druty- co polecacie?

1. Data: 2004-11-02 09:56:34

Temat: druty- co polecacie?
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Problem jest pewnie prosty, ale że na drutach robię rzadko, a kupuję
"sprzęt" jeszcze rzadziej, to wolę zapytać.
Otóż chcę kupić mojej mamie na urodziny drutowy zestaw pierwszej pomocy,
czyli jednym słowem przekonać ją na powrót do drutowania (już mi się
częściowo udało ;) )
Problem leży w tym, że nie bardzo się orientuję, co w tej chwili jest na
rynku i co warto kupić, a że wybór duży, to wolałabym nie trafić na coś
niefajnego. W planach jest zakup normalnych drutów (jaka grubość
sprawdza się najbardziej, tzn. jest najczęściej używana?), drutów do
warkoczy i okrągłych, bo prezent ma się nadawać do używania w podróży. O
innych super- bajerach też chętnie poczytam, bo może z czasem będzie
trzeba kupić coś jeszcze ;), a poza tym niezbędnik drutowy się nam
przyda :).
Chciałabym się jeszcze dowiedzieć, z czego powinny być zrobione druty
(które są najwygodniejsze), bo miałam tylko emaliowane i aluminiowe, a
wybór jest chyba większy, jakie firmy są ok, a jakich unikać i w ogóle
wszystkiego o... :)

pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-11-02 11:18:08

Temat: Re: druty- co polecacie?
Od: k...@g...pl (Kuleczka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> innych super- bajerach też chętnie poczytam, bo może z czasem będzie
> trzeba kupić coś jeszcze ;), a poza tym niezbędnik drutowy się nam

Myślę, że obowiązkowo komplet 5 drutów (nie wszystko da się zrobić na
okrągłych, a przynajmniej ja nie potrafię :))
Z przydatnych dodatków - używam jeszcze grubej igły do zszywania
robótek (przy okazji przyda się "nawlekaczka", choć pewnie macie w
domu coś takiego).
Więcej bajerów ie używam, ale ja początkująca drutowiczka jestem :)

> [...]
> (które są najwygodniejsze), bo miałam tylko emaliowane i aluminiowe, a
> wybór jest chyba większy, jakie firmy są ok, a jakich unikać i w ogóle

Ja jestem zwolenniczka plastikowych - są lekkie i robi się na nich
super. Niestety nie doradzę Ci firmy, bo komplet drutów różnych
grubości podkradłam mojej mamie :)

--
Pozdrowienia,
Magda (Kuleczka)

1. Data: 2004-11-02 12:47:30

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

<ciach>
Zdecydowanie polecam druty teflonowe, te zwykłe aluminiowe mają za mały
"poślizg", no jakieś takie tępe są :). Sama nie używam drutów plastikowych,
bo wyginają mi się w palcach i mnie to bardzo drażni. Tak w ogóle do swetrów
itp. dużych robótek używam tylko drutów na żyłce, na tradycyjnych nie umiem
robić. Najczęściej używam drutów 3,5. Oprócz tego mam w domu dwie takie
specjalne agrafki - duże, jakieś 12 cm długości. Przydają się, kiedy trzeba
np. zdjąć część oczek przy wyrabianiu dekoltu. Niezbędą dla mnie rzeczą jest
koszyk, żeby przy robieniu kłębek nie jeździł po całym pokoju :) (ja mam
zwykły mały plastikowy z obi)
To chyba tyle :)

Pozdrawiam z Gdańska
Ola

1. Data: 2004-11-03 07:52:05

Od: "Anuryca" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otóż chcę kupić mojej mamie na urodziny drutowy zestaw pierwszej pomocy,
> czyli jednym słowem przekonać ją na powrót do drutowania (już mi się
> częściowo udało ;) )

Julito, skoro chcesz namówić mamę na powrót do drutów to koniecznie !!! kup
jej włóczkę w ilości odp. np. na szaliczek czy na zimowy sweter i druty
odpowiednie do tej włóczki :)
Jak mama sobie przypomni jak to przyjemnie jest robić na drutach to wtedy
sama sobie dokupi z akcesoriów to co będzie jej potrzebne.

Pozdrawiam

Anuryca

1. Data: 2004-11-03 08:12:44

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Otóż chcę kupić mojej mamie na urodziny drutowy zestaw pierwszej pomocy,
> czyli jednym słowem przekonać ją na powrót do drutowania (już mi się

Ja tez polecam druty teflonowe - na rynku jest dobrej jakości INOX, ostatnio
tez kupuję druty (i szydełka) firmy angielskiej. Jaka grubość? Hmm, to
zależy od włóczki. Ja bym się skłaniała do kupienia różnorakich gadżetów
typu druty do warkoczy, agrafki, igła do zszywania, licznik rzedów. Ostatnio
kupiłam taki licznik do rzędów i okazał się rewelacją. Zastanawiam się jak
do tej pory dawałam sobie bez niego radę. Praktyczne sa też miarki do
drutów, ale trudne do kupienia - taki kartonik z wyciętymi i opisanymi
dziurkami do szybkiego sprawdzenia rozmiaru drutów. Proponowałabym na
prezent takie właśnie głupotki, na które zwykle żal pieniędzy a które
pomagają przy robótkowaniu. Zwykłe druty kupiłabym tylko w sytuacji kiedy
kupowałabym na prezent i włóczkę.

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-11-03 19:54:39

Od: "po_lcia" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druty firmy INOX są rewelacyjne, krótkie, czyli 5 , i na żyłce .
Osobiście mam różne grubości i świetnie się na nich robi!!!

pozdrawam
polcia

ratunku - linki
Wzór na ponczo.
xxx-owoce kasztanowca
Siatkowe robótki - siatka ok, ale co dalej...
druty... troche??? OT