Gosia

Bioenergoterapeuta
skad sie wzielo przeziebienie....